פנוי?

סגרתם עם מוביל אבל הוא "מזייף"? מבריז, דורש עוד כסף, גורם לנזק לרכוש? למדו כיצד החוק יכול לעמוד לצדכם

19/07/2011
דריה כנף, עו"ד www.dariacanaff.com קבלו עדכונים מדריה
  • RSS
» יש להם אחריות על הדברים שלך. Thinkstock

אורית סגרה מראש עם המוביל על 1,300 ₪, הכל כולל הכל, ואכן ציון ועובדיו הגיעו בזמן והחלו לעבוד מיידית.

כשסיימו להעמיס את כל הארגזים על המשאית, אורית הוציאה מכיסה את המעטפה החתומה והגישה אותה לציון, אז זה הודיע לה מייד שמחיר ההובלה "עלה" ל- 1,800 ₪.

אורית ההמומה שאלה למה, וציון ענה שהוא "לא ידע" שאין מעלית, ושהיו לה יותר ארגזים ממה שחשב. אורית פשוט אינה יודעת מה לעשות.

אם גם את עוברת דירה בחודשים אלו, בואי ולמדי אלו סוגיות חייבות לעלות כבר בשיחה הטלפונית הראשונה עם המוביל, על מה חייבים לסכם עמו מראש, ואיך בדיוק עושים את זה נכון:

הכל בכתב

"זה ייצא לך בערך 1,300 שקל " – זה לא משפט שאת מוכנה לחיות איתו בשלום.

דרשי מראש הצעת מחיר מפורטת וסופית, קבלי אותה חתומה לפקס והכי חשוב: אל תארזי אותה בטעות.

לא להשאיר מקום לדמיון

כל תכולת דירתה של אורית על המשאית: האם עכשיו זה הזמן לריב עם ציון? ברור שלא, ועל זה בדיוק הוא סומך: על חוסר האונים של ה"מובל לטבח". כדי למנוע מצבים דומים, דרשי שבהזמנה יצוין הסכום הסופי שישולם למוביל ולכל הצוות שלו, הכל כולל הכל. כן בדקי היטב שלא מצוין בהזמנה, במקרה, שהסכום יכול להשתנות, ושהוא "לא כולל פירוק והרכבה מחדש" של ארונות חדר השינה, למשל (כי לא תרצי להוסיף 100 ₪ לכל ארון).

מה כוללת ההובלה?

בכדי למנוע אי הבנות לגבי מספר הארגזים או גודל הארון, בקשי שהמוביל יגיע לדירתך הרבה לפני יום ההובלה, ושיבחן את הנתונים בעצמו. במהלך הביקור העלי את הרשימה על הכתב, צייני את הקומה וגודל המעלית, ובקשי מהמוביל שיחתום על כל הפרטים. אל תחסכי פרטים במידע: הכל יתגלה ביום ההובלה, ועדיף שלא יהיו הפתעות בשטח.

תאריך הובלה

בהזמנה רשמי את תאריך ההובלה המדוייק כולל שעת הובלה מדויקת, במילים ובמספרים. אין מקום לטעויות.

בקשי לקבוע "פיצוי מוסכם" שיופעל בעת הברזה: כך, אם ההובלה לא תתקיים במועד, המוביל יהא חייב לפצותך בגינה (סביר להניח שעצם העלאת הסנקציה על הכתב תחזק את המחויבות שלו כלפיך).

קחי בחשבון שגם את בטח התחייבת לשלם חלק נכבד מעלות ההובלה בעת ביטול, ובדקי זאת היטב בהזמנה (אולי מחייבים אותך ב- 100% דמי ביטול, גם אם יש לך סיבת ביטול מוצדקת?).

ביטוח התכולה שלכם

אם החפצים שלך יינזקו בהובלה, וזה קורה, לא בטוח שתצליחי לקבל פיצוי מספק מהמוביל עצמו: נזקים רבים מתגלים רק אחרי שהוא פרק ועזב, לא תמיד קל לאתרו ולא תמיד הוא מעוניין לשלם. עדיף שתוודאי שיש לו "ביטוח תכולה של העברת דירה", בתוקף.

"לא כולל שירות"

העובדים סיימו לפרוק את חפציך במעונך החדש, שילמת לבוס שלהם, והם מבקשים עכשיו טיפ. 100 שקלים. לכל אחד. ארבע מאות השקלים הללו זה בדיוק מה שתכננת להשקיע באביזרי אמבטיה. כדי למנוע מצב דומה, בדקי מראש מול בעל חברת ההובלה מהו הסכום המקובל לתת לעובדיו, וכללי אותו בתקציבך.

המלצות

ונקנח בעיצה לא משפטית בעליל, אך אין חשובה ממנה: קבלי תמיד המלצות מראש: לקוחות מרוצים זו הערובה הכי טובה למוביל אמין ומקצועי.

עו"ד דריה כנף, מתמחה בדיני עבודה וחוזים.

יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי פרטני, לא נועד להחליפו, ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהם, באשר כל מקרה ונסיבותיו. ייתכן ובמידע חלו השמטות ו/או טעויות. כל המסתמך על המידע בכל דרך שהיא עושה זאת על אחריותו בלבד.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה