הסיפור של אהובה

לאחר סיום הכימותרפיה, כשקוצי שיער כבר החלו לצמוח על ראשי, העניק לי חבר, האמן אורן פישר, כמתנה ספרון ציורים פרי ידו, אשר מתאר את התמודדותי עם המחלה, מנקודת מבטם של הסובבים אותי

מאת: ענת סבר

"דקירה קלה בחזה העירה את אהובה במפתיע משגרת חייה, סיפורה הבלתי מתוכנן החל. הרופאים בדקו, המכונות סרקו, המחטים דקרו והבשורה הגיעה – גושון קטן מסתתר בקירבה. מתבוננת ותוהה, יצאה אהובה למאבק על תאי גופה, בדרכה גילתה מרחבים חדשים, תחושות ראשוניות ומצאה ידידים טובים למסע."

ה"מחלה" הגיעה אלי באופן מפתיע. היא העירה אותי לפני כשנתיים בגיל 28, בבוקר של יום שבת. הדקירה הפתאומית הובילה אותי אל גולה נוקש שהסתתרה בתוך השד. בלי אמונה ממשית שמסתתר פה משהו רציני, הלכתי להבדק- תחילה רופא כירוג, אחר כך אולטרסאונד, ביופסיה ולאחר שלושה שבועות הגיעה התשובה הוודאית- גוש סרטני גדל בתוכי.

השבועות שהגיעו אחריי הגילוי היו כסערה- חוסר ודאות, בדיקות יומיומיות, רופאים שונים, בחירות שאליהן נדרשתי ותמונה שמחכה להתבהר. היומיום עבר ברובו בבית החולים, יחד עם בן זוגי, חלקו הגדול בהמתנה, ממשית ורגשית. בסופו של דבר נבנתה לי תכנית טיפולים, החודשים שעמדו לפני הצפינו בתוכם טיפולי כימותרפיה של חצי שנה, ניתוח וטיפולים ביולוגים של שנה. הכימותרפיה גרמה כמובן לבחילות, חולשה ולנשירה של השיער אשר הצמיד אלי את הסממן המרכזי של 'חולת סרטן'.

עטיפת הספר הוורוד צילום יחצ

 אבל, דווקא בתוך התקופה הזו של הטיפולים, יחד עם החששות והקשיים הרבים, התאפשר לי לעצור את מירוץ החיים שהייתי בתוכו, ולהצטמצם (או יותר נכון להתרחב) למה שנכון לי לאותו זמן. העמקתי את ההבנה והתקשורת שלי עם גופי דרך טיפולים משלימים כגון פוקוסינג (שיטה הקרויה גם התמקדות), יוגה תרפיה, דיקור, תזונה ועוד. יכולתי לבחור אם וכמה לעבוד ויחד עם בן זוגי טיילנו ועשינו דברים שאנחנו אוהבים. דווקא מתוך ההתמודדות עם המחלה החיים הפכו שמובן מסוים למרכזיים יותר.

סיפורה של אהובה צילום יחצ

לאחר סיום הכימותרפיה, כשקוצי שיער כבר החלו לצמוח על ראשי, העניק לי חבר – האמן אורן פישר, מתנה, ספרון ציורים פרי ידו, אשר מתאר את התמודדותי עם המחלה, מנקודת מבטם של הסובבים אותי. הספרון, מלא הומור ואופטימיות, מלווה את תהליך החלמתה של דמות הקרויה 'אהובה'.

שנתיים לאחר מכן, יחד, הדפסנו את הספר בכוונה להוציא אותו לאור, בתקווה שיגיע לנשים נוספות אשר מתמודדות הם מחלת הסרטן, ויעלה את הצדדים הצבעוניים והאופטימיים שבהתמודדות עם המחלה. הספר, באמצעות איוריו המיוחדים, מאפשר לעסוק בהתמודדות עם הסרטן, מבלי להכביד במשקל ומילים ויתכן ואפילו יעלה בקורא חיוך.

pink1_575

ב-9 לאוגוסט (יום חמישי), יתקיים אירוע השקה חגיגי של הספר ותערוכת אמנות של האמן אורן פישר בהשתתפות אורחות מיוחדות:

הרצאה מאת יאנה דרום שתספר את סיפורה האישי וצמיחתה מתוך המחלה.

הופעה אקוסטית של המוזיקאית נועה בנתור אשר כתבה את אלבומה השלישי בזמן הטיפולים.

יוקרן סרטה של זהר וגנר.

תתקלט אקו.

סיפורה של אהובה צילום מסך

במהלך הערב הספרית פספרטו תעניק תספורת לנשים שיהיו מעוניינות לתרום את שערן להכנת פאות טבעיות עבור המתמודדות עם הטיפולים. את הספר ניתן יהיה לרכוש במהלך האירוע. ובהזמנה אישית במייל- sokarsever@gmail.com או בפייסבוק – הבית האדום. התערוכה תוצג החל מה- 9 באוגוסט, תאריך סגירה: 9 בספטמבר. פתוחה לקהל בימים א' – ה' בשעות 12:00- 17:00 ניתן לתאם טלפונית ביקור מחוץ לשעות הפעילות.

ענת סבר צילום אלבום פרטי

אשמח לראות אותכן באירוע ובתערוכה!

** הכותבת היא ענת סבר

גוף ונפש
כתבות, חדשות ודעות על הקשר שבין הגוף לנפש, איך לשמור על הבריאות, הכושר והאושר האישי