כך תצליחי להתמיד ולהשתפר בפעילות הגופנית

להתחיל להתאמן זה לא קל, אבל זה לא החלק הקשה באמת. לשמור על אורח חיים ספורטיבי זה האתגר האמיתי. שמונה טיפים שיעזרו לך להפוך את הספורט לחלק מהחיים

שאטרסטוק

אני עדיין זוכרת את היום שהחלטתי להתחיל לרוץ. זה קרה כשהבנתי שהגוף שלי זקוק לתנועה, שההליכה איטית מדי עבורי ושאני רוצה להרגיש בריאה יותר וחיונית יותר.
זה היה כל כך קל – לבשתי טייץ, נעלתי נעלי ספורט וירדתי לרחוב לרוץ. איזו הרגשה נהדרת. עשיתי את זה ושרדתי כדי לספר. אבל מתי התחילה הבעיה? למחרת, כשהבנתי שכדי לאמץ אורח חיים ספורטיבי ובריא אני בעצם צריכה לעשות את כל זה שוב. ושוב. ושוב.

מזדהה? לפחות הבנת שאת לא לבד. להתחיל להתאמן זה לא קל, אבל זה לא החלק הקשה באמת. לשמור על אורח חיים ספורטיבי זה האתגר האמיתי עבור רוב האנשים.
אז איך מתגברים על זה?
קודם כל צריך לזהות את הקשיים או החסמים, ואז למצוא פתרונות טובים עבורם. קבלי את רשימת החששות של כל מתאמנת ולצידה 8 טיפים שיעזרו לך לצלוח את האתגר ולהפוך את הספורט לחלק משגרת החיים.
1. קשה לשלב ספורט בשגרה העמוסה – ברור. לכן מומלץ להחליט על ימים ושעות קבועים לאימונים ולהכניס אותם ליומן. אם היה לך תור לרופא היית מגיעה? מעולה. אז יש לך תור לאימון, וזה חשוב לא פחות.
Screen Shot 2017-11-23 at 16.37.36

2. קשה להגיע לאימוניםאלא אם האימונים מתקיימים בבית או ממש ביציאה ממנו. יש המון סוגי פעילות גופנית שאפשר לעשות בלי להירשם לאף חוג או חדר כושר ובלי להוציא את האוטו מהחניה. יוגה, תרגילי כוח, הליכה, ריצה ועוד רבים אפשר לבצע בבית, בפארק או ברחוב וניתן אפילו למצוא שיעורים שלמים עם מאמנים מעולים ביוטיוב.

3. מחשבות מייאשות מתגנבות אל ראשך – מוכר. המוח לא אוהב את מה שהגוף משדר שקשה לו או מכביד עליו. זה הזמן לנהל דו שיח עם המוח שלך ולהסביר לו שקשה ורע הן לא מילים נרדפות – קשה זה סימן שאת עובדת, סימן שאת מתקדמת, סימן שאת בעליה ואם תמשיכי עוד קצת תגיעי בדיוק לאן שרצית להגיע. ברוב המקרים המוח מתגייס ומסייע כשאת חושבת חיובי ומספיק נחושה.
מנטרות חיוביות מאוד עוזרות לדבוק בפעילות גופנית. חשבי למה בחרת להתחיל להתאמן מלכתחילה או מה את רוצה להשיג ונסחי לעצמך במשפט קצר שתוכלי לתלות על הראי בחדר, באוטו או בכל מקום שתראי אותו כמה פעמים ביום כדי לשמר את הרצון להגיע לאימון הבא.

 שאטרסטוק

4. מה שמביא אותנו לקושי לשמר נחישות – קל. קבעי לעצמך יעדים קטנים, ריאליים וברי השגה. אל תלכי למטרות בלתי אפשריות או קשות מדי להשגה, הן מייאשות נורא. צעדים קטנים ומוצלחים יעזרו לך לשמור על נחישות גבוהה לאורך זמן.
5. רמת המוטיבציה יורדת – כמו בכל דבר בעצם. נסי למצוא סביבה תומכת לפעילות הגופנית – חברה טובה או קבוצה להתאמן איתה. גם שיתוף שגרת האימונים ברשתות החברתיות עוזר לשמר רמת מוטיבציה גבוהה בזכות הפידבקים שמגיעים בעקבותיהם.

שאטרסטוק

6. סכנת השמנה – כשמתחילים להתאמן מצטרפת לשגרת היום תחושת רעב כאילו כדי לפצות על האנרגיה ש״בוזבזה״. כדי למנוע השמנה מומלץ לשפר את התפריט ולהוסיף לפני או אחרי אימון דייסת קוואקר או מנת יוגורט עם קוואקר ואגוזים (אפשר כמובן גם ללא גלוטן לתחושה קלה יותר), כדי להגביר את תחושת השובע ולשמור עליה לזמן ממושך בכמות קלוריות סבירה, ולהפחית את הצורך בנשנוש. חשוב גם לשתות הרבה מים כשמתחילים להתאמן ובכלל.
7. משעמםםםםם – כל דבר שעושים באופן רוטיני עלול לשעמם אותנו כעבור זמן מה. כדי לשמור על רמת עניין גבוהה בפעילות גופנית כדאי לגוון ע״י שילוב כמה ענפי ספורט או סוגי פעילות. גם מבחינה מנטלית וגם מבחינה פיזיולוגית הגיוון יחזק את ההתמדה בספורט.

8. ספורט עושים באהבה או לא עושים בכלל – יש כל כך הרבה ענפי ספורט וכל כך הרבה פעילויות גופניות אפשריות, בחרי בזו שאת באמת נהנית ממנה. ריקוד, ספינינג, הליכה, ריצה, אירובי, קיקבוקס, שחיה, זומבה והרשימה עוד ארוכה עד אינסוף. אם תעשי משהו שעושה לך טוב וגורם לך לחייך רוב הסיכויים שתקומי בכיף בפעם הבאה שתקפוץ לך ההתראה ביומן שהגיע זמן אימון.