מהי אכילה אינטואיטיבית וכיצד אפשר ליישם אותה?

איך קרה שאיבדת אמון בגוף שלך? יכול להיות שאיבדת אמון בעצמך ובעולם ויש לכך השפעה ישירה על איך שאת אוכלת. המומחית שרון פרדני עושה סדר

06/11/2019
שרון פרדני קבלו עדכונים משרון
  • RSS

הנה כמה עובדות מדהימות על גופך:

1. אם בזמן ההיריון האם סובלת מפגיעה באיבר כלשהו, התינוק ברחם שולח תאי גזע כדי לתקן את הנזק.

 2. צעד אחד דורש פעולה של 200 שרירים.

3. אדם יכול לשרוד חודשיים ללא אוכל.

4. אם פורסים את ה- DNA שלנו מכל התאים בגוף הוא יגיע למרחק של 16 מיליארד קילומטרים – המרחק מכאן לכוכב פלוטו המרוחק - ובחזרה.

5. אם מוח האדם היה מחשב, הוא היה מסוגל לבצע 38 אלף טריליון פעולות לשנייה. המחשב העצמתי ביותר כיום יכול לבצע רק 0.02% מזה.

6.  הגוף מייצר 25 מיליוני תאים חדשים כל שנייה, בכל 13 שניות אנחנו מייצרים יותר תאים מאשר מספר תושבי ארצות הברית.

אז את באמת חושבת שאינך יכולה לסמוך על גופך לעשות פעולה כה פשוטה של לסמן לך מתי את רעבה ומתי את שבעה?

את לא סומכת על עצמך כי כבר התאכזבת בעבר ולמה שלא תתאכזבי שוב. חיים שלמים חווית דחייה, אכזבה, ביקורת ובתוכך נפער חלל של חוסר באהבה, מרוב שזה כואב הנפש מגנה, מסתירה ממך שחסרה לך אהבה אך בתוכך עדיין יש בור המבקש להתמלא.

תחושת המלאות היא ממכרת, וכמו בכל התמכרות חווית הסיפוק היא זמנית ואז את נותרת שוב ריקה מחכה להתמלא מאוכל או מאהבה מה שיגיע קודם, שמת לב שבעת התאהבות את מרזה? אם כך זו הסיבה, ההתאהבות ממלאת אותך כל כך שפתאום את פחות חושבת על אוכל ואי לכך פחות אוכלת ומרזה. אז מה קורה כשאכילה לא באה להחליף אהבה? היא הופכת לפונקציונלית, הגוף זקוק לחלבון - הוא מבקש עוף/ המבורגר/ גבינה, הגוף זקוק לפחמימה - הוא מבקש אורז/ פסטה/ לחם, ובדיוק במידה הנכונה, פשוט נכון?

תבדקי עם עצמך, האם אני עדיין רעבה או רוצה לאכול? (צילום: shutterstock_Dragana Gordic)

אז איך מגיעים לשם?

שלב1 - נסי לאתר בתוכך את הבור - ברגע שאת נכנסת למצב של אכילה בלתי נשלטת, תעצרי ותרגישי איפה יש תחושה בגופך שמושכת את תשומת לבך, ברגע שעולה תחושה כזאת תתני לה שם ודימוי (למשל: אני מרגישה כמו חור שחור בתוך הבטן ששואב אותי אליו)

שלב 2 - שם של רגש - תישארי עם התחושה ותשאלי את עצמך, איזה רגש התחושה והדימוי מעלים בי? (למשל: עצב)

שלב 3 - לשהות עם הרגש - ברגע שזיהית את הרגש, תסכימי לשהות אתו, מבלי לפתור/לייעץ/לשפוט, פשוט תתני לו להיות

שלב 4 - הרגש מתמוסס - תשימי לב שלאחר כמה רגעים של שהייה עם הרגש עצמתו הולכת ופוחתת

ועכשיו תבדקי עם עצמך, האם אני עדיין רעבה או רוצה לאכול?

אם התשובה היא כן קחי עוד ביס, במידה ולא תפסיקי, ועם כל ביס תשאלי את עצמך האם אני עדיין רעבה? ברגע שאינך רעבה תפסיקי לאכול.

מכירה את הרזות האלה שאוכלות הכל ולא משמינות? הן לא גיבורות על וזו לא גנטיקה, הן פשוט לא ממלאות בור ולכן הן אוכלות כשהן רעבות ומפסיקות לאכול ברגע שהן שבעות, זו אכילה אינטואיטיבית, אכילה שקשובה לגוף ולא לרגש, כי בינינו אוכל לעולם לא יספק לך צורך רגשי לטווח ארוך, רק קשר אמתי בינך לבין עצמך ובינך לבין הסביבה שלך הוא זה שיספק לך אהבת אמת.

**הכותבת היא פסיכותרפיסטית נשים שמתמודדות עם אכילה רגשית




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה