סטיילינג במקום טיפול אישי

מרב אבן זהר היא לא עוד סטייליסטית. את ניסיונה בעולם הטיפולי היא מביאה לעולם הסטיילינג האישי והתוצאות נראות בהתאם, תרתי משמע

merav-634-2-alt מרב אבן זהר. צילום: גלית סבג

מרב אבן זהר, בת 46, נשואה ואמא לבני 11 ו 7, החלה את דרכה בקריירה בייעוץ ארגוני עד שהרגישה שמשהו חסר לה "למדתי תעשיה וניהול ועסקתי ביעוץ ארגון ושיטות עבודה במשך שש שנים", היא מספרת ונזכרת בנקודת השינוי, משבר גיל 30: "את משבר גיל 30 התחלתי בהבנה שעשיתי מה שציפו ממני ועכשיו אני רוצה להוציא את המירב ממרב. הרגשתי שאני מחפשת לבטא את הצד הטיפולי והאמנותי שבי ויצאתי למסע חיפוש עצמי".

במהלך המסע הרגישה מרב שעליה לבדוק את התחום הטיפולי-רגשי שתמיד עניין אותה והחלה בלימודי רפואה משלימה בתחום המגע "במקביל חיפשתי עבודה, שתאפשר לי להתפנות ללימודיי ומצאתי אותה בחנות של המעצבת דורית שדה, שם גיליתי שאני אוהבת את המפגש עם נשים סביב אופנה. כבר כילדה אהבתי להתגנדר ולהתקשט ובגיל ההתבגרות היה חשוב לי לבטא את עצמי, להראות במיטבי, לבלוט, ובהמשך להיות מעודכנת ואופנתית. יחד עם זאת הרגשתי אי נוחות בגופי, הרגשתי שמנה, גדולה וגבוהה מדי.

"תוך כדי העבודה עם נשים גיליתי שנשים רבות מזדהות עם תסביכי דימוי גוף. מצד שני נהניתי ושמחתי להיות במקום שעוזר לנשים להיות לרגע באהבה לעצמן, זה ריגש אותי".

merav-4104-650-alt

לא מצאתי בגדים לאמא אחרי לידה

כשבתה הבכורה נולדה, מרב סיימה את עבודתה אצל דורית שדה והתפנתה למשבר מסוג חדש שלא הכירה עדיין: "חוויתי משבר כאמא טרייה. עליתי המון במשקל בתקופת ההיריון והגוף לא חזר להיות כשהיה. ניסיתי לחזור לקנות ברשתות האופנה, מה שגרם לי תסכול יותר גדול ואיבדתי את החשק להתלבש ולהראות במיטבי. הרגשתי מוזנחת ולא השקעתי בעצמי בכלל".

נקודת המפנה התחוללה כשהבת שלה הגיעה לגיל שנה. כל אותו הזמן מרב נשארה איתה בבית ואז נפגשה במקרה, דרך חברה, עם מעצבת אופנה צעירה "הייתה לנו כימיה מיידית והתחלנו לעבוד יחד", היא נזכרת. "אני לקחתי על עצמי את הצד התפעולי וטיפלתי בכל הקשור לאירועי מכירה, לקוחות, מלאי ועוד, אבל בעיקר הרגשתי שנפתח בפני עולם שלם של אפשרויות שלא היו קיימות עבורי קודם. נחשפתי לבגדי מעצבות שנותנות מענה לנשים כמוני. הגילוי הזה הביא עמו תחושת נינוחות והשלמה עם הגוף החדש שלי. חזרה לי התשוקה שכבתה בי להתלבש ולהראות במיטבי על אף משקלי החדש".

 merav-4156-650-800

בגדים לאישה שמחייכת במראה

חייה של מרב התנהלו על מי מנוחות והמשפחה שהתגוררה עד אז בתל אביב, עברה לגור בכרכור. אז גם נולד בנה השני "גם הפעם אפשרתי לעצמי להיות אמא במשרה מלאה אך יחד עם זאת דיגדג לי לעשות משהו שהוא שלי. החלטתי שמתוך ההיכרות שלי עם מעצבות אופנה, הניסיון שצברתי בהלבשה והאהבה למפגשי נשים – אערוך מכירת בגדי מעצבים בביתי. בדיעבד, כך למעשה פתחתי את דרכי העצמאית. אירוע המכירה הצליח ובעקבותיו ערכתי עוד אירועים והם היו משמחים, מעצימים ואף הולידו חברויות מרגשות".

