6 מאכלים ומשקאות של הצרפתיות לעור מושלם ומתכון למסיכת קיץ ביתית

איך הפריזאיות נראות תמיד זוהרות ובעלות מראה עור בריא בכל מהלך היום? הן מקפידות על 6 חוקי הזהב הבאים וקבלו כבונוס מתכון סודי שהוכיח את עצמו

לצרפתיות יש את הסודות הקטנים למראה מושלם. למראית עין נדמה שהכל נעשה בהבזק של רגע, אבל למעשה מדובר בתחזוקה שוטפת של שנים. בעשור במהלכו חייתי בצרפת גילו לי חברותיי הצרפתיות, שרוב התכשירים הסודיים לעור פנים מושלם נמצאים במטבח. בין אם מדובר במים, פירות, ירקות או מגירת התבלינים כל האוצרות האלה עשויים להעניק לנו עור פשוט מושלם. הנה כמה טריקים שניסיתי ועבדים ממש טוב בימי קיץ מהבילים:

1. לאכול טוב

יותר מידי סוכר, יותר מידי שומן, מנות נדיבות – כל אלה מזרזים הזדקנות. הימנעות ממזון וצום מזרזים דכאון ועצבנות. כל אלה גרועים לעור בעיקר כשמגוונים בין יותר מידי לפחות מידי אוכל. כשחסרים בגוף ויטמינים ופרוטאינים מתבצע תהליך מזורז של הזדקנות. הצרפתיות מאמינות שתזונה מגוונת, טבעית ובשעות קבועות היא מתכון לאריכות ימים ומראה נפלא על בסיס קבוע.

2. כורכום ועור הפנים

הכורכום מגיע מהודו אבל תעשיית הקוסמטיקה איתרה אותו וכוללת אותו במוצרים שלה. יש לו יכולות אנטי-חימצוניות שמעכבות את תהליך ההזדקנות. יש לו גם יכולות אנטי-בקטריאליות ויכולות אנטי-דלקתיות. צריכה שלו בתבשילים מסייעת לעור במראה חלק ובריא. לא סתם לפני טקס נישואים הכלה ההודית מורחת על גופה ופניה תערובת המורכבת ממשחה על בסיס כורכום. כך לפי המסורת היא הופכת ל"טהורה וזוהרת". למי זה מתאים? לעור מבוגר ועייף שזקוק לזוהר מיידי. הצרפתיות האמיצות יוצרות מהכורכום מסיכה ביתית. לא הייתי מעזה לעשות את זה וגם לא בטוחה שזה מומלץ, גם מאחר שעשויות להיות לכך תגובות אלרגיות וגם משום שהכורכום מכתים מאוד- את העור ואת הבגדים. יש פה עניין עם פיגמנט חזק ונוכח. אז איך בכל זאת לצרוך אותו? להעדיף מוצרים קוסמטיים שמכילים כורכום ולאכול אותו בתבשילים.

אישה פריזאית צילום:  BestPhotoStudio שאטרסטוק

3. מים

יין אדום עם העוף, יין לבן עם הדג, שמפניה לאפריטיף, בירה מרעננת בקיץ, יין מתוק עם הקינוח… הקיץ הוא תקופה בה שותים אלכוהול כדי להתרענן. התוצאה למחרת היום היא התייבשות, גוון עור אפור, רגליים כבדות ועיניים אדומות. במצב כזה הצרפתיות מתחילות את היום עם לימון סחוט בכוס מים חמים ושותות במהלך היום ליטר וחצי מים בטמפרטורת החדר.

עם זה כדאי לשלב טיפוח לחות חיצוני שכולל הגנה מפני השמש בחומרים הכוללים מים. בצרפת מעיינות ומקורות מים כמו אוויאן, וישי ואוון פיתחו גם מוצרי קוסמטיקה המכילים את המים הטהורים שלהן. שרון פסקרו ברקת, מנהל מותג הדרמו קוסמטיקה הצרפתי "Avene", מספרת שהסיבה שהצרפתיות כל כך אוהבות את המותג, טמונה במים הטרמליים. "המים האלה נשאבים ישירות ממעיינות העיירה Avene שבדרום צרפת לבקבוקים", היא אומרת. המים הוכרו כבר לפני שנים על ידי רשויות הבריאות בצרפת כמועילים לבריאות הציבור, הם בעלי תכונות ייחודיות למעיינות Avene. הם מכילים כמות מזערית של מינרלים ובכך אינם מייבשים את העור ומועשרים בסיליקה אשר מעניק להם תכונות של ריכוך העור והם מתאימים גם לעור רגיש".

אישה שותה מים צילום:  puhhha

 4. להימנע ממוצרי חלב

זה מוזר, נכון, והדעות חלוקות אבל רופאי עור ותזונאיות צרפתיים גורסים שהימנעות ממוצרי חלב עשויה לשפר במקרים מסויימים מצבים של אקנה וקמטים בעור. ממה עוד יש להימנע לפי הרופאים, שמאמינים שהעור שלנו נראה כמו מה שאנחנו אוכלים? מוכנות לרשימה הבאה? קבלו: קמח (גם מלא), תירס, שמן שחומם לטמפרטורה גבוהה, אלכוהול (כולל בירה) ומזונות תעשייתיים. מבולבלות? הנה השיטה של הצרפתיות: לא אוכלים מאכלים לבנים מידי, כמו קמח, סוכר, מלח ומרגרינה (חמאה היא צהובה…). מי שסובלת מאדמומיות בעור, כדאי שתמנע מבשר באופן כללי, בשר אדום בפרט ואלכוהול.

5. תרד נגד קמטים

כדי להימנע מקמטים כדאי, לפי הצרפתיות, להעדיף פירות וירקות, בעיקר תרד, ברוקולי וכרוב. בתפריט כזה אפשר גם לשלב תה ירוק, ודגים שומניים לדוגמת סלמון וביצים.

6. פירות ושוקולד לעור זוהר

מנגו טרי, תפוחי עץ ופירות אדומים ואפילו שוקולד מריר עם אחוזים גבוהים (בצרפת אפשר להשיג 99%) מביא לעור זוהר. בצרפת מכנים את כל זה בשם "ביוטי פוד" וזה באמת עושה יופי של עור.

אישה עם פרי צילום  vhpicstock

מסכת קיץ ביתית של חברתי הפריזאית הלן, לסגירת נקבוביות עור הפנים:

המרכיבים: חלבון ביצה אחד ומיץ מחצי לימון.

אופן ההכנה: הקציפו את החלבון והחדירו אותו בעדינות למיץ הלימון. הניחו את המסכה על הפנים במשך עשרים דקות ולאחר מכן שיטפו.

 ** הכותבת היא ד"ר מאיה גז, מומחית לצרפת ולתרבותה. עוד על סדרת הרצאותיה "הסודות הצרפתיים", הכנסו ל- mayaguez.co.il

מאיה גז צילום רמי זרנגר

 

 

מאיה גז
ד"ר מאיה גז מנחה את סדרת ההרצאות "הסודות הצרפתיים" על סגנון החיים והתרבות הצרפתית