להכין את הקן – רשימת קניות לקראת לידה

מחכים לתינוק חדש? חודש שביעי בואכם שמיני, הוא הזמן הנכון לסמן וי על כל סעיף ברשימת השופינג הראשונה עבור יורש העצר שלכם, ולהכין לקראתו את הבית

רשימת קניות לפני לידה צילום : (צילום:(Shutterstock By Photographee.eu k )
רשימת קניות לפני לידה צילום : (צילום:(Shutterstock By Photographee.eu k )

אם אתם מצפים ללידה בטוח שלא שכחתם להכין את הציוד הכבד. מיטה, שידה, עגלה וסל קל שבלעדיו אי אפשר להביא את התינוק החדש הביתה. אבל את רשימת הפרטים הקטנים והחשובים, התרגשות, טפשת הריון, או ילדים שעומדים להפוך לאחים, עלולים להשכיח מכם. הכנו עבורכם בעזרת מיטל אלנקווה דהן, רוקחת אחראית ומנהלת סניף סופר-פארם, את רשימת ה'לא לשכוח להכין' לקראת התינוק/ת החדש/ה.

רשימת השופינג הראשונה של יורש העצר הפרטי שלכם (צילום: Shutterstock By Mariola Anna By Alexei Zatevakhin )

רשימת השופינג הראשונה של יורש העצר הפרטי שלכם

1.  חיתולים

הכינו לפחות חבילת חיתולים אחת במידה 0. אם זה התינוק הראשון שמצטרף למשפחה, תוכלו לבדוק לאחר הלידה איזה חברה מייצרת את החיתול שנח לכם לחתל איתו, ונעים לתינוק שלכם להיות "ארוז" בו.

2.   מגבונים לחים

  רצוי שיהיו היפר אלרגנים ושלא יכילו פראבנים. מיטל ממליצה לא להשתמש בשבועות הראשונים במגבונים מבושמים כדי למנוע היווצרות של אלרגיה.

טיטולים לתינוק במידה 0 של האגיס, לייף, ופמפרס, ומגבונים לחים של האגיס( צילום: יח"ץ)

3.  משחות החתלה

  מגוון המשחות שיש בשוק גדול, נסו אותן, ובחרו את המשחה היעילה ביותר עבור התינוק, בכל מקרה של התפתחות תפרחת, או אלרגיה, מציינת מיטל, הפסיקו את השימוש במשחה פנו מיד לרופא או לטיפת חלב.

משחות החתלה: סבוקלם בייבי ,לייף בייבי, ועדינול של טבע ( צילום: יח"ץ)

 4.  משאבת הנקה ופדים

אם את מניקה , חשוב שיהיו בבית פדים להנקה, נוחים ונצמדים לחזיה כדי שימלאו את תפקידם ויבטיחו ששום כתם רטוב לא יקשט את החולצה שלך.

במידה ותרצי לשאוב החלב , כדאי להצטייד במשאבת הנקה, ושקיות סטריליות להקפאת החלב ולשמירה במקרר.

משאבת הנקה, ורפידות הנקה של לייף (צילום: יח"ץ סופר-פארם)

5.   בקבוקים

 כדאי להכין  שני בקבוקים בעלי פטמת סיליקון רכה וגמישה שמדמה יניקה משד.

 6.  תחליפי חלב

קיימות פורמולות שונות של תחליפי חלב אם. על בסיס חלב פרה, על בסיס סויה, ופורמולות שנועדו לתינוקות בעלי רגישויות שונות. את תחליף החלב כדאי לרכוש מיד לאחר הלידה, ולאחר התייעצות עם רופא הילדים לפני שתשתחררו הביתה עם התינוק.

 7.  מוצצים

לא להאמין כמה חד משמעי יכול להיות תינוק שיום קודם עדיין שחה להנאות במי השפיר, כשמדובר בבחירת מוצץ וזו בדיוק הסיבה שבגללה כדאי שתכינו מראש גם מוצץ סיליקון וגם מוצץ גומי, כדי שתוכלו לאפשר לפיצפון לבחור מה מבין השניים נעים לו יותר. ישנם  מוצצים של לייף עם פטמת סיליקון קטנה מאד שנוחה במיוחד לתינוקות בשבועות הראשונים.

מוצץ דיפרקס בטיחותי, מוצצי סיליקון של לייף, ושל אוונט, בקבוק של מאמ, וסבון טבעי לניקוי בקבוקים ( צילום: יח"ץ)

 8.  סטריליזטור ומתקן לייבוש בקבוקים

יהיה מי שיאמר שהורים לתינוק ראשון משתמשים בסטריליזטור, והורים לילד שני, שלישי והלאה פשוט שוטפים את הבקבוקים והמוצצים במים רתוחים, ובכל זאת, יחד עם תינוק ששוקל שלושה ק"ג מגיעים שלוש מאות טון של אחריות, וחשוב שהבקבוקים והמוצצים של התינוק יהיו סטריליים בחודשי חייו הראשונים.

9.  שמפו, סבון, שמנים ופינוקים

 העור של התינוק/ ת רגיש ועדין בחודשים הראשונים, וברוב המקרים מתקלף ומחלף בשבועות הראשונים. הכינו בבית, שמפו, שמן, סבון, קרם גוף, וקרם פנים לתינוק, ואל תוותרו על אף אחד מהם כשיגיעו ימי האמבטיה.

אלסבון מועשר בקמומיל, אל סבון לפני השינה ואל סבון לעור רגיש במיוחד של לייף ( צילום: יח"ץ סופר-פארם)

קיימים סוגים רבים של מוצרי אמבטיה וגוף לתינוקות, גם תחום הזה מציינת מיטל חשוב לוודא שלא מתפתחת אלרגיה, אדמומיות או כל רגישות אחרת כתוצאה מהשימוש בהם.

במסגרת סעיף ה"ספא לרך הנולד" לא לשכוח גם קוצץ ציפורניים ומסרי ציפורניים שמיועדים לתינוק, ומברשת שיער רכה.

תחליב לתינוק וטלק של לייף, קרם פנים ושמן אמבט לתינוק של סבוקאלם (צילום: יח"ץ)

 10.  ריפודית לעגלה

 בלי קשר לעונת השנה שבה התינוק שלכם עומד להגיח לעולם, חשוב לרפד את העגלה שלו בריפודית. חשוב לוודא שיש בה פתחים לרצועות, ושהיא ניתנת לכביסה.

11.  חיתולי בד טטרה

 אל תזלזלו בסעיף הזה, הם ישמשו אתכם לפחות בארבעת החודשים הראשונים כשיפרסו אחר כבוד על הכתף שלכם ויספגו בשעת הצורך את מה שהבייבי יפלוט אחרי האוכל.

12.  ביגוד

 אם זה לא התינוק הראשון במשפחה, סביר להניח שאת רוב הביגוד לחודשים הראשונים תקבלו בירושה מהאחים, אחיות , בני דודים וחברות, מהסיבה הפשוטה שקצב הגדילה של התינוק בשבועות הראשונים שהבגדים הראשונים הוא כזה, שהבגדים לא מספיקים להתיישן. ובכל מקרה, כדאי שיהיו לכם מספר יחידות מכל פריט: אוברולים עם פתיחת טיקטק להחתלה, מכנסיים עם רגליות, גופיות, חולצות וכובע אחד קייצי אם מדובר בקיץ, או חורפי אם התינוק החליט להיוולד בחורף או בסתיו, וכמובן לכבס את כל הביגוד לפני השימוש הראשון.

ריפודית לעגלה, כובע, אוברולים עם רגלית וסינר בנדנה של לייף ( צילום: יח"ץ סופר-פארם)

 13.  אבקת כביסה ומרכך כביסה לעור עדין

 ממש כמו בסעיף השמפו-סבון-קרמים ופינוקים, גם בכל מה שקשור לכביסה, חשוב להתחשב בעור העדין של התינוק ולהשתמש בחודשים הראשונים בחומרי כביסה יעודיים ואנטי אלרגניים וצרפו אותם לרשימת הקניות לקראת הלידה.

 14.  צעצועים

 ובמקרה הזה מדובר בפינוק לא רק לתינוק אלא גם להורים שמגדלים בפעם הראשונה כמה עניין יכול לגלות תינוק ברעשן רך שתלוי לו מעל המיטה.

 

רעשן, מוביל פילון, מספרים וקוצץ ציפורניים לתינוק של לייף ( צילום: יח"ץ סופר-פארם)

 ועכשיו, אחרי שעשיתם את כל הקניות, הכנתם תיק ללידה ותרגלתם נשימה שטוחה, לכו לישון לילה שלם כל עוד זה אפשרי.

.

.