שוחה נגד הזרם

ירון מליקה, לשעבר שוער במכבי ת"א, הוא הבעלים של חנות בוטיק קטנה שאפשר למצוא בה פריטים של מותגים איטלקיים שהוא בוחר בקפידה עבור הלקוחות שלו. אירית אמבר יצאה להבין מה בין כדורגלן לאופנת נשים והצטלמה בפריטים נבחרים

22/12/2019
בלוג אורח קבלו עדכונים מבלוג אורח
  • RSS

*מאת אירית אמבר, בת 69, נשואה, אמא ל-4 וסבתא ל-6. אשת טלוויזיה ותקשורת כבר 5 עשורים, פאשניסטה, מדגמנת ומצטלמת, סטארטאפיסטית בתחום הגיל השלישי, מנהלת אורח חיים בריא שכולל ספורט יומי ותזונה נכונה וכותבת הבלוג "מכתבים אישיים".

"אני כמו דג סלמון של האופנה. עוצר, מסתובב ושוחה נגד הזרם", כך מתאר את עצמו ירון מליקה, לשעבר שוער במכבי תל-אביב והיום הבעלים של בוטיק אופנה תל-אביבי בשם 'בראבו' ששוכן בחנות קטנה (26 מ"ר) ברחוב אבן גבירול, כבר 26 שנה.

ירון מליקה. צילום: יח"צ

איך מתגלגלים מעולם הכדורגל לעולם האופנה?

"אני בא ממשפחה שכבר 80 שנה חיה ונושמת כדורגל: סבא שלי ואבא שלי היו שוערי נבחרת ישראל וגם הבן שלי בן ה-15 שוער כדורגל" מספר מליקה "בגיל 14 גיליתי בגבעתיים חנות שנקראה "בראבו" ועל שמה נקראת החנות שלי היום. משה, בעל החנות שהפך לימים להיות המנטור שלי, הביא מותגים מכל העולם. הוא הבין כבר לפני 30 שנה את הכוח שביבוא פריטים מיוחדים. טכניקת הקנייה שלי היום נשענת על מה שלמדתי ממנו".

בעקבות המפגש עם משה והבוטיק שלו, פתח מליקה חנות עודפים אותה ניהל במשך שמונה שנים במקביל לכדורגל, ורק אחריה פתח את החנות הנוכחית - בוטיק בראבו ברחוב אבן גבירול 46 בתל-אביב.

למה דווקא אופנה?

"אני אוהב עיצוב ולא רק של בגדים, גם בתים וגם חללים. החלטתי להתמקד באופנה כי היא יותר נגישה. כשאני מסתכל על גוף של אישה או גבר אני יודע בדיוק איך להלביש אותם, אי אפשר להסביר את זה. זו אינטואיציה פנימית, שכנראה נולדתי איתה".

מליקה מעיד שאנשים הם זן מאד מורכב, אבל הוא מצליח להתאים לכל אחד את הסגנון שמתאים לו "יש כאלה שיש להם רק בגדים בסיסיים ויש כאלה מאד צבעוניים. יש שמרניים ויש כאלה שלובשים הכול. אצלי כל אחד יכול למצוא את השילוב המנצח".

איאית אמבר לבראבו. צילום: אבי אמבר

כדי לתת מענה ללקוחות לאאוטפיט שלם, אשתו של ירון, אוסי, מנהלת ליד הבוטיק שלו חנות נעליים ותיקים, זה העולם שלה והיא בוחרת את הדגמים. אוסי אמנם לא שותפה בבחירת הבגדים לבוטיק בראבו, אבל היא מהווה עבורו ועבור נשים אחרות השראה לאיך אישה צריכה להתלבש ולהיות מגוונת: "אני לומד מהאיפוק שלה".

מה הקו שמוביל אותך בבחירת הבגדים לחנות?

"אני מאזן בין בחירה של פריטים פשוטים לפריטים יותר מתוחכמים ויותר יקרים. אני אוהב את השילוב של טי שירט פשוטה יחד עם פריט של מעצב על וליצור דרך זה שפה. כדי ליצור שפה מיוחדת אני צריך מצרכים טובים, זה כמו ששף בוחר במרכיבים הכי איכותיים למנה שלו. את המצרכים האלה אני מוצא במילאנו".

את הבגדים לבוטיק מייבא מליקה רק ממילאנו, לשם הוא נוסע בין פעמיים לארבע פעמים בשנה כדי לרכוש עיצובים חדשים. בזכות הקשרים המיוחדים שפיתח בבירת האופנה, הוא מצליח להביא מותגים של בתי אופנה נחשבים במחירים טובים.

איאית אמבר לבראבו. צילום: אבי אמבר

מה קורה היום מבחינת התחרות בשוק הישראלי?

"לא פשוט, אבל אני מרגיש שככול שמקשים עלי אני מוצא פתרונות. אני מאמין בקונספט של לקוח מביא לקוח. אם אתה עושה את העבודה כמו שצריך, אז זה קורה. החנות מאד יציבה. יש לי הרבה לקוחות וגם הרבה לקוחות חוזרים".

ואיך אתה מתמודד מול התחרות הכי חזקה שלך, הקניות באון ליין?

"זו בעיה אמיתית. אני מוכר את הידע והניסיון שלי. את האינטואיציה המיוחדת שלי ואת היכולת לגרום לאנשים להתלבש. לעולם אין תחליף לבוטיק ולנגיעה האישית בבגד. כשאני מזמין משהו מהאון ליין אני נלחץ, מה יקרה אם אני ארצה להחזיר? אבל אנשים שנולדו לדור האון ליין, שפת האם שלהם היא און ליין. אני קורא להם דור הצונאמי וחלקם לא ייקנו אצלי. אי אפשר לנצח את זה. הם כל כך חכמים ומזמינים מכל מקום ועוד יהיו הרבה פלטפורמות חדשות".

גם טרנד הלבוש הספורטיבי שזלג מעולם הספורט אל הרחוב והעובדה שהיום אנשים מעדיפים סגנון קז'ואל לא מתאמץ וטרנדים מתחלפים, משפיעים על בוטיקים דוגמת הבוטיק של מליקה ולטענתו זו עוד אחת מהסיבות שחנויות כמו שלו נסגרות "מה שחשוב לאנשים היום זה להצטלם לאינסטגרם. לא מעניינת אותם התפירה, או האיכות".

איאית אמבר לבראבו. צילום: אבי אמבר

אני מנסה בשאלות שלי להביא אותך למאה ה-21 ויש לי הרגשה שאתה קצת תקוע במאה ה-20.

"צודקת, הביקורת שלך נכונה. לכן אני מנסה ליישר קו עם כולם למרות שאני שוחה הפוך. אלמוג שעובד איתי, שגם לו יש יכולת ויזואלית מעולה להלביש אנשים, לקח את זה על עצמו. אנחנו משתמשים קצת באינסטגרם וקצת ברשתות החברתיות. אין לי ברירה. אבל זה עדיין לא בצורה מספיק מקצועית. זה רחוק עדיין ממה שהיינו רוצים".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 15 שנה?

"שאלה טובה. כרגע אני נהנה ממה שאני עושה. אני מתכוון להמשיך כל עוד ירצו בי וכל עוד אני אוכל. החנות מתבגרת יחד איתי. בתחילת הדרך לא מכרתי לאנשים מבוגרים, אלא רק לצעירים. היום נשים בגיל 50-70 עדיין עובדות. הן קרייריסטיות, רוצות להתלבש יפה ולהיות עדכניות כמוך. את מייצגת את קהל היעד שלי".

איאית אמבר לבראבו. צילום: אבי אמבר

מראיינת ודוגמנית: אירית אמבר, צילום: אבי אמבר, סטיילינג ובגדים: ירון מליקה "בראבו"- אבן גבירול 46, ת"א




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה