מתלבשת ברשת: שני קליין

השחקנית שני קליין, חובבת אופנה ששנים ארוכות לא מצאה מה ללבוש, עיצבה קולקציית קפסולה שמציעה אופנה למידות גדולות ולא רק בגדים במידות גדולות

מי אני?

שני קליין לקווין סייז צילום סאלי בן אריה

שני קליין, 33, רווקה, שחקנית שחוטאת בעיצוב אופנה, מתל אביב.

אינסטגרם

shani__klein

שני קליין אינסטגרם

רקע

גדלתי בהוד השרון. למדתי משחק בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין בשכונת התקווה, שם פגשתי מלא דמויות מעניינות ומסקרנות. מאז הלימודים שיחקתי בלא מעט סרטים וסדרות טלויזיה, ביניהם: "אפס ביחסי אנוש", "החברים של נאור", "מריו" וכמובן "מטומטמת".

בגיל 9 בערך התאהבתי בשמלה שלבשה בל בסדרת הטלוויזיה "היפה והחיה". השמלה הייתה נפוחה ונסיכתית, והתיישבתי לצייר אותה. משם הלכה והתפתחה אהבתי לאיור בגדים עד שבשבת אחת אבא שלי ואני סידרנו לי משרד לעיצוב אופנה במרתף של הבית. היינו משחקים במעצבת ולקוח, והוא היה מחליף דמויות ובא להזמין ממני שמלות. זה היה אחד המשחקים האהובים עליי. כמובן שבאתי לקראתו במחיר.

לצערי, כשבגרתי לא היו לי כל כך הרבה אפשרויות למלתחה מעניינת משלי. רוב הארון שלי היה מורכב מבגדים רחבים: שרוואלים, טי-שירטס פשוטות וג'ינסים של בנים, הייתי צריכה לאלתר המון. כילדה שמנמנה, חנות הבגדים האהובה עליי הייתה הארון של אמא שלי, שם הכל עלה עליי והתאים (לגוף, לא לגיל). הייתי עושה שילובים ומנסה להתאים את הבגדים שיראו הכי קרוב ודומה ל״צעקה האחרונה״. אז הייתי בטוחה שהצלחתי, בדיעבד, התמונות מראות אחרת. ממש אחרת.

כילדה קניתי בגדים בחנויות של נשים בוגרות, וכבוגרת הייתי מגרדת פריט פה פריט שם כדי לקנות משהו חדש לחג. בשלב מסויים הבנתי שאין לי מה לנסות להיות אופנתית, שהאופנה פשוט לא מיועדת לבחורות כמוני. כדי לפרוק את התסכולים שלי, הייתי הולכת לחנויות, תופסת חצאית מיני קטנטנה וצועקת למוכרת מרחוק "יש לך את זה ב-46?" ואז צוחקת מהמבט המבוהל של המוכרת ויוצאת מהחנות.

כשטסתי לחו"ל, גיליתי ששם יש אופנה לכולן. קניתי כאילו אין מחר, ונפתחה לי הצ'אקרה. הכל אפשרי, הכל לביש, הכל מתאים, הכל יפה. מצאתי אופנה במידה שלי, יכולתי לבחור ולהתאים. אני אפילו זוכרת את השניה המדויקת בה, לראשונה בחיי, ויתרתי על בגד שעלה עלי, מה שלא קרה לפני, כי כאשה גדולה אם זה עולה עלייך – את לוקחת.

שני קליין אינסטגרם

כמה זמן האינסטגרם שלך קיים? מה גרם לך לפתוח אותו?

פתחתי אינסטגרם ב-2012 ולא ממש הבנתי איך משתמשים בו די הרבה זמן. בשנתיים האחרונות אני נהנית מהאינסטגרם הרבה יותר מהפייסבוק, בעיקר מהסטורי, האהבה החדשה שלי. הפלטפורמה הזאת מדהימה בעיניי – להציץ לחיים של אנשים מכל העולם. הסטורי גורם לי להיות יצירתית, כמו בסדרות סטורי מטופשות ומצחיקות שאני עושה עם חברים. אני מאד אוהבת את זה

כמה שעות בשבוע מוקדשות לאינסטגרם?

אין לי דרך פעולה באינסטגרם. אני לא עובדת בזה. אני כן מכורה וכל היום מסתכלת באינסטגרם, אבל מבחינת השקעה בתמונות או כתיבת תוכן כלשהו, זה פחות אני. כשבא לי אני מעלה, יש ימים שלמים שאני לא מעלה כלום, ואז שולחים לי הודעות לבדוק אם הכל בסדר איתי ולמה לא העלתי סטורי כבר יומיים.

שני קליין אינסטגרם

אילו שיתופי פעולה שנוצרו בעקבות חשבון האינסטגרם?

מעבר לחברויות עם אנשים שיצא לי להכיר באינסטגרם, אפשר להגיד שקולקציית הקפסולה שהשקתי לאחרונה עבור אתר המידות הגדולות Queen Size Fashion  נולדה בעקבות הפעילות שלי ברשתות החברתיות. רוני כהן, בעלת המותג פנתה אליי דרך הפייסבוק, אנד דה רסט איז היסטורי.

את קולקציית הקפסולה הזאת עשיתי כי אני רוצה שתהיה אופנה למידות גדולות, ולא בגדים במידות גדולות. אני מאמינה שאופנה היא לכולן ולכולם ואין שום סיבה לעצור אותה במידה 42. אני יודעת ומאמינה שבגד יכול לשפר את מצב הרוח, והחלום שלי הוא להדביק לכל אחת ואחת חיוך מאוזן לאוזן כשהיא תלבש בגד בעיצובי.

Shani Klein + Queen Size. Revital Dress 450 Ils. Photo Sally Ben-Arie (7)

מי מצלם אותך?

אין לי צלם אחד שאני עובדת איתו, אני אוהבת להחליף ולשנות כל פעם, אבל ממש אוהבת לעבוד עם רונן פדידה, מאיר כהן ושי יחזקאל. לסטוריז אני כמובן מצלמת את עצמי.

איך היית מגדירה את סגנון הלבוש שלך?

אני חושבת שהלבוש שלי הוא קז'ואל קלאסי. אני מאד אוהבת שנוח לי. כשטוב לי בתוך בגד, זה יכול לגרם לי למצב רוח מהמם. כשרע לי – אני יכולה להיות באמצע הבילוי הכי כיפי ולרצות לברוח הביתה. לכן, יש לי חוק: בגד שלא נוח לי, לא משנה כמה הוא יפה, אני לא אקנה אותו ולא אלבש אותו.

אחד הדברים הכי חשובים בעיניי זה לא לקחת הכל ברצינות. אני אוהבת בגדים עם הומור. בסילבסטר בשנה שעברה, למשל, לבשתי שמלה של "נומה" עם חיתוך של מיקי מאוס. יש לי בארון חצאית סנופי שתפרו לי מבד של מצעים, זה מצחיק וכיפי וגורם לי להרגיש טוב.

Shani Klein + Queen Size. Simcha dress 599 Ils. Photo Sally Ben-Arie (8)

ממי את שואבת את ההשראה האופנתית?

מי שהכי פתחה לי את הראש והארון לסטיילינג היא חברה מאד טובה שלי שהכרתי בלימודים אצל יורם לוינשטיין, לי לוטן. יש לה סטייל מטורף, והיא ממש החזירה לי את האהבה לאופנה. היא גם הכירה לי את חנויות היד השניה, שמאז אני מכורה אליהן. בחו"ל יש את טרייסי אליס רוס, שחקנית מהממת שאני עוקבת אחריה וחולה על הסטייל שלה. היא ממש מצליחה להוציא את האופי המגניב שלה בבגדים שהיא לובשת, והיא גם הוציאה קולקצית קפסולה ל-jcp11.

איפה את קונה בגדים?

עד לאחרונה בחו"ל או בחנויות יד שניה. לקנות בחנות יד שניה זה לא סתם שופינג, זה גורל. כאילו שהבגד בחר בי ולא אני בו. היום אני לובשת בעיקר את הקולקציה שאני עיצבתי. אין תחושה יותר מהממת מאשה שניגשת אלי ושואלת "מאיפה השמלה?" ואני אומרת לה: "מהקולקציה שלי. אני עיצבתי".

שני קליין לקווין סייז. צילום: סאלי בן אריה

על איזה בלוג/אינסטגרם את ממליצה?

האינסטגרם של קרן פלס, כמובן. הסטורי שלה הוא הדבר הכי חם היום. אני מאד אוהבת גם את אשלי גרהאם (אי אפשר שלא להזכיר אותה פה לפחות פעם אחת), טרייסי אליס רוס, ריס ווית'רספון. אני מאד מתחברת לנשים שמעבירות מסר של חוזק, עוצמה וקריירה לצד אופנה וטיפוח, לפי הסדר הזה.

טיפ אופנתי שתוכלי לנדב לקוראות?

אל תתאימי את עצמך לבגד, תתאימי את הבגד אלייך. את עושה את הבגד, לא הוא אותך. לא סתם אומרים שאת הכי יפה כשנוח לך.

תוכניות לעתיד?

להמשיך עם האופנה, לעצב, להתלבש ולהלביש, וכמובן להתפתח במקביל עוד ועוד כשחקנית לצד קריירת המשחק ולא במקום. בימים אלה אני מסיימת לשחק במחזמר "מדגסקר" שעלה בחנוכה ומתחילה להצטלם לסדרת נוער חדשה. בסוף החודש עולה בערוץ 13 סדרה חדשה שאני משתתפת בה, "הרמון". משחקות איתי שם כל כך הרבה שחקניות טובות ומוכשרות וגם האחד והיחיד אלון אבוטבול. שווה לעקוב. מבטיחה לעדכן באינסטוש.

 ***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק