"אני יודעת שאני טובה במה שאני עושה"

השחקנית ההוליוודית ריס וית'רספון כבר לא מעוניינת לגלם את הבחורה הצנועה שמסתירה את האמביציה שלה בחייה האישיים

אחת השחקניות המצליחות בהוליווד היא ריס וית'רספון, מלכת המתיקות הבלתי מעורערת שהופכת כל קומדיה לחוויה מהנה. מי שהפכה לכוכבת אחרי "לא רק בלונדינית" נחושה להצליח בעוד תחומים מעבר למשחק ובראיון ל-"Wall Street Journal", ביטאה את רצונה להפוך לאשת עסקים והודתה "אני יודעת שאני טובה בדברים שאני עושה וחדלתי מלהצטנע".

וית'רספון, זוכת האוסקר, הצטלמה אצל צלם העל המוכשר קאס בירד, חובב הלוק הטבעי, שמקפיד להציג את המצולמות באור נקי, עדין ובדרך כלל בטבע. בעבר הוא תיעד הרבה את הדוגמנית הנהדרת דריה וורבוי שקצת נעלמה. התמונות בכיכובה של וית'רספון מקסימות ומאוד הולם אותה מראה הגולשת הקולית מחופי קליפורניה.

נדמה שלא ראינו את וית'רספון על המסך הגדול הרבה זמן אבל הקריירה שלה נותרה יציבה וחזקה עם השנים. מי שלמדה שנה באוניברסיטת סטנפורד לפני שעזבה כדי לקדם קריירת משחק, הוכיחה יכולות דרמטיות לא פחות משכנעות מקומיות – אתגר לא פשוט לכל שחקנית ומעט מהן מחזיקות במנעד רגשי רחב מספיק שמאפשר להן לככב בסוגי ז'אנרים מגוונים, כגון ג'ניפר אניסטון או קייט הדסון.

ריס וית'רספון על שער

היא גם נחשבת לאחת השחקניות הרווחיות והאהובות בעולם אבל נראה ששום סרט בכיכובה לא יעורר את אותו באזז נכסף שגרם הסרט "לא רק בלונדינית", שהפך לשובר קופות מטורף. "אין יום בו לא ניגשת אלי מישהי שאומרת לי שהסרט ההוא הוביל אותה להירשם ללימודי משפטים" אמרה וית'רספון בראיון. "הסרט הוליד דור שלם של נשים שהלכו ללמוד את המקצוע". למרות שהיא שחקנית איי ליסט, אין זה אומר שתפקידים "מחפירים" לא הוצעו לה, כאלה שגרמו לסוכן שלה לפלוט בפניה "שחקניות נלחמות עליהם".

ריס וית'רספון

"היו תפקידים לנשים שהיו דוחים ומחרידים", סיפרה, "הרגשתי שאנחנו חכמות מדי בשביל להילחם על תפקידים כאלה". היא הוסיפה ש"אף פעם לא התכוונתי להיות שחקנית שישנה באוטו בגלל שחלמתי בגדול. אם משחק לא היה עובד הייתי פונה ללימודי רפואה".

ריס וית'רספון