מתוק לו מתוק

בחופש הגדול הילדים חשופים למתוקים, שתיה מוגזת וקרטיבים עתירי סוכר. הגר שפר עם המלצות לצמצום הנזק ומתכון קיצי, בריא וגם מתוק

16/08/2011
הגר שפר קבלו עדכונים מהגר
  • RSS
» פירות זה תחליף נהדר, צילום: thinkstock

בקיץ הילדים נחשפים לשלל מתוקים המאיימים על בריאות השן. קבוצה זו מכילה ממתקים, שוקולדים, עוגות, גלידות, חטיפים מלוחים, שתייה מומתקת ומוגזת. כדאי לצמצם למינימום את צריכתם היות והם מכילים הרבה קלוריות והרבה שומן רווי יחסית למאכלים מזינים.

אחת הבעיות הגדולות כיום היא צריכה מוגזמת של ממתקים וחטיפים. ישנם הרבה ילדים שמתחילים את היום עם דגני בוקר כה מומתקים, שהם יותר ממתק מדגנים. חלק מהילדים מביאים לארוחת עשר שקית עם סוכריות גומי ומהרגע שהם מגיעים בחזרה הביתה פוקדים כל פעם את המטבח כדי לקחת שקית חטיף אחרת. במקרה כזה בד"כ לא נשאר לילד מקום לאכול אוכל בריא ומזין, מצב המייצר חוסר בחומרים חיוניים לגדילה.

במקרה שהילד או אנחנו אוכלים גם "אוכל אמיתי" וגם הרבה ממתקים תהיה צריכה גדולה מידי של קלוריות ושל שומן ובמוקדם או במאוחר היא תתבטא בהשמנה.

מומלץ לעשות בחירות נכונות כאלו שיעשו כמה שפחות נזק לשיניים שלנו.

לדוגמא: קרטיב, דגני בוקר מופחתי סוכר, ארטיק על בסיס פרי או כדור גלידה.

אפשר גם לצרוך מידי פעם מרשמלו או קרמבו אבל לצחצח שיניים היטב לאחר מכן או ללעוס מיד מסטיק. וכמובן להשתמש בפירות כתחליף לממתקים.

ניתן ליהנות מפירות בסלט פירות, עוגות פרי מופחתות סוכר, סורבה אמיתי, וגם שיפודי פירות. מומלץ לא להחזיק בבית מאגר גדול של ממתקים, בעיקר לא כאלו שמזיקים מאד לשיניים כמו סוכריות ושוקולדים.

סלט פירות אמריקאי– 4 מנות

2 אפרסקים

2 שזיפים

כוס ענבים

בננה

אגס

כוס תותים

1 יוגורט 3%

1/2 חבילת מרשמלו ( רק לבנים )

חותכים את המרשמלו לחצאים, חותכים את הפירות ומעבירים לקערת הגשה גדולה, מוסיפים את המרשמלו והיוגורט כרוטב, מערבבים ומצננים במקרר לכמה שעות לפני הגשה.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה