נטלי פורטמן זוכה פי שניים

קצת יותר מחודש אחרי שהתבשרנו על זכייתה של נטלי פורטמן, השחקנית האמריקאית ילידת ישראל, בפרס בראשית 2018, נודע שאיש העסקים מוריס קאהן התחייב להכפיל את סכום הפרס

פרס בראשית, המכונה "פרס נובל היהודי", הוא פרס בסך מיליון דולר המוענק מאז 2012 לדמות המעניקה השראה לדור הצעיר של העם היהודי. הפרס מוענק במשותף על ידי ממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וקרן ג'נסיס. כלת הפרס לשנת 2018 היא נטלי פורטמן בזכות "מחויבותה למטרות חברתיות וקשרה העמוק לשורשיה הישראלים". כספי הפרס ייתרמו לארגונם לקידום שוויון זכויות לנשים בתחומי החינוך, הכלכלה, הבריאות והפעילות הפוליטית. פורטמן היא האישה הראשונה הזוכה בפרס.

חודש לאחר שיצאה ההודעה על זכייתה של פורטמן נודע שאיש העסקים הישראלי מוריס קאהן, ממייסדי אמדוקס, החליט להכפיל את סכום הפרס שיוענק לפורטמן. הפרס יוענק לפורטמן ביוני 2018.

בתגובה להחלטה אמרה פורטמן "נדיבותו של מר קאהן מחזקת עוד יותר את ההבנה עד כמה נושא השוויון המגדרי הוא רלוונטי וחשוב כיום בישראל, בארה"ב ובעולם כולו".

בעולם שבו נשים עדיין אינן זוכות לשוויון מלא, חוסר שוויון שבא לידי ביטוי, בין השאר, בשכר נמוך יותר מזה של גברים, טוב כפליים להיווכח שישנם גברים שמעריכים נשים ועשייה נשים פי שניים ומגלים נכונות להשקיע בקידום נשים בדרך מעשית, גם דרך הכיס.