חלון ראווה: שמוליק בן שושן

שמוליק הגיע בגיל 20 מעכו לתל-אביב, הפך לבליין והקים את מותג האופנה הראשון שלו. מאז עברו 2 עשורים הוא הספיק להתמסד ולהפוך לאבא ל-4 ילדים, אבל לא איבד את התשוקה לבגדים ייחודיים ופורצי גבולות

15/01/2019
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • RSS

מי אני?

שמוליק בן שושן נושק לגיל 40, נשוי לסוזי ואבא לשירה, יהונתן, דניאל ורונה. מעצב ראשי, מנהל קריאטיבי ושותף במותג seven seventy.

שמוליק בן שושן המעצב הראשי ומהנהל הקריאטיבי של seven seventy צילום דביר פריימן

רקע

נולדתי בעכו ועברתי לעיר הגדולה בשנת 1998. למדתי עיצוב חלונות ראווה באורט סינגלובסקי. התשוקה שלי לאופנה הגיעה מבית הוריי, אמא שלי אסתר לא הפסיקה לסרוג ולתפור וגדלתי כש-BURDA היה המגזין הכי פופולרי אחרי ידיעות אחרונות.

מאז ועד היום

הייתי בליין וחי ממסיבה למסיבה, יוצא ביום חמישי בלילה ומסיים במוצ"ש. המסיבות השפיעו מאוד על חיי, בשבילי לצאת למסיבה היה כמו לפני טקס האוסקר. היה לי אוסף של קרוב ל-20 חצאיות ואין צבע בשיער שלא צבעתי. מהתקופה של המסיבות והבליינות נפתחו כל הצ'אקרות במוחי וזה משפיע על הצבעוניות והשוני בעיצוביי עד היום.

מי שעזרה לי להיכנס לתחום האופנה ובעצם נתנה לי את ההזדמנות הראשונה שלי, היא הסטייליסטית ומפיקת האופנה מיכל מונקה. עזרתי לה בהפקת האופנה של גוטקס שצולמה במדבריות סיני בשנת 2000 ומשם הצטרפתי לעוד הפקות אופנה שעשינו יחד ולחוד.

seven seventy סתיו חורף 2018-19 צילום אורי טאוב

בהמשך דרכי כסטייליסט הכרתי את יניב צרפתי שהיה המעצב של מרסל המיתולגי וחברנו, יחד ייסדנו את המותג "סבוטאז' ארט". המותג היה להצלחה ופתחנו חנות משותפת עם המותג שוגר דדי ב- LA. בזמנו גולף רצו לרכוש אותנו אבל היינו ילדים ולא ידענו איך לנהל את העסק. בסופו של דבר נפרדנו וסגרנו את העסק בשנת 2008.

בשנת 2009, שנת התש"ע שזה בגימטריה 770 הכרתי את אלון ואנק וצחי כהן ופתחנו את המותג SEVENSEVENTY - 770.

היום אני מנהל ואחראי על כל הקריאייטיב בחברה, לא מתעסק בניהול ולא בכספים מה שמאפשר לי להיות 200% ממוקד מטרה וכמובן צחי ואלון נותנים לי כמעט יד חופשית ביצירתיות.

אתגרים

החלק הכי מאתגר בדרך היה להשתתף בתערוכה של INK בניו יורק לצד מותגים כמו FREE PEOPLE, DSQUARED2, ועוד. מובילי האופנה שהיו שם זיהו בנו משהו מיוחד, מה שהביא לדריסת הרגל הראשונה בארה"ב ולכמעט שת"פ (שלבסוף לא יצא לפועל מסיבות טכניות) עם חברת EPICRIGHTS ב LA ליצירת קולקציית קפסולה עבור להקת KISS.

