את בהריון? את צריכה סידן

סידן הוא אחד המינרלים החשובים ביותר לתינוק שלך וגם לאחר הלידה. אילו מזונות תוכלי לאכול בהריון כדי לספק לו את הכמות שדרושה לו?

31/01/2018
חן אייל קבלו עדכונים מחן אייל
  • RSS

גבינת ריקוטה עשירה בסידן. צילום: shutterstock Byannata78

את בהריון? שיהיה במזל טוב. בין שזהו הריון ראשון, שני או שלישי - את בטח מתייעצת המון ולא שוכחת גם לברר עם ד"ר גוגל, ובפרט בכל הקשור לתזונה שלך, שמשפיעה על העובר שלך, על בריאותו ועל בריאותך מן הרגע הראשון.

ובכן, חשוב שתדעי כי סידן הוא אחד ממרכיבי התזונה החשובים ביותר הדרושים לך ולעובר במהלך ההריון וההנקה. ולכן אם אינך צורכת סידן בכמות מספקת העובר שלך יקבל את כל הדרוש לו, אבל הגוף שלך עלול להיפגע.

מה את יכולה לאכול כדי למנוע מעצמך חסרים של סידן?

בהריון את זקוקה ל-1000 – 1300 מ"ג סידן ביום. הכמות הזו אמורה לספק את הצרכים שלך ושל התינוק שלך, במהלך ההריון וגם לאחר הלידה. במיוחד אם את מניקה.

סלפי בהריון. צילום:shutterstock By-Syda

מוצרי חלב נחשבים למזונות העשירים ביותר בסידן, ואולם יש בהם שמכילים סידן בכמות גבוה יותר לעומת אחרים. למשל, אחד המזונות המומלצים לצריכה של סידן הוא גבינת ריקוטה, שמכילה את הכמות הגבוהה ביותר של סידן ביחס לשאר מוצרי החלב בכלל והגבינות בפרט. אכילת 100 גרם של גבינת ריקוטה ביום תספק לך מעל מחצית מהתצרוכת היומית שדרושה לך. מלבד זאת, ריקוטה היא גבינה עדינה מאד בטעמה ותוכלי להמשיך לאכול ממנה ללא חשש, גם אם את סובלת מבחילות.

גבינת ריקוטה עשירה בסידן. צילום:  By-DronG2shutterstock

הנה עוד 5 דברים שחשוב שתדעי על צריכת סידן בהריון:

1. העובר שלך זקוק לכמויות גבוהות של סידן, כדי לבנות את השלד ואת הבסיס לשיניים שלו, שיבקעו בחודשים הראשונים לחייו.

2. כדי להשיג את כל הסידן שדרוש לו, בזמן ההריון העובר שלך "סוחב" ממאגר הסידן שנמצא בעצמות ובשיניים שלך.

3. משום שאת המקור היחיד של סידן עבורו -  באופן טבעי, הגוף שלך נותן "עדיפות" לעובר. ולכן אם אינך צורכת סידן בכמות מספקת בתזונתך – העובר שלך אמנם יקבל את כל הדרוש לו, אבל הגוף שלך עלול להיפגע.

4. מחסור בסידן הוא הסיבה לכך שנשים רבות סובלות מחורים בשיניים או מירידה בצפיפות העצם  לאחר ההריון.

5. מחקר חדש, שפורסם לאחרונה ב - British Journal of Obstetrics and Gynecology הראה, כי מחסור בסידן אצל נשים הרות מעלה את הסיכון לרעלת הריון.

 עכשיו, כשאת מצuידת במידע הזה, אין לנו ספק שלא תצטרכי להתלבט מול המקרר, ושתדעי טוב יותר מה לבחור. שיהיה לך הריון נעים וקל!

ייעוץ תזונתי לכתבה: ליאורה חוברה, דיאטנית קלינית




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה