ענבל אור אצל "אופירה וברקוביץ'": הו, האימה

אם חשבנו שהראיון של מני נפתלי אצל "אופירה וברקוביץ'" היה שיא הזוועה, טעינו. הראיון עם ענבל אור, שהתארחה בשישי האחרון אצל השניים הוכיח שאין גבול לאימה שיכולה לעבור בשידור

לא מזמן כתבתי פה על תוכנית הפח של אייל ברקוביץ ואופירה אסייג, "אופירה וברקוביץ'" וכיצד צמד החמד לא מאפשר לאיש להשחיל מילה, כאשר המרואיין מני נפתלי התפתל בכסא ולא ידע היכן לקבור את עצמו. אבל מתברר שהשניים מסוגלים לזעזע אפילו יותר. הראיון שקיימו בשישי האחרון עם ענבל אור, יזמת הנדל"ן הכושלת, היה לא פחות מז'אנר אימה חדש ויחיד במינו שאפילו סטיבן קינג לא היה מעז לכתוב. לא תראו על המסך מחזה מבחיל יותר ממשולש אור-ברקוביץ'-אסייג.
לכאורה, אין זה חוכמה לרדת על אור. האשה היא קריקטורה מהלכת במופעי התקשורת האחרונים שלה. יציבה? לא יציבה? אשמה? לא אשמה? כל זה לא משנה את העובדה שהיא טרף קל עבור ברקוביץ' הנובח ואסייג השותפה לפשע. יציבותה הנפשית מוטלת בספק  (גם לאור כך שהסכימה לבוא בכלל לתוכנית הזאת) וגם כי היא בטוחה שבורא עולם מדבר מגרונה. "את מכרת אוויר לאנשים שהפסידו את כל כספם!" נזף בה ברקוביץ' במטרה לעמת את אור שכמו כל קודמיה, לא הצליחה לדבר באמת. אולי היא מכרה אוויר אבל ברקוביץ' ואסייג גוזלים זמן אוויר ובמבחן התוצאה, שניהם לא אמורים להופיע על המרקע שלנו אבל הם מקבלים במה רחבה. הכי רחבה שיש.

אופירה וברקוביץ' מראיינים במונולוג (צילום מסך)

"אייל, אייל, אייל", ניסתה אור להשחיל את שם המגיש אך אייל שלנו היה עסוק במונולוג ואור לא הבינה שהיא גורם מפריע למאסטר הזועם שהיה עסוק בהבעת סלידתו מנוכחותה. "ואת פה מיתממת!" המשיך לצלוב אותה בכיף שלו. אסייג, שכנראה מאסה בלהיות העציץ הממנומס של הילד חסר הגבולות ניסתה לתת לאור להתבטא אבל השוטרת הטובה והשוטר הרע עדיין לא הפנימו שתוכנית ראיונות נועדה כדי ל-ר-א-י-י-ן את הצד האחר. למרות הביקורת המופנית כלפיהם כבר מספר שבועות, ברקוביץ' לא מסוגל לחלוק את השולחן הממוזג עם עוד אישיות מלבד הוא עצמו.

מופע האימים של אופירה, ברקוביץ וענבל אור (צילום מסך)

בתוכנית האחרונה, עם אור בתור הקורבן התורן, אי אפשר היה לשאת את הרעש שיצרו שלושת המוטציות הללו, שהזכיר את "פופוליטיקה" בימיה הקשים ביותר. כל משפט נקטע באמצע, אין התחלה, אמצע או סוף, לא מבינים כלום. הקהל ראה איך אור נלחמת על שאריות כבודה (ולא בטוח שנשאר משהו, אבל נניח) עם נשק יום הדין שלה: קלסרים, "עובדות", "מסמכים" ואלוהים יודע מה עוד אספה לקראת התוכנית, כאילו שיחזרה דיון בבית משפט. את ברקוביץ' ואסייג כל זה לא עניין, הם בעסקי האיגרוף. לחבוט במרואיין חזק ככל הניתן ולתת לו לדמם. "תתנצלי!" צעק ברקוביץ' כאילו היה זה יום כיפור ולא תוכנית ליצנית של קשת.

ענבל אור מתגוננת אצל אופירה וברקוביץ (צילום מסך)

ברקוביץ' שואל שאלות ישירות שאין לי בעיה איתן. הוא לא מתיימר להיות קובי מידן או רפי רשף ("איפה זה פגש אותך?" סטייל) וזה מרענן. הוא שואל את מה שעובר גם לנו בראש ולא מעניינים אותו נימוסים. הוא חצוף, עצבני וללא מתיפייף אבל הוא לא מפנים שחוזקה אמיתית היא לאפשר לאחר לאתגר אותו. למעשה, כל המרואיינים מובאים לתוכנית כדי להיות פרופס ברקע. הם רק תירוץ קיומי להשמעת דעה אקטואלית-פופוליסטית של ברקוביץ'.
האורחים שמגיעים לשם באים כנראה כי יש בהם יצר מזוכיסטי, כמו חטופים עם תסמונת שטוקהולם, הם קצת מאוהבים במנחים  שמתעללים בהם ויודעים שהתוכנית תשיג 7 אחוז רייטינג וזה כל מה שחשוב בימינו, שהסרטון בכיכובם יהיה ויראלי, שידברו עליו ברשת ושיכתבו עליו ביקורות. והכי טרגי בכל זה, הם צודקים: אין פרסום רע. בקצב הזה אבי ניר (סוג של בורא עולם) עוד יציע תוכנית לענבל אור.
 
[youtube e-X8pk4DBM0 nolink]