הסגולות המדהימות של שמן ההמפ (קנאביס)

קשה למנות את כל היתרונות שבשילוב שמן קנאביס במוצרי טיפוח ובחיים ובכלל, אבל בחרנו להכיר לכן את הבולטים שבהם

בשנים האחרונות שמן הקנאביס (וליתר דיוק – קנבוס או שמן זרעי המפ – HEMP), עלה לכותרות לא מעט בהקשר של סגולותיו הרפואיות והקוסמטיות, אבל הקשר האינטואיטיבי שרבים יוצרים בין המילה 'קנאביס' לעישון גראס, מונע מהם להתעמק ולגלות את יתרונותיו הרבים של השמן, שהוא בכלל חבר מסיפור אחר.
ראשית חשוב לציין ולהבהיר שמדובר בשמן שמופק מזרעי צמח הקנאביס שאינם מכילים את החומרים הממכרים המצויים בעלי הקנאביס. תמצית שמן הקנאביס מופקת בתהליך כבישה קרה של הזרעים תוך שימור כל המרכיבים המועילים שיש בהם. תהליך הפקת השמן כולל גם את הוצאת המרכיב הפסיכוטי הפעיל של הצמח הנקרא THC. תמצית השמן המשמשת בקוסמטיקה וכתוסף תזונה אינה מכילה THC ולכן מותרת לשימוש בכל העולם, כולל בישראל.

שמן קנאביס   shutterstock By Elena Schweitzer

כל היתרונות ברכיב אחד

שמן ההמפ (cannabis sativa) נחשב לשמן בעל האיזון המושלם ביותר שקיים בטבע. זהו הצמח היחיד (לפחות מאלו הידועים לאדם) שמכיל את כל 21 חומצות האמינו הנחוצות לחיוניות העור ולצדן גם אנטיאוקסידנטים, חלבונים, ויטמינים ומינרלים חשובים דוגמת מגנזיום, קלציום וברזל.
לא בכדי מהרגע שקיבל את אישור משרד הבריאות הישראלי, שמן ההמפ הפך למבוקש במיוחד על ידי שוחרי בריאות וטיפוח שמחפשים אופציות טבעיות ומבקשים להוסיף לשגרת החיים שלהם רכיבים בעלי סגולות מוכחות.
מחקרים מדעיים רבים נערכו אודות שמן ההמפ והמסקנות לגבי סגולותיו ברורות. מנינו עבורכן את העיקריות שבהן.

סגולות שמן הקנאביס לטיפוח העור:

1. עוזר לשמור על איזון הורמונלי. קנאביס הוא הצמח היחיד שמכיל חומצה גמא-לינולאית שהופכת להורמון הגנה הנקרא פרוסטגלנדין ומסייע לשלוט באיזון ההורמונלי בגוף. תכונה זו הופכת אותו ליעיל במיוחד בטיפול באקנה, אגזמות ופסוריאזיס, הנגרמים מחוסר איזון הורמונלי בגוף וממחסור באומגה 6.
2. מחייה ומחזק את השכבה ההגנתית של העור. בזכות היותו עשיר באומגה 3 ואומגה 6, שמן הקנאביס מתפקד מעולה כתכשיר מרכך ומלחח ומסייע לטיפול גם במקרים קשים של עור יבש, עייף או מיובש. הוא מאזן את כמות השמנים בעור ומותיר את העור גמיש, רך ונעים למגע מבלי להשאיר שכבה שומנית.
3. מועיל לבניה בריאה של תאי הגוף והעור. חומצות השומן שבקנאביס עוזרות בעיכוב של התיישנות התאים ומעודדות את המטבוליזם של תאי העור.
4. מעכב תהליכי הזדקנות בעור. תמצית שמן הקנאביס ידועה כאנטי אייג'ינג הטוב ביותר שקיים בטבע. מחקרים מראים כי חומצת הלינוליק המצויה בתמצית השמן, מאטה את קצב הזדקנות העור בדרך טבעית, ויטמין A משפר את האלסטיות, ויטמין C מסייע להבהרת כתמים וויטמין E פועל כאנטי אוקסידנט עוצמתי.
5. מונע התפוצצות של נימים בעור והופעת ורידים קטנים. שמן הקנאביס פועל כמדלל דם טבעי לעור ומקטין את סתימות הנימים והורידים.
6. מפחית צלקות ומזרז תהליך החלמה של פצעים.

יתרונות בריאותיים

חשוב להבין שחומצות שומן אומגה 3 ואומגה 6 הן חומצות הכרחיות שהגוף אינו יודע לייצר בעצמו ולכן יש לצרוך אותן ממקור חיצוני. החומצות האלו מעורבות בכל התהליכים המתקיימים בגוף שלנו ובלעדיהן אנחנו עלולים לפתח בעיות בריאותיות שונות. רוב השמנים והמזונות בעולם המודרני, עשירים מדי באומגה 6 ועניים באומגה 3 ולכן גורמים לחוסר איזון תזונתי. יתרונו הגדול של שמן ההמפ, טמון בעובדה שהוא מכיל את היחס האופטימלי בין האומגות (3:1).
מה הוא יודע לעשות? (רשימה חלקית בהחלט)
1. עוזר בהורדת כולסטרול. שמן הקנביס מאיץ את תהליך העיכול ושריפת השומנים מבלי ליצור חסימה של קירות העורקים.
2. מסייע לאיזון סוכר בדם. השמן מכיל כמות קטנה מאוד של סוכר ופחמימות, ועל כן יכול לעזור לחולי סכרת או לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה, לאזן את תנודתיות הסוכר בדם.
3. מחזק את המערכת החיסונית. חומצות שומן של אומגה 3 ואומגה 6 משפרות את המערכת החיסונית, בונות מחסום טבעי נגד מיקרובים ומגדילות את העמידות של הגוף שלנו למזיקים.
4. משפר את זרימת הדם בגוף. השמן מסייע לתפקודי כלי הדם ושינוע החמצן מהריאות לתאים, שם הוא הופך לאנרגיה זמינה.

ישראלי זה הכי

אורגניק המפ ליין צילום יחצ

מותג הקוסמטיקה הישראלי  ORGANIC HEMP LINE, פיתח ליין קוסמטיקה חדשני המבוסס על שמן המפ אורגני טבעי. סדרת המוצרים של המותג כוללת קרם פנים יום, קרם פנים לילה, סרום פנים, קרם עיניים, סרום עיניים, תחליב גוף, מסיכת פילינג, מי פנים (Toner) וג'ל מקציף (facial wash). כולם אורגניים מאושרים, מכילים את שמן ההמפ וניתנים לרכישה ברשת סופר-פארם בטווח מחירים של 219.90-129.90 שקל.

לפרטים נוספים: 

אתר אורגניק המפ ליין

אורגניק המפ ליין בסופר-פארם אונליין

אורגניק המפ ליין באינסטגרם

אורגניק המפ ליין בפייסבוק

 ***