מחפשת עבודה? חפשי חברה

מהי הדרך הטובה ביותר לנצל את רשת המכרים שלכם כדי להתקבל לעבודה חדשה? מייל לכל החברים ממש לא מספיק

26/10/2011
נירית גלר ג'מילי קבלו עדכונים מנירית
  • RSS
» נירית גלר ג'מילי

נגמרו החגים, תודה לאל שהילדים חזרו סוף סוף לשגרת חיים - לגנים ולבתי הספר. נגמרו התירוצים להישאר בבית, להשהות את חיפוש עבודה, אז קדימה לעבודה בחיפוש עבודה!

רגע, האם את יודעת איפה להתחיל את חיפוש העבודה? אני רוצה לספר לך על הסקר המרתק שהגיע אלי- "מקורות גיוס בישראל 2011" -שהושק על ידי חברות HRD ו- Zeta Tools.

השאלה ששאלו את כל הארגונים אשר השתתפו בסקר - מהם שלושת מקורות הגיוס האפקטיביים ביותר עבורך (עלות מול כמות המועמדים שגויסו) - על שאלה זו השיבו ארגונים גדולים, בינוניים וקטנים, ואף דרגו אותו כמקור הגיוס הכי טוב –"חבר מביא חבר"! כן, כולם! – ארגונים קטנים, גדולים ובינוניים. רוב הארגונים גם דיווחו, שהם אף מתגמלים את העובדים על חבר מביא חבר. ובמילים אחרות הדרך למצוא עבודה היא – נטוורקינג, נטוורקינג, נטוורקינג! ובעברית צחה – קשרים, קשרים, קשרים.

סיפור קטן ומייצג מאוד- הגיעה אלי מחפשת עבודה, ותשובתה לשאלתי אם היא נעזרת בקשרים שלה כדי לחפש עבודה, היתה- "בוודאי!".

שאלתי אותה איך היא עושה את זה, והיא ענתה –"שלחתי מייל בתפוצה רחבה לכל מכרי, חברי ומשפחתי שאני מחפשת עבודה".

תשובה כזו, ותשובות דומות אני מקבלת ממחפשי עבודה רבים, וצר היה לי לאכזב אותה, וגם את כל מי שמשתמש בדרך הזו – ובכן, זו דרך מאוד לא אפקטיבית להיעזר בקשרים שלכם!

מהי הדרך האפקטיבית, שדרכה ניתן להפיק מהקשרים שלנו את המקסימום?

יצירת "נאום מעלית", שמסביר היטב מה את מחפשת ומניע את השומע לפעול ולעזור לך. "נאום מעלית" – מסתכם בכמה משפטים שחייבים לצאת לך מהפה בצורה טבעית, קולחת ומסקרנת, שאותם את מפיצה לכל עבר. תפקידו של "נאום המעלית" הוא לספר לעולם שאת מחפשת עבודה, מה את מחפשת, לתת את הדגשים שיכולים לקדם אותך (ניסיון, חוזקות, יכולות וכו'), והכי חשוב - להניע את השומע לעזור לך!

נשמע פשוט? ממש לא!

בדיקה עצמית

מה את אומרת כשאת פוגשת מישהו שלא פגשת הרבה זמן? איך את מספרת לו שאת מחפשת עבודה? מה בדיוק את אומרת מעבר ל "כרגע אני מחפשת עבודה", כמה אנשים באמת טורחים בשבילך – מתקשרים ובודקים עבורך במקום עבודתם/ עם מכיריהם/ חבריהם על מנת לעזור לך בחיפוש עבודה?

הרוב הגדול של מחפשי העבודה לא יודע לייצר את "נאום המעלית" הזה, שיכול ליצר עבורם הרבה יותר הזדמנויות תעסוקתיות.

הרוב הגדול של מחפשי עבודה, לא משתמשים בדרך הכי אפקטיבית למצוא עבודה – דרך הקשרים שלהם. הרוב הגדול של מחפשי העבודה יושב שעות ארוכות מול המחשב, ומחפש במודעות דרושים את המשרה הנכספת, למרות כשהסיכויים למצוא עבודה באמצעות מודעות דרושים הוא נמוך מאוד!

אז איך יבינו מה את מחפשת? ואיך יעזרו לך?

תעצרי ותבני לך את "נאום המעלית" שלך. חשוב שתייצרי מסר ברור ומניע לפעולה.

איך את יודעת שיצרת מסר טוב?

תנסי לדקלם את "נאום המעלית" בקול רם, קודם כל לעצמך בבית מול המראה, ותבחני – כמה נוח לך להגיד אותו? – הוא צריך להיאמר בצורה קולחת וטבעית

כמה הזדמנויות זה פתח בפנייך? – כמה טלפונים הרימו אנשים כדי לעזור לך וכמה קורות חיים שלחת בזכותו? אם התוצאות לא מספקות – שפרי אותו שוב ושוב, עד שתייצרי "נאום מעלית", שבאמת טוב עבורך.

"נאום מעלית" וקורות חיים הם שני הכלים הכי חשובים אשר נדרשים למציאת עבודה. זוהי הסיבה, שהשירות הכי מבוקש בקרב מחפשי העבודה הוא שינוי קורות חיים.

אך מה יעזרו לך קורות חיים טובים אם לא תשווקי אותם כמו שצריך, ו"נאום מעלית" טוב הוא זה שיקדם לך את קורות חייך, ובעזרתו תפיצי בצורה ממוקדת ואיכותית הרבה יותר קורות חיים.

אם את לא מצליחה לייצר "נאום מעלית" שמקדם אותך, פגישה אחת עם יועץ תעסוקה תעזור לך ליצר "נאום מעלית" פותח דלתות.

מתי בלתי אפשרי להכין "נאום מעלית"?

אי אפשר לייצר נאום מעלית כאשר את לא ממוקדת. הבלבול בתוכך יבוא לידי ביטוי כשאת תנסי לייצר את נאום המעלית שלך.

בלתי אפשרי לייצר נאום מעלית פותח דלתות, כשאת לא יודעת מה בדיוק נכון לך לחפש, או כשאת יודעת מה את מחפשת אך את לא ממש מאושרת מהכיוון הזה, ואת בתוכך פנימה יודעת שאת צריכה לשנות כיוון.

במקרה כזה, כדאי שתעצרי ותבחני לאן פניך מועדות ורק כשתחליטי, ותהיי בטוחה תייצרי לך את "נאום המעלית".

אם קשה לך לגבש עמדה מומלץ להיעזר ביועץ ומלווה תעסוקתי, שיעזור לך להתמקד, ולהבין מהי העבודה אשר נכונה לך.

וכשיש לי "נאום מעלית" מה אני משיגה?

המטרה של כל מחפש עבודה היא להפיץ את היותו מחפש עבודה.

השימוש ב"נאום המעלית" הינה דרך יעילה ואפקטיבית להפיץ את היותך מחפשת עבודה וליצור הזדמנויות תעסוקה נוספות ואיכותיות.

ההפצה יכולה להיות בצורה יזומה, או באופן אקראי תוך ניצול כל ההזדמנויות אשר נקראות בדרכך (והן רבות).

הזדמנויות נקראות בדרכך = חברים שאת פוגשת, אדם נחמד שהתגלגלה עימו שיחת חולין נעימה, מפגש חברתי שאליו הגעת ועוד.

הצגה עצמית – כשאת מכינה את "נאום המעלית" את סורקת את עיקרי התועלות שאת מציעה, זה ישמש אותך גם מול המעסיקים הפוטנציאלים ובראיונות העבודה.

תזכי בחבר מתוגמל – רוב הארגונים מתגמלים עובד שהכניס חבר שלו לארגון, ואם החבר שלך קידם אותך בארגון אחר – התגמול שלו זו ההוקרה שלך ועל נקודות הזכות שצבר אצלך.

האם ידעת שבגמילות חסדים, מציאת עבודה לאדם זהו החסד הגבוה ביותר במעלה? שכן, כשיש לאדם פרנסה הוא לא נזקק יותר לחסדיהם של אחרים.

לסיכום -

סקר מקורות הגיוס- אוגוסט 2011, נתן עוד גושפנקה מדעית ועכשווית– בעזרת הקשרים ניתן לייצר הכי הרבה הזדמנויות תעסוקה, ורוב מחפשי העבודה מוצאים עבודה בדרך זו! הסקר גם חשף גם מהפך בתחום הגיוס – רשתות חברתית.

איזה רשת חברתית היא הרשת שבה מגייסים הכי הרבה עובדים? למה ארגונים משתמשים ברשת החברתית ואיך את, כמחפשת עבודה, יכולה להרוויח מזה? והכי חשוב – ממה להישמר כשאת מחפשת עבודה וגם גולשת ברשת?

על כך אספר וארחיב בכתבה הבאה.

ידיעה חשובה - "כל הארגונים (שהשתתפו בסקר) מדווחים על תוכניות לגיוס ברבעון האחרון של 2011."- זוהי ידיעה מדברי הפתיחה של הסקר וציטוט מרמי יולזרי – סמנכ"ל מחקר בחברת ZETA TOOLS.

אז קדימה, לעבודה!

תודה גדולה ל HRD- הכשרות לגיוס עובדים ולחברת ZETA TOOLS , שסקרו למעלה מ300 אנשי משאבי אנוש וגיוס מכל המגזרים במשק והגישו לנו את הממצאים, שבעזרתם יהיה קל יותר לגייס עובדים אך קל יותר גם למחפשי עבודה לכוון טוב יותר את דרכם במציאת עבודה.

אני איתך עד שתמצאי עבודה.

נירית גלר ג'מילי – MA- יועצת ומאמנת תעסוקתית

IN&OUT- קידום אמהות במציאת עבודה - לקבלת מדריך חינם למציאת עבודה לחצי על הקישור.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

  • תמונה אישית דניאלה 26/10/2011

    נירית?? ג’מילי?? גלר? מכונאית המטוסים הקולית? וואו! עברו כמה שנים טובות… ויופי לדעת שהתחתנת עם א.
    כמה נחמד לראות את השם שלך פה פתאום :)

    כל הכבוד על הכתבה,
    חברה ישנה מ-116…. :)

  • נירית גלר ג'מילי 26/10/2011

    וואוו! עפתי אחורה בשנים! זו אכן אני, לא מכונאית מטוסים אלא טכנאית בקרת ירי שהתחתנה עם א. ונשואה לו באושר רב עד עצם היום הזה.
    גרמת לי לחיוך רחב עם התגובה הזו. נפלאות האינטרנט. בוסטון? נמשיך את הקשר בפייס

  • עבור מהכללה למנהל | נירית גלר ג'מילי | קידום אמהות במציאת עבודה 16/11/2011

    [...] לקריאת הכתבה הקודמת, שגם היא נשענה על נתוני סקר מקורות הגיוס, אשר גילתה נתון נוסף מעניין – מהו מקור הגיוס הכי אפקטיבי בעיני המעסיקים? לחץ כאן להמשך קריאה. [...]

  • כל מה שחשוב לדעת על רשתות חברתיות בחיפוש עבודה | נירית גלר ג'מילי | קידום אמהות במציאת עבודה 16/11/2011

    [...] הגיוס הכי אפקטיבי בעיני המעסיקים? לחץ כאן להמשך קריאה (http://saloona.co.il/blog/%D7%9E%D7%97%D7%A4%D7%A9%D7%AA-%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%94-%D7%97%D7%A4… [...]

  • כל מה שחשוב לדעת על רשתות חברתיות בחיפוש עבודה | נירית גלר ג'מילי | קידום אמהות במציאת עבודה 16/11/2011

    [...] לקריאת הכתבה הקודמת, שגם היא נשענה על נתוני סקר מקורות הגיוס, אשר גילתה נתון נוסף מעניין – מהו מקור הגיוס הכי אפקטיבי בעיני המעסיקים?לחץ כאן להמשך קריאה. [...]

  • כל מה שחשוב לדעת על רשתות חברתיות בחיפוש עבודה | נירית גלר ג'מילי | קידום אמהות במציאת עבודה 01/03/2012

    [...] לקריאת הכתבה הקודמת, שגם היא נשענה על נתוני סקר מקורות הגיוס, אשר גילתה נתון נוסף מעניין – מהו מקור הגיוס הכי אפקטיבי בעיני המעסיקים?לחצי כאן להמשך קריאה. [...]

  • חיפוש עבודה ורשתות חברתיות | כסף וקריירה | סלונה 29/05/2012

    [...] הכתבה הקודמת, שגם היא נשענה על נתוני סקר מקורות הגיוס, אשר גילתה [...]

  • לחפש עבודה בחופש הגדול | כסף וקריירה | סלונה 11/07/2012

    [...] את היותנו מחפשי עבודה, אך הכי חשוב לרתום אותם לתהליך. "נאום המעלית" (הנאום שתוכלו לתת לאדם בכיר שנכנס לפתע למעלית בה אתם [...]

בחזרה למעלה