חושדת שבעלך בוגד בך? זה מה שאת צריכה לעשות

אם את חושדת שלבעלך יש מערכת יחסים מקבילה, את חייבת לנשום עמוק, לאסוף ראיות, להיערך לקרב התשה, ולא להזדרז לתבוע, כך תשמרי על זכויותיך

חושבת תשבעלך בוגד בך? זה מה שאת צריכה לעשות ( צילום : By wavebreakmedia shutterstock )

עו"ד שוקרי פקס. משפטי

חושבת שבעלך בוגד בך ?(צילום: shutterstock Syda Productions)

אין דבר מעליב יותר מבגידה של בן זוג. הידיעה כי האדם הקרוב אליך ביותר שיקר לך לאורך זמן ובוגד בך, מעוררת לא רק תחושות של כעס, עלבון ואכזבה, אלא גורמת לקן המשפחתי שבניתם יחד לרעוד, ומציבה סימני שאלה משמעותיים סביב המשך קיומו.

אבל איך בעצם ממשיכים מכאן הלאה? האם מוחלים על הכבוד ונותנים הזדמנות נוספת לקשר או שיוצאים למלחמת עולם? ובאופן פרקטי יותר: האם עדיף לשבת בשקט, ולהמתין להתפתחויות או מיד לתבוע? אם את חשה חוסר אונים, קראי את השורות הבאות.

1. שמרי את הקלפים קרוב לחזה

בשלב הראשון עצרי הכל, ונשמי עמוק. עברת רעידת אדמה גדולה, ועליך להיות מפוקסת ולא לקבל החלטות אימפולסיביות שנובעות מרגש. עכשיו התחילי לחשוב באופן אסטרטגי ומחושב: אל תספרי שום דבר לבעלך בו את חושדת, נסי לשדר "עסקים כרגיל" ושמרי את הקלפים קרוב ככל האפשר לחזה. זה עשוי לעזור לך בהמשך הדרך.

2. קבעי מיד פגישה עם עורך דין

גם אחרי השוק הראשוני, את כנראה עדיין מבולבלת ונסערת. הדבר הטוב ביותר שאת יכולה לעשות בשלב הזה הוא לקבוע פגישה עם עורך דין. הוא כבר ינחה אותך כיצד לפעול ומה לעשות. ייתכן שבשלב זה תצטרכו לשכור חוקר פרטי, שיעקוב אחר התנהלותו של הבעל ומאוחר יותר יערוך גם דו"ח שיפרט את כל נכסיו.

אם תהית מדוע את צריכה לשדר "עסקים כרגיל "- החוקר הפרטי הוא הסיבה המרכזית לכך, לצד החשש מהברחת נכסים, במקרה שבו הכל יתפוצץ . החוקר יידרש למרחב פעולה, ואם ייחשף דבר הבגידה, האפקטיביות של עבודתו עלולה להיפגע.

קבעי מייד פגישה עם עו"ד (צילום:  Antonio Guillem shutterstock)

3. עקבי אחר כל הניירת מהבנקים וחברות הביטוח

זה הזמן לפקוח עיניים ואוזניים, ולעקוב אחר כל התכתובות שמגיעות הביתה מהבנקים, חברות הביטוח וכו'. חשוב מאוד לתעד הכל. המטרה: לגרום לכך שמאוחר יותר, כשיתפוצץ דבר הבגידה, הבעל לא ימשוך את הכספים, ושאם יעשה זאת – יהיה תיעוד לנכסים שהיו מצויים בחשבונות.

4. אל תמהרי לרוץ לבית המשפט

חושדת שבעלך בוגד בך? הדבר האחרון שכדאי לך לעשות בשלב הזה הוא לרוץ לבית המשפט ולהגיש תביעת גירושין כנגדו. למה? משום שאם הבעל בוגד, כנראה שהוא מעוניין לסיים את הקשר איתך. אם תרוצי לבית המשפט, את תוותרי למעשה על הנשק המרכזי המצוי ברשותך, ותגישי לו את הגירושין על מגש של כסף.

5. אל תעזבי את הבית

עצה נוספת וחשובה היא לא לעזוב את הבית מוקדם מדי. עצה זו טובה גם לגברים וגם לנשים: אם בעל עוזב את הבית, למשל, במסגרת הסכסוך עם אשתו זו טעות אסטרטגית מבחינתו. הסיבה: אם הוא רוצה להתגרש ונותר בבית, נוכחותו משמשת כאמצעי מיקוח כלפי אשתו באשר לגובה המזונות, חלוקת הרכוש וכו'.

ברגע שהבעל עוזב את הבית יש לאשה שקט נפשי, ולהיפך. אם האשה ממהרת לעזוב את הבית היא מוותרת על קלף חשוב. מדוע שהבעל שנותר בבית יוותר על רכוש? איזה תמריץ יש לו לכך?

6. הביני את השפעת הבגידה על הליך הגירושין

כאשר אחד הצדדים בוגד בבן זוגו ונפתח הליך בבית המשפט או בבית הדין הרבני, יש שוני בהשלכותיה של הבגידה מבחינת האופן שבו זו נתפסת על ידי בתי המשפט לענייני משפחה והאופן שבו זו נתפסת על ידי בית הדין הרבני.

בכל הנוגע לחלוקת הרכוש בין בני הזוג, לרוב בתי המשפט לענייני משפחה אינם מפחיתים מחלקו ברכוש של הצד שבגד, ללא קשר אם מדובר באשה או בבעל, ומחלקים שווה בשווה בין בני הזוג את הרכוש שנצבר בתקופת הנישואין.

כלומר, על פי החוק, חלקה של האשה שנצבר במהלך החיים המשותפים ברכוש המשותף הנו זהה לזה של הבעל.

מנגד, בבתי הדין הרבניים פוסקים על פי ההלכה היהודית, לפיה בגידתה של אשה ככל שתוכח, מהווה עילת גירושין ועלולה להשפיע על חלקה ברכוש המשותף.

במקרה בו הבעל נתפס בוגד, הרי שההלכה מכירה בדבר בגידתו כעילה לגירושין היכולה להוביל אף לחיובו בכתובה.

7. רוצה להימנע משלום בית? היזהרי מבית הדין הרבני

גברים רבים הנתפסים בבגידה מנסים להניא את בית הדין מלהוביל לגירושין ומבקשים שלום בית, וההלכה מתירה זאת. במקרה ההפוך שבו הוכח כי אשה בגדה בבעלה, הרי שחלה ההלכה שלפיה אשה אסורה לבעלה ועל בועלה ואין דרך חזרה לשלום בית.

בכל הקשור למזונות אשה, במקרה בו הבעל מצליח להוכיח כי אשתו בגדה בו, בית הדין הרבני שולל את מזונות האשה, וגם בית המשפט לענייני משפחה אינו נוטה להעניק לאשה מזונות.

8. מודאגת מהמשמורת על הילדים? הבגידה לא תשפיע

חשוב להדגיש, כי לבגידה בין בני זוג אין כל השפעה על גובה מזונות הילדים וגם אין השפעה על הסדרי הראיה והמשמורת, ואלה נקבעים על ידי בתי המשפט, מתוך הנחה שילדים זקוקים לנוכחות בריאה של שני ההורים.

*************

  • בשום מקרה אין האמור במאמר זה מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי, ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליך או לאי נקיטתו. הסתמכות על האמור במאמר זה הינה על אחריות הקורא.