שביתת עובדי מקצועות הבריאות היא גם בשבילנו

"אני קלינאית תקשורת, זו שלרוב האנשים אין מושג מה זה אומר עד שהם זקוקים לאחת. בימים אלה מתקיימת שביתה של עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות ואנחנו צריכים את התמיכה שלכם"

כבר כמה ימים שיותר מ-5,000 עובדי מקצועות הבריאות בבתי החולים והקהילה (פיזיותרפיסטים, תזונאיות, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, יועצים גנטיים ומטפלים ביצירה ובאמנות) שובתים על רקע מחסור קשה בתקנים להעסקת עובדים בסקטור הפארא-רפואי. המחסור בעובדים גורם לעומס עבודה חריג ולפגיעה חמורה בעובדים ובאיכות השירות שהם מסוגלים לתת לציבור.

 כך כתבה רעות סביר ויינשטיין, קלינאית תקשורת, בפרופיל הפייסבוק שלה:

  רעות סביר ויינשטיין, "שתפו ואולי נצליח לשנות משהו, לטובתכם, לטובתנו" (אלבום פרטי)

השקענו כדי להגיע להישגים לא רעים בכלל בבחינות הבגרות והפסיכומטרי, עברנו ראיון קבלה, 7 סמסטרים, 50 ומשהו מבחנים, אינספור עבודות, כ-1,000 שעות התנסות קלינית, שתי עבודות סמינר גדולות, למעלה מ-100,000 ש"ח רק על שכר לימוד ושכר דירה ובסופו של דבר, מבחן הסמכה של משרד הבריאות… ואז סוף, סוף הוא הגיע, הרישיון הנכסף.

רישיון לקרוס תחת עומס, רישיון לענות בסבלנות רבה להורים ומטופלים זועמים (ובצדק), רישיון לעבוד בשלוש עבודות כדי לגמור את החודש בקושי, רישיון להשתכר בשכר מביך, רישיון לעבוד ללא הדרכה מספקת, רישיון לעבוד בתת-תקינה, רישיון להתמודד מול אלימות נגד מטפלים, רישיון לעבוד מעבר לשעות העבודה בהתנדבות, רישיון להישחק במהירות שיא.

אני קלינאית תקשורת.

זו שטיפלה בבן שלך, שעד גיל שלוש לא אמר יותר ממילה או שתיים. זו שטיפלה באשתך אחרי האירוע המוחי. שעזרה בהתאמת לוח התקשורת לאחיין שלך, המאובחן על הרצף האוטיסטי. שטיפלה בסבתא שלך שלקתה, לא עלינו, בסרטן הגרון ומאז לא נשמע קולה. שטיפלה בדוד שלך, שסובל מהפרעות בבליעה מאז הניתוח. שטיפלה באחיך שאף אחד לא הבין מה הוא אומר עד גיל 5. זו שהתאימה שתל כוכליארי לנכד שלך, שזכה לשמוע בפעם הראשונה.

זו שהמתנת לתור אליה חודשים ארוכים, כי מי שאחראי חושב שלא מספיק חשוב להקצות תקנים ותקציבים. הרי תפקודי השפה, הדיבור, הקול, הבליעה והשמיעה שלך ושל קרוביך אינם בגדר הצלת חיים. לא דחוף. לא חשוב. לפחות לא מספיק…

אני קלינאית תקשורת, זו שלרוב האנשים אין מושג מה זה אומר עד שהם זקוקים לאחת (ועל זה נאמר, שלא תדעו).

מה שכן הייתי שמחה שתדעו, זה שבימים אלה יצאה לפועל שביתה של עובדי מקצועות הבריאות בהסתדרות ואנחנו צריכים את התמיכה שלכם… כולכם.

שתפו ואולי נצליח לשנות משהו, לטובתכם, לטובתנו.

#שביתת_מקצועות_הבריאות