האם יש במוצר שלך באמת קרטין?

כולם מדברים על קרטין שמשקם את השיער, אבל איך תדעי שבאמת יש לך קרטין במוצרי טיפוח השיער?

shutterstock_501420670-By Alona Perepelytsia-634shutterstock, By Alona Perepelytsia

אם נדמה לך שכולם מדברים על קרטין בזמן האחרון, את צודקת. מה שפעם היה סודם השמור של מעצבי שיער וכוון בעיקר לנשים שעברו החלקות שיער קבועות או משתמשות בפן / מחליק שיער, הפך בשנה האחרונה למרכיב חובה בכל מספרה, בכל בית ולאו דווקא למוחלקות, אלא לבעלות כל סוגי השיער. ב"תוכנית הכלכלית" של קרן מרציאנו בערוץ 12, לא נשארו אדישים לתופעה ויצאו לבדוק מספר מוצרי טיפוח, חלקם של מותגי יקרה כאשר מחיר כל מוצר מגיע לכ-300 שקלים ומוצרים אחרים שמחירם נמוך במאות אחוזים. התוצאות הפתיעו הן את מערכת התכנית והן את הצרכניות: כמות אפסית של קרטין נמצאה דווקא במוצרים היקרים ואילו במוצרים במחירים המשתלמים של נטורל פורמולה נמצאה כמות נכבדת של קרטין.

 

 

 

מה זה בכלל קרטין?

 

אז על מה כל המהומה? כדי לבדוק על מה כולם מדברים ומדוע יוצאים לדרך תחקירים מסוג זה, פנינו לעומר אסף, מעצב השיער הראשי של נטורל פורמולה והוא מסביר: "קרטין הוא חלבון שמיוצר באופן טבעי בגוף האדם בדגש על השיער, הציפורניים והעור. הקרטין מסייע בשיקום ובבנייה מחדש של מעטפת השערה, מחזיר את הברק הטבעי ומעניק לשיער מראה חלק ובריא".

 

כדי להבין את תרומתו הייחודית של הקרטין לשיער יש להבין שהשערה היא גליל מוארך שעשוי בעיקר מחלבון. כל שערה מורכבת משלוש שכבות: ליבה, קורטקס ושכבת הגנה קשקשית. המשמעותית מהשלוש היא שכבת הקורטקס, המורכבת בעיקר מחלבון הקרטין. "הקרטין הוא שרשרת של חומצות אמינו קטנות במיוחד, הקשורות זו לזו עם חומרים נוספים ולמעשה השרשראות שנוצרות מחומצות אלה יוצרות ותורמות לחוזק של השיער ולברק היפה שלו. הקרטין הוא תוספת חיונית לשיקום השיער שיכולה להעניק לו מראה חיוני ובריא. הקרטין עוטף את השערה ונכנס לתוכה מה שמייצר בסוף התהליך מרקם נעים ואף קטיפתי לשיער. התמדה בשימוש במוצרי קרטין תביא לכך שהשיער ייראה טוב יותר לאורך זמן וגם תוצאות ההחלקה תישמרנה היטב".

אז איך הוא עובד בעצם?

"הקרטין ממלא את פנים השערה ויוצר מעין ציפוי חיצוני שמגן על השיער מפני הנזקים הצפויים לו: חום מוגבר, יובש וחוסר לחות.".

חשוב לציין כי מחקרים שבדקו את מראה ומרקם השיער ללא שימוש ועם שימוש במוצרים המכילים אחוז גבוה של קרטין הוכיחו חד משמעית שהקרטין עוזר לתוצאות ההחלקה להחזיק מעמד לזמן ארוך יותר. לכן גם הקרטין התפרסם כמרכיב שמומלץ במוצרים ייעודיים למוחלקות שיער. עומר: "הקרטין בונה את השיער מחדש ומשקם אותו, בדיוק מה שצריכה כל אישה שהשיער שלה עבר החלקה, צבעים כימיים ובמיוחד גוונים או פעולות בחום גבוה (כמו פן) שמחלישות במיוחד את השיער, שורפות אותו וגורמות לו להתפצל ולהישבר".

אבל בעקבות המוחלקות והמכורות לפן שעברו להשתמש במוצרים עם קרטין וראו את ההבדל, גם נשים בעלות סוגי שיער אחרים ניסו את המוצרים וראו כי טוב. "אני ממליץ על מוצרים עם קרטין לכל מי שרוצה לשמור על השיער הטבעי שלה בריא ויפה ובמיוחד מי שמרגישה שהשיער שלה חלש ושביר. גם מי שנוהגת לסרק את השיער שלה בצורה אינטנסיבית  מעמידה את שיערה בסכנה וצריכה להיות מודעת לסכנות ולהגן על השיער שלה מפני הנזקים. על רקע כל אלה הקרטין הוא כמו טיפול 10000 שמשמש גם טיפול תחזוק וגם מעין  זריקת אנרגיה לשיער לשיקום מיידי".

איך יודעים שהקרטין אכן קיים במוצר הטיפוח לשיער שבחרנו?

"בודקים היטב את רשימת המרכיבים. הקרטין אמור להיות בתחילת הרשימה. כדאי להעדיף מוצרים שכתוב ברשימת המרכיבים שהם מכילים קרטין טהור – מפני שזה מעיד על ריכוז גבוה של קרטין במוצר".

כאמור, בשנה האחרונה עולם טיפוח השיער מציע מוצרי טיפוח לשיער לכל סוגי השיער אשר מכילים קרטין – למשל, קרם לחות עם קרטין לשיער מתולתל, אמפולות קרטין, שמפו יבש ועוד, כך שכל אחת מאיתנו ולא משנה סוג השיער שלה מוזמנת ליהנות מהיתרונות הרבים שתוארו בכתבה זו.

fishbain6437-keratin-all-new

צילום: מוטי פישביין