חלון ראווה: דליה קפוזה וצפרא פרלמוטר

המחאה החברתית הובילה את דליה וצפרא, מותיקות תעשיית האופנה בישראל, להקים מיזם שיתופי שמאפשר להפוך הוצאה להשקעה וגם לקנות בגדים איכותיים במחירים נוחים

20/11/2017
גלי דודזון סגל קבלו עדכונים מגלי דודזון סגל
  • RSS

מי אנחנו?

צפרא פרלמוטר ודליה קפוזה. צילום: יחצ

דליה קפוזה, אמא מצוינת לתמר ואלון, וצפרא פרלמוטר אמא גאה לאיתי, עמית ורותם. שתי פרובינציאליות לשעבר (קיבוץ מפלסים והעיר רמלה) שמצאו זו את זו בשנה הראשונה ללימודים בשנקר, ומאז עובדות יחד, צוחקות יחד וגם מקטרות יחד. הקמנו את מותג האופנה השיתופי CO.CO בשנת 2013.

CO.CO מאפשרת ללקוחותיה להיות מעורבות בכל פן של העסק: הן יכולות להיות שותפות – וכך להפוך הוצאה להשקעה, הן יכולות להציע עיצובים ולהצביע על הדגמים שייכנסו לייצור ובגלל שהמותג מאפשר ללקוחות להזמין את הדגמים בקניה מראש בהנחה גדולה, הן גם יכולות ליהנות מהפריטים מיד בהגיעם לחנות בהנחה של עד 40% . כל זה, כדי להבטיח שלא ייוצרו עודפים גדולים שסופם במגרסות הטקסטיל. עם זאת, כל אחת יכולה להיות לקוחה של CO.CO ולהזמין פריטים שקיימים באתר או להגיע לחנות ולקנות פריטים במחיר מלא או בהנחות רגילות בסוף עונה.

מה מקור השם?

חיפשנו שם שישקף את ערכי המותג ורוחו. לא רציני מדי או כבד, לא מתיימר ובכל זאת בקלאסה, וביקשנו את עזרתן של החברות שלנו. לאחר חיבוטים קשים הילי ברוק בלום המצויינת באה עם ההברקה לשם שהוא התכתבות משועשעת עם הגדולה במעצבים – קוקו שאנל וגם קיצור של collective collection - קולקציה שיתופית.

רקע

הכרנו בלימודים בשנקר ומאז אנחנו חברות נפש ותאומות מקצועית. עבדנו 11 שנים ביחד כמעצבות הבית של קסטרו והסינרגיה המקצועית היתה מדהימה. לאחר מכן נפרדו דרכינו המקצועיות כאשר דליה המשיכה בעיצוב וצפרא פנתה לניהול ועסקים. כש CO.CO קמה היה אך טבעי שנחלק את העבודה בינינו בהתאם.

המחאה החברתית אתגרה אותנו לחשוב על רעיון עסקי חדש בתחום האופנה שהוא ההתמחות שלנו. כך נולד המותג השיתופי. האופנה המהירה, FAST FASHION מציעה בגדים כמעט חד פעמיים ומחיר ריצפה שהוא חזות הכול. התוצאה היא שהאופנה הייתה לתעשיה המזהמת השניה בגודלה בעולם. CO.CO מציעה מודל של SLOW FASHION. הרכישה בתכנון מוקדם, ההשקעה כרכישה מראש של מוצרים, השיתוף של הלקוחות והשקיפות לגבי כל מה שרוצים לייצר, הולידה מחויבות ששכרה בצידה. מי שמתחייבת מרוויחה.

אנחנו המותג היחיד שמאפשר ללקוחות להפוך הוצאה להשקעה וליהנות מפירות ההצלחה. כמו כן אנחנו מקיימות ערבי סלון תרבותי לארגונים, עמותות ואנשים פרטיים שהם מפגש לקהילה עם הרצאה מעשירה ללא עלות ופתוחה לקהל הרחב, כאשר המטרה היא שהקהילה תרחיב את הידע ואנחנו נזכה לחשיפת הרעיון והמודל העסקי.

COCO19111723

מה היה החלק הכי מאתגר בדרך?

האתגר הגדול ביותר היה לאסוף את קבוצת השותפות הראשונה. זה היה תנאי הכרחי להקמה והיום שבו ישבנו בביתה של דליה והתקשרנו לעשרים וחמש המשקיעות הראשונות לוודא שהן בפנים היה טראומתי ומרומם נפש כאחד. עד היום האתגר הגדול ביותר הוא לצרף שותפות חדשות. יש לנו מאות לקוחות שקונות מדי שנה בסכום דומה להשקעה ועדיין מתקשות מבחינה פסיכולוגית לעשות את הצעד כי הן פוחדות להתחייב. המחוייבות של השותפות למותג מאפשרת לנו לתכנן את הפעילות טוב יותר ולתת לשותפות מחירים טובים יותר. אנחנו רוצות שהן יקנו מה שהן אוהבות בתחילת העונה ויהנו מהמוצרים כל העונה. שלא יחכו לסייל.

COCO19111724

איך תתארו את סגנון העיצוב שלכן?

מיום היווסדו, המותג שואף להיות נגיש לאוכלוסיה רחבה, כך לקוחות רבות יוכלו להתחבר לחזון ולערכים ולהיות חלק מ CO.CO המחירים והעיצוב נובעים מהחזון הזה. יש הרבה לקוחות שמגיעות עם הבנות שלהן, או האמהות שלהן, יש גם שותפות שהן אמהות ובנות, וכך נראה שמשהו מהחזון מחלחל.

סגנון העיצוב הוא עדכני, נקי, עם טוויסט מענין בכל בגד. הבדים והתפירה איכותיים מאוד והלקוחות מציינות שוב ושוב שהן "חורשות" על הבגדים. הקולקציה היא מגוון מתמשך ומשלים עונה אחר עונה, כך הארון מתחדש כל הזמן ועונה משלימה את קודמתה. הפער בין האיכות הגבוהה והמחיר הנגיש הוא המפתח להצלחה של CO.CO.

COCO19111725

איך עובד שיתוף הפעולה בינכן?

אנחנו מתקשרות בקודים, מבינות אחת את השניה בלי מילים (אבל מדברות הרבה), סומכות אחת על השניה ולכן הסינרגיה ביננו מושלמת. חלוקת העבודה טבעית, דליה אחראית על העיצוב, הפיתוח והנראות של המותג, צפרא אחראית על הכספים והשיווק.

COCO1911172

טווח מחירים: 50 – 650 שקל.

איפה קונים? www.collectivecollection.com ובסטודיו קהילת סלוניקי 7, ת”א

אינסטגרם: [email protected]

פייסבוק: CO.CO. | Collective Collection

ב-4/12/17 יתקיים "סלון תרבותי" בשעה 20:00 בערב בשואו רום של CO.CO בשיתוף ארגון קרן-שמש לעידוד יזמים ובעלי עסקים בתחילת דרכם, לגיוס נשות עסקים להתנדב כמנטוריות בארגון. המעוניינות להשתתף מוזמנות להרשם בקישור. 

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפפייסבוק 

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה