לעוף על הפיליון

שביתות באתונה? כלכלה מתמוטטת? חוב לאומי? החיים בפיליון שבמזרח יוון ממשיכים על מי מנוחות. הגרגרנית חזרה מביקור במקום עם הרבה רעיונות קולינריים

אוכל

השורה הראשונה בפוסט הזה היא גם השורה התחתונה: החיים טובים בפיליון! לשון היבשה הזו במזרח יוון היא גן עדן שעדיין לא נהרס בתיירות יתר. לא תמצאו שם קלאבים של בטן-גב, אין הרבה דוברי אנגלית והתושבים המקומיים עדיין מתפרנסים מחקלאות ומדיג. מספרים שהאלים באתונה היו יוצאים לשם בימי הקיץ כדי לנפוש ממריבות החורף באתונה. כבר מפתה…

שביתות באתונה? כלכלה מתמוטטת? חוב לאומי? החיים בפיליון ממשיכים על מי מנוחות, בדיוק כפי שהיו במאות ואלפי השנים האחרונות. כי למה לשנות משהו שעובד? קל לקנא בצורת החיים של היוונים בכפרים, להגדרת הזמן השונה שלהם ולשלווה השוררת בכל. בעיקר לנו, "המציצים והנפגעים" מהצד, שחוזרים לחיים ההיפר-אקטיביים לאחר אשרה זמנית בבועת חלום כזו.

זהו הביקור השני שלי בפיליון (היו לי כבר כמה פוסטים יווניים כאןכאןכאן וכאן), וגם הפעם חזרתי עם הרבה רעיונות קולינריים בהשראת האוכל היווני. אבל לפני הכל, חשבתי לתת לכם בפוסט הזה לשטוף את העיניים בכמה מהנופים, האנשים וכמובן האוכל, מהחלקים ההרריים של האזור ומאלה שלאורך החוף. היו ימים נעימים שקראו לסלטים קלים והיו ימים קרים וגשומים שדרשו תבשילים חמים.

בפיליון חופים רבים, חלקם סלעי ואחרים חוליים. הנה לכם פרט טריוויה: צילמו שם את הסרט "מאמא-מיה"!

בהרים מרגישים את הקרירות של הסתיו. אפילו מחממים כבר בתנורי העצים.

ליד הים אוכלים אוכל מקומי: דגים ופירות ים. תהיו בטוחים בשני דברים בארוחה יוונית; מתחילים בסלט יווני: ירקות, גבינת פטה, שמן זית טוב ואורגנו מיובש מקומי; ומסיימים בקינוח, בדרך כלל על חשבון הבית. לפעמים פירות העונה חתוכים, ולפעמים (כמו בתמונה) יוגורט נדיב באחוזי שומן (בעצם סוג של שמנת חמוצה) עם מרקחת ענבים מתוקה. בריאות!

כמה מהמאזטים היוונים הנפלאים: קרוקטים מטוגנים מבשר דגים או גבינה, מאפה פילו גבינה אפוי או מטוגן, פלפלי "שושקה" ירוקים מאורכים ממולאים גבינה ופיצוחי דגי אנשובי מטוגנים ונפלאים.

היוונים לוקחים ברצינות את המושג טריות. הנה כמה מקצועות ששכחנו איך הם נראים מחוץ לחללים הממוזגים של הסופרמרקט או הקניון.

השוונץ:

  • חכו, חכו, יש עוד כמה פוסטים עם מתכונים נהדרים בהשפעה יוונית, אשר מתאימים בדיוק לחילופי העונות שמחכים כבר מעבר לפינה.
  • מחפשים מה להביא הביתה כמזכרת מיוון? בכל סופרמרקט או שוק מקומי תוכלו למצוא אורגנו מיובש נ-פ-ל-א, לתיבול סלט יווני או כל סלט אחר.
  • בדרך חזרה שמענו את קווין:  "אני מרחפת סביב בהתלהבות אז אל תעצרו אותי. כי טוב לי". אמנם לא ממש יווני קלאסי, אבל מלא אנרגיות, שבא לרקוד!

לבלוג של הגרגרנית

צילום: הגרגרנית
הגרגרנית
מאז שאני מכירה את עצמי, אוכל מעניין אותי. להכיר, לגעת, להריח, לבשל, להאכיל ולאכול. בבלוג "הגרגרנית" אתם מוזמנים לקרוא את המחשבות שלי בנושאים הקשורים לאוכל, אבל לא רק.תמצאו אותי כאן: http://hagargeranit.wordpress.comמוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם: hagargeranit