הוואטסאפ המשפחתי – קווים לדמותו

קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות, על ההומור והדרמה שבהן, עומדות בבסיס קמפיין חדש ומוצלח במיוחד של יקב טפרברג

טפרברג הוא יקב משפחתי ותיק, למעשה מדובר ביקב המשפחתי הראשון שהוקם בארץ ישראל בעת החדשה.

מוטי טפרברג - מנכ"ל ובעלים, יקב טפרברג ושרה טפרברג - יועצת משפטית, יקב טפרברג צילום: גלית סבגמוטי טפרברג – מנכ"ל ובעלים יקב טפרברג ושרה טפרברג – יועצת משפטית יקב טפרברג

אין משפחות מושלמות, יש משפחות אמיתיות

ראשיתו של היקב ב-1830, אז הוקם על ידי אברהם, צעיר מאודיסה שנסע ללמוד את סודות היין באוסטריה והגיע לישראל ליישם את הידע שרכש. מאז ועד היום (במשך חמישה דורות) היקב מנוהל על ידי צאצאיו.
המשפחתיות היא ערך יסוד ביקב טפרברג ומהווה חלק בלתי נפרד גם מתפיסת השיווק שלו שמתמקדת בשנים האחרונות במשפחות אמיתיות. לקראת 2019, העיסוק במשפחתיות העמיק עם מהלך חדש שמתרכז במכנה המשותף כמעט לכל המשפחות בנות זמננו – קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות.

רועי הראל - סמנכ"ל שיווק, יקב טפרברג , אוריה סלם - מנהלת מותג, יקב טפרברג , קרן איתם - מנהלת מותג, יקב טפרברג.צילום: גלית סבגמימין לשמאל: קרן איתם ואוריה סלם – מנהלות מותג יקב טפרברג, רועי הראל – סמנכ"ל שיווק יקב טפרברג 

הרגלי השימוש בוואטסאפ המשפחתי

לקראת המהלך ערכו ביקב טפרברג סקר אודות הרגלי השימוש בוואטסאפ המשפחתי. במסגרת הסקר נשאלו המשתתפים שאלות כגון האם יש לך קבוצת וואטסאפ משפחתית? (כ-84% אחוז מהמשתתפים דיווחו שיש להם לפחות קבוצה אחת, 64% מתוכם דיווחו שיש להם 3 קבוצות משפחתיות או יותר), כמה פעמים אתם משוחחים בקבוצה המשפחתית? (64% השיבו כי הם משוחחים בקבוצת הוואטסאפ המשפחתית לפחות פעמיים בשבוע), איך הייתם מגדירים את קבוצת הוואטסאפ המשפחתית? (10% משעממת, 33% מצחיקה, 34% מעניינת) ועל מה לא תדברו בקבוצה המשפחתית? (19% נושאים רומנטיים, 48% נושאים כספיים, 59% נושאים פוליטיים).

רועי הראל צילום: גלית סבגרועי הראל, סמנכ"ל שיווק יקב טפרברג, מציג את המהלך לשנת 2019: "הוואטסאפ המשפחתי"

דרמה וצחוק בקבוצות הוואטסאפ המשפחתיות

תוצאות הסקר המעניינות, שהצביעו על המקום המרכזי שתופסות קבוצות הוואטסאפ המשפחתיות בחיינו, הובילו לצעד הבא – הפקת סרטוני אנימציה שמבוססים על שיחות משפחתיות מקבוצות אמיתיות. סרטון אחד מציג סיטואציה דרמטית שבה האב מודיע שהוא עוזב את הקבוצה לאור פרידת ההורים והשני מציג שיחה מצחיקה בין אחים על הסבתא שהצטרפה לפייסבוק.

טפרברג. צילום: גלית סבגשפת האנימציה של יקב טפרברג

טפרברג. צילום: גלית סבגטפרברג צילום גלית סבג מתוך סרטון האנימציה של יקב טפרברג. כשאמא ואבא נפרדים

להשלמת המהלך, יצרו ביקב סדרת בקבוקי יין במהדורה מוגבלת עם תווית ייחודית בשפת האנימציה של הסרטונים ובמרכזה חלונית לבנה שמאפשרת לכל אחד להוסיף טאצ' אישי.
טפרברג צילום גלית סבג  מארזי בקבוקי יין של טפרברג עם תווית ייחודית ומקום לטאץ' אישי
המהלך החדש הושק באירוע מיוחד שכלל מופע של אנסמבל ציפורלה שמתאפיין בהצגת קטעים סטיריים המתכתבים עם המציאות הישראלית. כחלק מהמופע חברי האנסמבל המחיזו שיחות וואטסאפ, ביניהן גם שיחות שנמצאו בטלפון הנייד של אישה מהקהל. ללא ספק, אחד הקטעים המצחיקים שנצפו על בימת התאטרון.

טפרברג ציפורלה צילום גלית סבגאנסמבל ציפורלה בהשקת המהלך החדש של יקב טפרברג

טפרברג ציפורלה צילום גלית סבגשיחות הוואטסאפ המשפחתי הופכות לשיר 

טפרברג ציפורלה צילום גלית סבגמתוך ערב השקת מהלך "הוואטסאפ המשפחתי" של יקב טפרברג

 ***