האם יש רגע אחד שאת זוכרת במיוחד מהתקופה הזאת?

אני בעיקר זוכרת את שמחת הגילוי כמה שזה משמח לעזור לאישה לבחור בגדים ולראות אותה מסתכלת במראה, אוהבת את מה שהיא רואה ומחייכת לעצמה. זו תחושה מדהימה.

merav-4296-650-2-cesgf

האירועים הללו הולידו בסופו של דבר את הקריירה החדשה של מרב: "באחד מהאירועים, אחת הלקוחות הקבועות שלי אמרה "היי, את כל כך טובה במה שאת עושה את צריכה להיות סטייליסטית". שם נשתל במוחי הרעיון הראשוני אבל לא הייתי בטוחה. המציאות בחרה בשבילי. לאחר שנאלצתי לעצור את הפעילות העסקית שלי בכדי לטפל בבעיה בריאותית, הלכת ללמוד נומרולוגיה ותוך כדי הלימודים הבנתי בבירור שהיעוד שלי הוא בדיוק מה שאני אוהבת לעשות: אופנה וטיפול רגשי בנשים".

איך הפכת את ההבנה הזאת לכדי צעד ממשי וקריירה חדשה?

הלכתי ללמוד בבית הספר המקצועי לסטיילינג "סטייל גורו". במהלך הלימודים חזרתי לקיים את אירועי מכירת בגדי המעצבים, אך עברתי תהליך רגשי עמוק עם עצמי והשינוי החל לחלחל בי. נפטרתי מתפיסות מקובעות שהיו לי על איך שראיתי את עצמי במראה ועל היכולות והחוזקות שבי. למדתי להתלבש בבגדים שמחמיאים לגופי, לשלב סגנונות, להתלבש צבעוני ומעניין, למשוך את תשומת הלב במראה שלי לאזורים שאני בוחרת בהם ובעיקר להעז לבלוט מבלי להתבייש או להיות נבוכה מכך שמחמיאים לי.

merav-4280 -650-ceadfj

להתאהב בעצמך מחדש

לדברי מרב "העיסוק בסטיילינג בחר בי. זהו נתיב מדוייק למי שאני. אני עוזרת לנשים להתאהב בעצמן מחדש. הבנתי שמה שבאמת מרגש אותי הוא ליווי, עזרה והערך שאני מביאה איתי לאישה שהתפיסה שלה את עצמה מקובעת. לקחתי את האהבה שלי להעצמת נשים למקום משמעותי עבורי ומזה כשנתיים אני עוסקת רק בלווי סטיילינג אישי".

האם יש לך תחום התמחות מיוחד?

אני אוהבת במיוחד לעבוד עם נשים שעברו דבר או שניים בחייהן ומבקשות לבטא את המקום האישי שלהן. הן היו במקומות, גידלו וטיפחו את משפחתן ועכשיו הן רוצות את הזמן שלהן, מרגישות שעכשיו הגיע תורן. הן רוצות להשקיע במראה שלהן אך לא תמיד יודעות איך, ושם התשוקה שלי. אני נהנית ללוות אותן ולעזור להן להרגיש נפלא.

 merav-4128-alt-470

האם הסנדלרית הולכת יחפה? או שאת תמיד לבושה טיפ טופ?

יש לי שני סגנונות לבוש: הקז'ואל והקלאסי. אני מקפידה על המראה שלי בכל מצב ונהנית מזה.

 ממה מורכבת המלתחה שלך?

