ביסים קטנים

החופש כבר כאן ואיתו ארטיקים, גלידות, סוכריות ושלל ממתקים. הנה התפריט המלא שישמור על השיניים של הילדים שלכם

04/07/2011
הגר שפר קבלו עדכונים מהגר
  • RSS
» תפוחים הם המומלצים ביותר, צילום: thinkstock

היום כבר ברור שלתזונה שלנו יש השפעה גדולה מאד על בריאות השיניים והחניכיים. דפוסי האכילה וסוגי המזון שאותם נבחר לאכול משפיעים על כמה מהר ילדים עשויים לפתח עששת.

כדי לשמור על בריאות השיניים חשוב לשמור על תזונה נכונה. חשוב לאכול מכל קבוצות המזון, כולל דגנים, ירקות, פירות, חלב, בשר ולבחור שומן בריא. תזונה מאוזנת חשובה מאוד למניעת עששת.

אלו הם המזונות שכדאי לאכול:

פירות טריים

פירות טריים הוא כנראה הבחירה הטובה למען בריאות השיניים. אכילה של פירות טריים מגרה הרוק ומצמצמת את כמות החומצה בפה. הרוק עוזר לשטוף את חלקיקי מזון בלתי רצויים. מכל הפירות, התפוחים הם הכי מומלצים.

ירקות קשים ועתירי סיבים כמו גזר וסלרי

ירקות אלו עתירי סיבים ונחשבים מצוינים לשמירה על בריאות החניכיים והשיניים.

מוצרי חלב

הסידן חיוני לבניית שיניים חזקות, במיוחד אצל ילדים. מוצרי חלב נחשבים עתירי סידן ולכן מתאימים מאד לבריאות השיניים. ריקוטה וגבינה צהובה עתירות סידן במיוחד.

דגנים מלאים

דגנים מלאים מספקים ויטמינים מקבוצת B ואת המינרל החשוב ברזל, אשר מסייעים לשמור על בריאות החניכיים. בדגנים מלאים יש גם מגנזיום שהוא מרכיב חשוב לבריאות השיניים.

מסטיק ללא סוכר

היתרון העיקרי של מסטיק ללא סוכר בכך שהוא משמש מעורר ריר. הפרשת רוק נוספת בפה עוזרת מאד לבריאות השיניים והוא גם יעיל להוצאת חלקיקי מזון בלתי רצויים. זה מונע עששת ומחלות חניכיים. יתר על כן, מסטיק ללא סוכר לא יפגע בזגוגית השן.

מים

המים שוטפים את חלקיקי מזון, מכילים פלואוריד שתורם לבריאות השן.

ומה לא?

כמובן שיש הרבה מאכלים שצריך להימנע מהם ככל האפשר שכן הם עלולים לפגוע בשיניים. מדובר במאכלים שמכתימים את השיניים דוגמת קרטיבים וסוכריות צבעוניים ואפילו רוטב סויה, ובנוסף – כל המאכלים הממותקים שמחריפים את העששת ופוגעים בבריאות השן.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה