מגישת ערוץ E! התפטרה: ''הקולגה מרוויח כפול ממני''

קאט סאדלר החליטה לנטוש את ג'וב החלומות לאחר שגילתה כי שכרו של הקולגה ג'ייסון קנדי כפול משלה, למרות ששניהם התחילו לעבוד באותו הזמן ועשו את אותה העבודה בדיוק. "אני מרגישה קטנה ולא מוערכת"

רבים מתקוממים מאי שוויון מגדרי בשכר אבל לא הרבה פעמים נתקלים במישהי שקמה ועושה מעשה בנדון. קאט סאדלר, שהחלה את דרכה בערוץ לפני כמעט 12 שנים, הפילה פצצה והודיעה שהיא לא מאריכה את החוזה שלה ועוזבת את ערוץ E! לאחר שגילתה במקרה ששכרו של הקולגה, ג'ייסון קנדי, כפול משלה. לא תגידו שהוא ותיק ממנה, מנוסה ממנה או בעל יכולות טובות משלה. הוא פשוט… גבר.
הכל התחיל כאשר סאדלר, אם חד הורית לשני ילדים, ניהלה מו"מ עם קברניטי הערוץ לאחר שהחוזה שלה עמד להתפוגג. סאדלר היתה מצוידת במידע הדיסקרטי שאיש לא חשף בפניה עד אותה רגע – גודל השכר של קנדי. אך במקום שמנהלי הערוץ ישוו שכר הם הסכימו להעלות אותו רק בקצת. סאדלר לא הסכימה להרוויח פחות מהקולגה שלה (ולמה שתסכים?) אותו היא מחשיבה כ"חבר יקר" שאינו אשם במחדל. באופן מוזר, הערוץ לא נלחם על מי שנחשבת לאחת המנחות האהודות והעדיף להסתכן ביצירת באזז שלילי במקום לתקן את המעוות הניכר לעין.
קאט סאדלר Jason Kempin/Getty Images
"עד הרגע הזה זו הייתה עבודת החלומות שלי", סיפרה סאדלר, "זו הייתה חוויה נהדרת, פיתחתי יחסים קרובים עם הקולגות שלי והם הפכו למשפחה. צבטתי את עצמי בכל יום כדי לוודא שזו באמת העבודה שלי. נהניתי מאוד, זו הייתה חוויה כמעט סוריאליסטית. זה לא שהוא הרוויח קצת יותר ממני, הוא הרוויח כפול. היה לי ממש קשה לקבל את זה, אבל ידעתי שידע זה כוח ולכן כשהצוות שלי החל לנהל מו"מ על שכר מול הערוץ, ציפיתי שישוו את שכרי לשכרו על בסיס חוקי ועל בסיס מה שאני תופשת כהוגן. הם סירבו לשלם לי ואפילו לא היו קרובים לסכום שהגבר שמנחה לצידי מרוויח. זה מעליב כי עבדתי קשה מאוד. אני אם חד הורית לשני ילדים, הקדשתי את חיי לערוץ והקרבתי זמן רב עם משפחתי כדי לעבוד. אני מרגישה קטנה ולא מוערכת, זה שובר את ליבי".

 קאט וג'ייסון Theo Wargo/Getty Images

הסיפור הזה מקומם מכל בחינה אפשרית כי אי אפשר לעבור על עניין כזה בשתיקה. אסור לעבור על כך בשתיקה. על פניו, אין שום סיבה שהקולגה הגברית שלה ירוויח יותר ממנה. איך זה קרה? אולי הוא ביקש יותר ממנה במשא ומתן. אולי הסוכנים שלו דרשו יותר עבורו. אולי מנהליו מאמינים שגבר פשוט אמור להרוויח יותר. כך או כך, היתה להם הזדמנות לתקן את העוול והם בחרו לא לעשות זאת.

קאט סאדלר Jason Merritt/Getty Images

כעת רבים מפנים את זעמם גם כלפי קנדי, למרות שאינו אשם בכך. "ג'ייסון הוא אחד החברים הכי טובים שלי, הוא כמו אח בשבילי ולא הייתי רוצה לפגוע בו בשום צורה. הוא הרוס ואני יודעת שהוא חושב שזו אבידה גדולה לערוץ. הוא היה רוצה לראות אותי ממשיכה וחשוב לי שאנשים יבינו שהבעיה לא טמונה בו אלא במערכת". סאדלר צודקת. כל אדם אמור לדרוש את השכר שמגיע לו, גבר או אשה. אבל מערכות רבות משמרות את הסטטוס-קוו, בו גברים מרוויחים יותר מנשים, מבלי לשאוף להתנהלות הוגנת. הרי, ברגע שהיא הודיעה להם שהיא רוצה העלאה הם יכלו לעשות את הדבר הנכון אבל נמנעו מכך.
סאדלר קיבלה הרבה תגובות תמיכה מאנשים שראו באקט שלה צעד נועז וחשוב לעבר שוויון שכר. אמנם לא ברור היכן היא תעבוד עכשיו ואם המהלך יפגע בקריירה שלה אבל לפחות היא העבירה מסר חשוב שאין סיבה להישאר במקום בו לא מעריכים אותך מספיק. "אם אבחר בדרך הקלה ואשאר, אני לא משרתת את עצמי או אף אישה בעולם. אני מעריכה נשים שלא שמרו על שתיקה בכל הנוגע לשכר בהוליווד. אני מצטרפת אליהן וחושבת שהשיח הזה חשוב מאוד כדי ליצור שינוי".