עזבו את מיכל הקטנה בשקט

כוכבת הילדים מיכל הקטנה עוררה סערה לאחר ששבה להופיע על הבמות שישה ימים בלבד לאחר לידת התאומים. רבים האשימו אותה בכך שהיא קבעה סטנדרט לא שפוי אבל עזבו אותה ותתמקדו בעצמכם

בימים האחרונים הרשת געשה סביב כוכבת הילדים מיכל הקטנה, לאחר שהיא חזרה להופיע על הבמות שישה ימים בלבד לאחר הולדת התאומים ריף וריי. ברוב ימות השנה אורח חייה לא באמת מעניין אף אחד, בטח לא אנשים בגילאים דו ספרתיים, אבל עבור רבים, חזרתה נחקקה כלא פחות מנס חנוכה מוקדם. בעידן בו כל דוגמנית שיוצאת מחדר הלידה בסקיני ג'ינס מעוררת זעם בקרב נשים אחרות, אין מה להיות מופתעים מהבאזז שיצרה מיכל כשויתרה על מנוחה ויצאה לעבוד כאילו כלום לא קרה. כמו וונדר וומן רק בלי הגלימה.
נשים רבות יצאו נגד המסר שמיכל העבירה ברשת ורבות ראו בה "קורבן של העולם הקפיטליסטי". איני בקיאה במצבה הכלכלי של מיכל ויכולה רק לדמיין שהיא אינה רעבה ללחם. כאחת הפרפורמריות הצעירות והמצליחות בענף הילדים, היא בהחלט היתה יכולה לאפשר לעצמה מנוחה הגונה. היא גם לא נושאת לבד בנטל הכלכלי על גבה השברירי. יש לה ככל הנראה בן זוג שותף ולכן ההחלטה לצאת ולהופיע היא לא הכרח של מציאות אכזרית. אנחנו בעיקר לא יודעים מה עומד מאחורי בחירתה אך לכל אחת מהנשים שיצאו נגד חזרתה של מיכל להופיע במהירות האור יש השערה משלה.

מיכל הקטנה מסך

מבלי להתכוון או לחתור לכך, בחירתה של מיכל ערערה, הרגיזה ועוררה פליאה בקרב הרבה מאוד אנשים ועצם הדיון משקף עד כמה הציפיות מנשים בעידן המודרני מורכבות. אי אפשר להתעלם גם מכל האמהות שסוחבות רגשות אשמה על גבן – אם זה כי הן חשות שלא השקיעו מספיק זמן לילדים או ההפך, כי הן זנחו את הקריירה כדי להקדיש יותר זמן לבית. יחד עם זאת מיכל הקטנה (לא ברור למה היא בוחרת בכינוי המקטין הזה) היא אשה בוגרת ובעלת היגיון בריא משלה. בניגוד לתדמית של הילדה הקטנה שלא מבינה מה טוב לה, אם היא לא רצתה לעבוד היא לא היתה עובדת. היא לא ניסתה להעביר מסר ואף אשה לא אמורה לקחת ממנה דוגמה לאיך לחיות את חייה. שכל אשה תעשה בגופה מה שנכון לה. יהיו כאלו שיתרוצצו סביב התינוק או ינסו לנוח כמה שניתן ובעיקר, ולהתאושש מההלם של הבאת חיים חדשים לעולם ואחרות, כמוה, יקומו בפחות משבעה ימים על הרגליים ויבדרו את ההמון. אין נכון ואין צודק. "אני לא שופטת אף אחת", אמרה בראיון ובצדק. "שכל אחת תעשה כרצונה".

מיכל הקטנה מסך

נדמה שאי אפשר לנצח, לא משנה מה נבחר והשיטה הקפיטליסטית – זו שהפכה את כולנו לעבדים מודרניים – לא מסייעת לאורח חיים שפוי ומאוזן. סיפור חזרתה לעבודה תוך פחות משבוע גם עוררה מחשבות על עולמן של נשים עצמאיות, שבניגוד לשכירות, לא באמת יכולות לזלזל בהצעות עבודה וחייבות לעשות חשבון אחר. החרדה בפני תקופות יובש יכולה לגרום לנשים לעשות את מה שלא קיוו או רצו – לצאת לעבוד גם בימי מחלה או לאחר הלידה ואולי היא חששה שישכחו אותה ויכתירו כוכבת ילדים חדשה בהיעדרה.

מיכל הקטנה מסך

אין לנו מושג מה היו שיקוליה של מיכל אבל אם יש מסר לקחת מהסיטואציה הזאת הוא שאנשים לא אמורים להפוך סלבריטאים לגורואים שלהם. אנשים אמורים לקבל החלטות הנכונות להם מבלי להיות מושפעים ממה שמישהי אחרת עושה. זה תקף לגבי הנקה, סקיני ג'ינס, דיאטה, יחסים ולמעשה, לכל תחומי החיים. אין שום סיבה לעשות שיימינג לאדם רק כי בחירותיו לא נראות לאחר. תתמקדו בעצמכם והניחו לאחרים לחיות כאוות נפשם. זה מספיק קשה לדאוג לעצמנו. למה להוסיף מטען עודף על הנפש?