היום המלתחה שלי מורכבת מבגדים של רשתות אופנה, בגדי מעצבות ויד שנייה. כשאני בתפקיד אמא, אני מוצאת את עצמי במראה יותר נינוח.

מה את הכי אוהבת לעשות במקצוע? מה הכי מספק לך סיפוק מקצועי?

אני מרגישה הזדהות עם הלקוחות שלי, במיוחד אלו שנמצאות במקום המתסכל של אי שביעות רצון, כי אני באתי מהמקום הזה ואני לא שוכחת את המקום של האישה שהייתי, שהסתתרה מאחורי בגדים לא מחמיאים ולא מצאה מענה. מאידך, אני יודעת שזה ממש יכול להיות אחרת, רק צריך להבין שבניגוד למה שלימדו אותנו אפשר להתאהב בעצמך כשהשינוי מתחיל מבחוץ פנימה. שם מתחילה הקבלה העצמית, הדימוי והביטחון שעולים בהדרגה מביאים איתם גילוי מחדש.

 איך מתנהל תהליך העבודה שלך?

כל ליווי אישי מתחיל בפגישה, בה נבחנים קשייה של הלקוחה בלבוש, כאשר העיקר הוא להדגיש את מה שאוהבים במקום להסתיר את מה שפחות. אני עוזרת ללקוחה להתאים את סגנון הלבוש שלה למקצועה ועיסוקיה השונים. אני מגיעה גם ליעוץ בארון הבגדים, שבו אני מגלה ללקוחה המון רעיונות חדשים לשילובים ואפשרויות מהבגדים שיש לה בארון, מעין "שופינג בארון שלנו". יעוץ סטיילינג בארון הוא אחד השירותים החביבים עלי, גם מפני שהמפגש הוא מאוד אישי, נוצרת שיחה קרובה ואישית ואני נהנית לגלות לנשים שילובים מעניינים עם הבגדים שלהן. אחד המשפטים האהובים עלי הוא: "רציתי לזרוק את הפריט ופתאום אני מגלה שיש לו מלא שימושים" אז זה כיף ומספק. ליווי ארוך יותר כולל ייעוץ בארון הבגדים ולאחריו סיבוב שופינג לפי רשימת קניות.

מה גילית על נשים ובגדים בשנים שאת בתחום?

לרוב הנשים לא חסרים בגדים בארון. הן קונות בגדים לאו דווקא מעצם הצורך אלא ממקום של ריגוש או פיצוי ולעתים הן עושות קניות לא מדויקות. בליווי מקצועי הן יכולות לחוות חווית קנייה מדויקת המתאימה לצרכים ולמבנה גופן. חשוב לי להדגיש שאני לא מביאה את הסגנון האישי שלי ומלבישה אותו על הלקוחה. אני מקשיבה לצרכים שלה ומתחברת למה שהיא אוהבת ואז אני מתאימה ללקוחה פריטי לבוש מחמיאים יותר לפי סגנונה. נשים הלומדות להתלבש בהתאם למבנה גופן, מתחילות להתאהב בעצמן. כך מתחיל השינוי מבחוץ פנימה ומוקרן כלפי הסביבה כולה: על הזוגיות, הדימוי העצמי והביטחון העצמי.

kahal הקהל בהרצאתה של מרב אבן זהר במסגרת הפעילות עם אלטמן. צילום: גלית סבג

האם יש לך מוטו שמלווה אותך?

אני מאמינה שסטיילינג הוא אמירה אישית, השתקפות של גישה ואישיות ודרך יצירתית להביע את מי שאני. כל אחת יכולה ליצור הלימה בין הפנימיות שלה והחיצוניות שלה באופן המחמיא ביותר לה ללא קשר לגיל או למידה שלה.

מדריך סטיילינג – איך לבנות מלתחה חכמה https://goo.gl/8Ap6Wb

הדף העסקי של מרב: https://goo.gl/ZvYcn7

המייל של מרב: info@meravevenzohar.co.il

 צילומים: יונת סער, גלית סבג