"אני דואגת שהעובדות שלי יפתחו קריירה מזהירה לצד זוגיות ומשפחה, בלי לשלם מחיר"

נעמי וולפנר שמרון, סמנכ"ל לקוחות ב-UM Digital, לא מאמינה בפחות מפריצת דרך עסקית עבור לקוחותיה – אבל מקפידה לעשות את זה מבלי להתפשר על איכות החיים של עובדיה

צילום: ערן עזרן

צילום: ערן עזרן

כאחראית על המשאב האנושי, נעמי וולפנר שמרון, COO של UM Digital (סמנכ"ל לקוחות), חייבת אינטואיציה מחודדת. "אני צריכה יכולת זיהוי ופיצוח של אנשים שעומדים מולי ושל העובדים שלי", אומרת וולפנר. "חשוב לי להכניס לחברה אנשים שעונים על הקריטריונים ושיש בהם את הניצוץ שמעבר: התלהבות, חריצות ויכולת הובלה".

כשוולפנר נקראה לראשונה לראיון עם אמיר וייס בבית מקאן (אז עוד נקראה מקאן אריקסון) ברמת החיל, UM Digital הייתה יחידה קטנה ושולית במפלצת הפרסום. היום, עשר שנים לאחר מכן, והרבה בזכותה, כבר מדובר על חברת המדיה הדיגיטלית הגדולה בארץ, עם לקוחות כמו "תנובה", "איקאה", "לוריאל", "לאומי" ועוד רבים וגדולים. 150 עובדי החברה אחראים על תיווך והפצה שיווקית של המסרים עבור לקוחותיהם בכל המדיה הדיגיטלית: תוכן רלוונטי, מעברונים במובייל, סרטוני וידאו, פוסטים ברשתות חברתיות, איסוף ביקושים במנועי חיפוש ועוד.

ובין כולם יושבת וולפנר, שאת המרץ והמעורבות שלה אי אפשר לפספס. לצד הטיפול בעובדים, וולפנר אמונה על פיתוח עסקי, ניהול מסחרי מול לקוחות וגיבוש מהלכים ופתרונות שיווק מקצועיים. היא מספרת שכמנהלת מסחרית עליה להשתמש "ביכולות משא ומתן, הבנה והיכרות עם כל הצדדים המעורבים בתהליך על מנת למקסם את הסיטואציות".

אילו עוד איכויות נדרשות לתפקיד שלך?

"אני חייבת להיות מקצועית ומובילה בתחומי כדי לקחת את הלקוח שלי קדימה ולהשפיע על התוצאות העסקיות שלו. אני צריכה יחסי אנוש מצוינים כדי להתחבר עם מגוון דרגים בארגון. ואני בעיקר צריכה יכולת לניתוח סיטואציה, לדעת כיצד לפתור מצבים ולקדם את הלקוח שסומך עליי כבנאדם וכדמות בחברה איתה הוא בחר לעבוד. וכמובן אסרטיביות, יכולת מכירה והשפעה, יכולת הובלה והכלה, למידה והתעדכנות ברזי המקצוע – כולם הכרחיים לתפקיד".

טיפול בלקוחות, ובמיוחד בעולם המדיה הדיגיטלית, הוא תובעני ורצוף עליות ומורדות. איך את מנווטת את זה?

"אני עובדת מצוין בלחץ ויודעת לפתור ולהיחלץ ממשברים בקלות ובעדינות. והכי חשוב, הגישה שלי תמיד חיובית ואנרגטית, ועם הרוח הזו מאד קל לקדם דברים".

תמיד זמינה

למרות הדימוי הגברי של עולם הפרסום והמדיה, ב-UM Digital יש קבוצה מובילה של מנהלות בכל הדרגים. זה לא מקרה אלא אג'נדה: וולפנר היא מאמינה אדוקה בכוח נשי, וביכולות של נשים לפתח קריירה מזהירה לצד זוגיות ומשפחה מבלי להתפשר, או לשלם על כך מחיר: "אני מעודדת את העובדות שלי לצאת מוקדם כדי להיות נוכחות בחיי ילדיהן, ליהנות בחופשת הלידה מבלי לחשוש שמישהו מאיים על מעמדן. לצד זאת, אני מטפחת אותן למקצועיות, לזנק על הזדמנויות ואתגרים שנקרים בדרכן על מנת לקדם את עצמן. אני מאמינה שארגון שזו האנרגיה ששורה בו, יצמח וימגנט אליו את האנשים הטובים ביותר".

כאג'נדה זה יפה, אבל האם את מצליחה לקיים גם בעצמך את השילוב הזה של עבודה ומשפחה?

"לגמרי. אני מאמינה שזה מה שמגדיר אותי – הסיפוק והצמיחה בצד המשפחתי מעצימים את הקריירה שלי, ולהיפך".

וכמו במשרד, גם בזוגיות וולפנר לא מפחדת מאתגרים. "אני נשואה בפעם השנייה לאופיר, שבחר לעצמו קריירה טרנס-אטלנטית בתדירות של שבועיים שבועיים. יש שיגידו שקשה, ואני אומרת, קשה אך שווה. המרחק והגעגוע גורמים לנו להישאר ערניים אחד לשנייה, לא להישחק ובעיקר לא לתפוס איש את רעהו כמובן מאליו". לשניהם שני בנים שהגיעו לעולם מהסיבוב הקודם, ועוד שני ילדים משותפים: "אורי בני ועילי הבן של אופיר שניהם בני 17 והם החברים הכי טובים, נאמנים ומגבים אחד את השני בצורה מעוררת גאווה. לירי בת 11 ודניאל בן שבע הם שני הילדים המשותפים שלנו". הם גרים בכפר סבא ועפים על מה שיש לעיר להציע: "ההשכלה של הילדים, השכנים והחברים. חוץ מהפקקים בבוקר זו בחירה מעולה עבורנו".

אחר הצהריים היא אוספת את הילדים ומתזזת בין חוגי שחייה לחברים. "בכל הזמן הזה, אני תמיד זמינה", היא מעידה, "ודואגת שהכל מתנהל ומתקדם כמו שצריך". זמן האיכות שלה מגיע כצפוי בערב אחרי ההשכבות: "כוס יין עם בעלי מול סדרה בטלוויזיה, צעידה בחוץ פעמיים בשבוע עם חברה, ספר טוב, בילוי עם חברים, מסעדות שוות, ברים איכותיים".

צילום: שאטרסטוק

חלה וסביצ'ה

וולפנר, בת 45, היא בוגרת תואר ראשון בתקשורת וניהול במסלול האקדמי המכללה למנהל ובעלת תואר שני במנהל עסקים במרכז ללימודים אקדמיים. ברזומה שלה ניסיון של 20 שנה בשיווק ובמכירות ומעל 10 שנים במדיה הדיגיטלית.

איזה כיוון תופס הדיגיטל כיום?

"אני רואה את הדיגיטל הולך ומתפתח והופך למדיום המרכזי שאנחנו נמצאים בו: אנחנו במובייל בכל רגע נתון, מנהלים חיים שלמים ברשתות החברתיות, צורכים תוכן טלוויזיוני בזמן ובצורה שנח לנו".

"כדי לעמוד בקצב, עולם הפרסום הדיגיטלי צריך להמשיך ולהשתכלל, והשלב הבא הוא שלב הביג דאטה שייקח את הכל צעד קדימה. אני אפרק רגע את הבאז-וורד הזה לתכלס: חיבור בין הצרכן שנמצא פיזית בחנות ברגע זה לבין הישות הדיגיטלית שלו; ניתוח עמוק של הדאטה הקיימת בארגון; יצירת מסרים פרסונליים לכל לקוח; יצירת נקודות מגע איכותיות; ושימוש במידע הזה לקידום המטרות העסקיות. העתיד של הדיגיטל יהיה מעניין יותר ויאפשר לנו להמשיך ולקדם את הלקוחות שלנו לפריצות דרך עסקיות".

היא גדלה בנתניה עם הוריה ושני אחיה כילדת סנדוויץ'. "אני אמצעית בין שני אחים מוכשרים ומדהימים: אחותי רות דיין היא בעלת משרד עורכי דין המוביל בתחומו, ואחי שלומי שהוא בעלים של חברת פרפורמנס בינלאומית". כשהתגייסה לצבא, המפקד שלה זרק לה משפט ששינה את חייה: "הוא אמר שבחיל האוויר אין עניין של גיל או דרגות, מי שטוב לוקח את ההגה לידיים ומוביל. המשפט הזה גרם לי להעז ולהתמודד על תפקידים שונים ולנהל את החיים והקריירה שלי מתוך אמונה שהיכולות והמצוינות עולים על הכל".

וולפנר מעידה על עצמה שהיא טיפוס של בוקר שמתחיל כבר ברבע לשש, וכולל השכמות וטיגונים של שניצלים לצהריים. היום שלה מורכב בעיקר מפגישות עם לקוחות, ספקים ועובדים. היא אוהבת לבשל ולארח, וזו הדרך שלה להכניס חום ואהבה לתוך הבית. "חברים שלי צוחקים שאני שילוב של חיים כהן ומיכל אנסקי", היא צוחקת. "אני יודעת להכין וליהנות מחלה טבולה ברוטב אדום של קציצות, כמו גם מסביצ'ה סלמון מוקפץ עם אפרסמון ברוטב רימונים".

וולפנר גם חושפת גם את הצד הרוחני שבה: "אני מאמינה באנרגיות, עושה מדיטציות ומשתתפת בסדנאות". היא לא מוותרת על חו"ל, לפחות שלוש ארבע פעמים בשנה וגם לא על הטבע בארץ בטיולים המשפחתיים, "לאורכה ולרוחבה", היא מפרטת, "שביל ישראל, טיולי משפחות, אוהלים במדבר עם חברים, גם בשביל לצמצם זמן מסכים". היא מעולה בהפקות ורעיונות למתנות, "הניצוץ הזה של נתינה ביחד עם מקוריות עושה לי את זה מאד ואני נחשבת למשקיענית ולדודה הכי טובה גם של הבנות של החברות שלי", היא מכריזה בגאווה, "ואני גם יודעת להקשיב".

מה הוויז'ן שלך?

"ברמה המקצועית, להמשיך לפעול בחזית הדיגיטלית ולנהל עבור הלקוחות שלי אקו-סיסטם דיגיטלי שימקסם את התוצאות העסקיות שלהם. ברמה האישית הייעוד שלי הוא לגעת בכמה שיותר אנשים ולזקק יחד איתם את אזור המצוינות שלהם, לתת להם ארגז כלים אישי ומקצועי ולוודא שהם יודעים עד כמה הם מעולים ומובילים. כשאני רואה את תהליכי ההתפתחות והצמיחה של העובדים שלי, אני מאושרת".

***

גוני לב ארי
לייט בלומרית בת 35 מתל אביב. רוב היום אני יושבת בבית מול מייקרוסופט וורד ומנסה להמציא משהו שלא היה קיים ואם אני אומרת את זה בדרך מסוימת הוא נהיה קיים