קאפקייקס בננה ושוקולד

בכל פעם ששירלי נמש רואה בננות בשלות בבית, היא מכינה לילדים תוך דקות ספורות, קאפקייקס בננה ושוקולד

קפקייקס

לא מזמן סיפרתי ששלושת ילדיי נולדו באותו החודש, ביוני. שתי הגדולות ממש באותו היום, בהפרש של שנתיים זו מזו ואילו הקטנצ'יק חוגג יום הולדת כמה ימים ספורים אחריהן. והינה פתאום חודש יוני כבר כאן. אם בעבר חשבתי ששיחקתי אותה ושחגיגות יום ההולדת יסתכמו במסיבה גדולה ומשותפת לכל הכנופייה, התברר לי השנה שההפך הוא הנכון. בעוד שהגדולה רוצה מסיבת פיג'מות עם כל החברות, האמצעית רוצה קוסם במסיבה לילדי כיתתה, ואילו הקטנצ'יק לא יודע בדיוק מה הוא רוצה, אבל ברור שזאת לא תהייה אף אחת מהאופציות הראשונות.

עוד לא נמוגו תרועות חג השבועות ואנחנו כבר בעיצומן של ההכנות למסיבות הקרובות. הפתעות, מתנות, ממתקים, כלים חד פעמיים, ליצנים, קוסמים ובלונים אט אט כובשים את סדר היום שלי וממלאים את ביתנו.

בין כל אלו לא נפקד גם מקומן של עוגות יום ההולדת. הגדולה הזמינה כבר עוגת גבינה ואילו הקטנה עדיין מעדיפה עוגת שוקולד. בין העוגות החגיגיות צפויות להיות גם הקאפקייקס הללו. אלה קאפקייקס טעימות וקלות להכנה שממש אין צורך לחכות למסיבת יום הולדת כדי להכין אותם. הן טובות לכל יום בשנה. בכל פעם כשאני רואה כמה בננות בשלות בקערת הפירות שעל השולחן, אני מכינה אותם לילדים תוך דקות ספורות. אם הילדים מצטרפים להכנה אז החגיגה אפילו כפולה.

באופן אישי אני מעדיפה את הקאפקייקס הללו ללא ציפוי. הן מספיק עשירות וטעימות גם ללא התוספת השוקולדית שמעטרת אותם, כך שאם אתם לא מייעדים אותם לאירוע חגיגי כלשהו, נסו להכין ללא ציפוי. סיבה נוספת לוותר על הציפוי היא שללא הציפוי אין צורך לשמור את הקאפקייקס בקירור. הקירור מייבש אותם ופוגע במרקם הרך והעסיסי שלהם.

ההכנה כאמור פשוטה וקלה – בקערת המיקסר מקרימים חמאה עם סוכר, מוסיפים מחית בננות

חשוב לדעת בהקשר הזה של השימוש בבנות, שכדי להגיע לתוצאה הטובה ביותר כדאי להשתמש בבננות כשהן בשיא הבשלות שלהן, ולא בשלות יתר על המידה. הבננה בשיא המתיקות שלה כשהיא מתחילה להתכסות בכתמים שחורים, אם הכתמים השחורים גדולים מידי וכבר נוגעים זה בזה, סימן שזמנה ש הבננה עבר.
….


אחרי שהוספנו לבלילה גם את הביצים, החומרים היבשים ותוספת השוקולד צ'יפס, בעזרת כף קפיצית לגלידה מחלקים את הבלילה באופן שווה בין עטרות הנייר ואופים

….

קאפקייקס בננה ושוקולד

חומרים לכ- 12 קאפקייקס בגודל סטנדרטי

לעוגות

100 גרם חמאה רכה בטמפ' החדר

1/2 כוס (100 גר') סוכר חום בהיר

1/4 כוס (50 גר') סוכר לבן

1/2 כפית מלח

1 כפית תמצית וניל

3 בננות בשלות בגודל בינוני מעוכות למחית

2 ביצים L

2 כוסות (280 גר') קמח

1 כפית סודה לשתייה

1 כוס (120 גרם) שוקולד צי'יפס מריר

לציפוי (אופציונאלי)

2 מיכלים (500 מ"ל) שמנת מתוקה

200 גרם שוקולד מריר שבור לקוביות או במטבעות

להכנת העוגות

מחממים תנור ל – 180 מעלות. מרפדים תבנית שקעים בעטרות נייר.

1. בקערת המיקסר עם וו גיטרה מקרימים את החמאה עם 2 סוגי הסוכר. מוסיפים את המלח ומערבלים עד לקבלת תערובת בהירה וחלקה.

2. מוסיפים את תמצית הוניל ואת הבננות ומערבלים היטב. במידת הצורך מגרדים את תחתית הקערה בעזרת מרית. מוסיפים את הביצים אחת אחר השנייה. בכל פעם מערבלים עד להטמעה מלאה.

3. בקערה נפרדת מנפים את הקמח ואת הסודה לשתייה. מוסיפים לתערובת הבננות ומערבלים היטב עד שהקמח נטמע לחלוטין. מוסיפים את השוקולד צ'יפס ומערבלים קצרות כדקה אחת נוספת.

4. בעזרת כף קפיצית לגלידה (או כף רגילה) מחלקים באופן שווה את הבלילה בין השקעים. ממלאים כל שקע עד ל – 2/3 מגובהו. אופים כ – 18 -20 דקות או עד שהעוגות תפוחות וזהובות. (השתדלו מאוד להימנע מאפיית יתר שמייבשת את העוגות).

מוציאים מהתנור ומצננים לחלוטין.

להכנת הציפוי

– בקערת זכוכית מניחים את מטבעות או קוביות השוקולד.

– בסיר קטן מביאים מחצית מכמות השמנת (250 מ"ל) לרתיחה. מסירים מהאש ומיד יוצקים את השמנת על גבי השוקולד.

– מניחים לדקה, כעבור דקה מערבלים היטב עד להמסה מלאה. מצננים ושומרים במקרר כשעתיים לפחות.

– מוציאים מהקירור (אם קיררתם את התערובת למעלה משעתיים, נותנים לה להגיע לטמפ' החדר ולהתרכך מעט). לקערת המיקסר יחד עם בלון ההקצפה יוצקים את הגנאש שוקולד ואת יתר השמנת המתוקה ומקציפים עד לקבלת קרם שוקולד רך. שימו לב, יש להיזהר מהקצפת יתר.

מעבירים את הקרם לשק זילוף עם פייה משוננת ומזלפים מעל כל עוגה. יחד עם הציפוי יש לשמור את הקאפקייקס בקירור. ללא הציפוי אפשר לשמור בקופסא אטומה בטמפ' החדר.
///
לבלוג של שירלי נמש