סגנון

איך אביב גפן אמר "רוצים שינוי". לדעתי המותג הביא שינוי מרענן לשוק המקומי, בלי לזלזל באף מותג ומעצב. המגמה בעולם היום הולכת לכיוון של פריטי יומיום משולבים עם בגדי יוקרה ולשם גם אנחנו מכוונים. אנחנו מתמחים בלשלב בין הסטריט לגבוה ואנחנו מכניסים ווייב חדש לעולם האופנה. בעולם שבו הכל נגיש ובכמויות מסחריות, לדעתי מה שישאר בסוף זה המיוחד והמרגש.

seven seventy סתיו חורף 2018-19 צילום אורי טאוב

אנחנו לא מייצרים כמויות, העבודה היא ידנית על כל פריט ופריט וכל דגם מקבל את הנשמה והקסם שלו. מי שרוצה להיות קצת שונה, עם סופר סטייל, אמירה אישית ואדג'יות לובשת SEVEN. לא סתם נטע ברזילאי, נועה קירל, סנדרה רינגלר, עדן הראל ועוד, זיהו משהו שונה ונתנו לו במה.

סגנון העיצוב שלי שם דגש על שילוב מיוחד של בדים, צבעוניות ודיטיילס שיוצרים הרמוניה אדג'ית. המותג הוא מותג סטריט פרימיום כאשר כל פריט מקבל יחס אישי. יש גם נגיעות מעולם הרוק אנד רול והוינטג',למשל בסלוגנים מודפסים או רקומים, סיכות ממחוזות הפאנק, קרעים ופאצ'ים.

seven seventy סתיו חורף 2018-19 צילום אורי טאוב

עבודה עם שותפים

צחי כהן ואלון ואנק הם סוג של הורים חורגים בשבילי בתחום העבודה. הם נותנים לי יד חופשית בכל מה שקשור לעיצוב ולבחירת המוצרים ואחראים על כל מה שקשור לניהול ופיתוח העסק. יש לנו ישיבה שבועית של כל הצוות שבה אני מציג את מה שהולך להיות, אנחנו רושמים הערות על כל דגם ודגם. יש דגמים שלא מיוצרים מסיבות כאלו ואחרות אבל הכל עובר סוג של ביקורת בונה.

אופנה ואמונה

ההשראות והרעיונות שלי באים כמובן מהקדוש ברוך הוא, הוא זה שנותן לי לקום כל בוקר ולעשות את מה שאני עושה. לא קל לחיות בתפר הזה שבין רוח ודת לעולם של דמיון וחומר, אבל השילוב הזה הוא סוג של גל שלא מסתיים וכמובן שאני לא רוצה שהוא יסתיים. ההשראה בנוסף מגיעה מאנשים, מקומות, רחובות, תרבויות, מה שגורם לי לבשל ולערבב טעימה ויצירה משלי שגם קל לזהות אותה.

seven seventy סתיו חורף 2018-19 צילום אורי טאוב

הקולקציה החדשה

קולקציית החורף הזו הייתה מבחינתי סוג של שיא ששברתי והצלחתי להוכיח לעצמי שאפשר לעשות הכל. היא כוללת בתוכה טרנדים כמו שמלות פוטר, ג'קטים מנומרים, סריגים בטכנולוגיית ריקמה חדשנית, מעילי פוך עם אימרות ומשפטים, טייצים שנלקחו משנות ה 80 ועוד.

seven seventy סתיו חורף 2018-19 צילום אורי טאוב seven seventy סתיו חורף 2018-19 צילום אורי טאוב seven seventy סתיו חורף 2018-19 צילום אורי טאוב

מה הלאה?

בשאיפות: קמפיין עם קארה דלווין או קייט מוס, הן הפייבוריטיות שלי. שת"פ עם אדידס, לעשות להם איזה ליין של טי שרטים. שת"פ עם ווירגיל מעצב הבית של מותג הפמריום OFF WHITE וכמובן לעצב ספה לאיקאה. ניפגש עוד 10 שנים וניראה אם סימנתי V על אחד החלומות. בנוסף ש- 770 תהיה לרשת עולמית ותביא כבוד לישראל.

טווח מחירים: פוטרים 400 - 900 שקל,מכנסיים 600 - 1300 שקל, ג'קטים 700 - 1500 שקל.

seven seventy בפייסבוק 

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה