איך הפכתי לקוספליירית

מאז שנכנסתי לתחום ומתחפשת לדמויות, קיבלתי כל כך הרבה אהבה, הערכה וביטחון עצמי מעצמי ומאחרים. גיליתי דברים חדשים על עצמי, מה אני רוצה, מה אני אוהבת ומה אני מסוגלת לעשות

לפעמים כשאני הולכת ברחוב אנשים נועצים מבט בסקרנות, פונים בשאלות, מסתכלים בתמיהה. ככה זה כשאת קוספליירית.

המילה קוספליי (cosplay) מורכבת מצמד המילים costume ו-play. אתה מתלבש כמו דמות מסוימת ומתנהג כמוה. קוספליי הוא תחום שהתפתח בשנים האחרונות בארץ ובעולם ואפשר לראות אנשים מחופשים בכנסי קומיקון וכנסי מדע בדיוני. אתה יכול להיות כל דבר- גיבורי על, נבלים, דמויות אהובות מסרט או סדרה. אז איך הגעתי לזה?

דפנה קרוסלפיי

לפני כמה שנים הלכתי לכנס מדע בדיוני במרכז הארץ ונחשפתי לתחום הקוספליי. היצירה, התהליך, האפשרויות הבלתי מוגבלות שיש בתחום הזה הקסימו אותי והחלטתי לנסות בעצמי. ביקשתי מאמי ללמד אותי לתפור ומשם המשכתי ללמד את עצמי, לראות מדריכים ביוטיוב ובאינטרנט. הקוספליי הראשון שתפרתי היה אלסה מהסרט ״לשבור את הקרח״ של דיסני. קיבלתי המון תגובות חיוביות ומחמאות וזה דירבן אותי להמשיך ליצור ולהכין דברים יותר מסובכים ומורכבים.

דפנה קרוספליי

להתחיל לעסוק בקוספליי לא היה תמיד פשוט. למזלי המשפחה שלי תומכת ושמחה שאני עושה את מה שאני אוהבת, אבל לפעמים אפשר לקבל מהסביבה תגובות פחות חיוביות. זה יכול להיות תמיהה, לעג, זלזול, הערות מטרידות (אם התלבושת יותר חושפנית בדרך כלל), אבל חשוב לזכור שתמיד יהיו אנשים שלא יתחברו ולא יאהבו, וזה בסדר, לכולנו יש תחומי עניין שונים.

מאז עברו 4 שנים והספקתי לא מעט. פתחתי עמוד בפייסבוק ובאינסטגרם שנקרא "Dafna Cosplay", זכיתי ושפטתי בתחרויות קוספליי בארץ. נסעתי לכנסי קומיקון בלונדון והוזמנתי לכנס משחקי מחשב במלטה. היום אני תופרת לעצמי תלבושות (וגם בגדים רגילים), ותופרת לאנשים בהזמנה אישית תלבושות או פאות. לדעת שאנשים אוהבים את העבודה שלי, ויותר מזה, רוצים שאני אתפור להם את הקוספליי, זאת אחת ההרגשות הכי טובות בעולם מבחינתי.

דפנה וונדר וומן

קוספליי זה תחום מאוד מגוון ואפשר לקחת אותו לכיוונים שונים, ואחד הכיוונים שבעיניי מאוד חשוב זה ילדים. אני לא יכולה לתאר איזו הרגשה נפלאה זאת שילדה רואה אותך לבושה כנסיכה האהובה עליה. לראות אותה מתרגשת עד דמעות, מחבקת אותך ולא רוצה לעזוב זה פשוט משאיר אותך חסרת מילים. זה גרם לי לחשוב איך אפשר לשמח עוד ילדים, וחברות שלי ואני החלטנו לארגן קבוצה שתלך להתנדב בבתי חולים בתור נסיכות דיסני או גיבורי על ולשמח ילדים. היוזמה כרגע בתהליכי ארגון ואני מקווה שנוציא את זה לפועל בקרוב.

דפנה קוספליי

מאז שנכנסתי לתחום, קיבלתי כל כך הרבה אהבה, הערכה וביטחון עצמי מעצמי ומאחרים. גיליתי דברים חדשים על עצמי, מה אני רוצה, מה אני אוהבת ומה אני מסוגלת לעשות. השאיפה להצליח ולהיות טובה יותר תמיד דחפו אותי קדימה והראו לי שאני יכולה להוציא מעצמי יותר. אם אתם אוהבים משהו, אל תחכו עם זה, תעשו את זה.

דפנה שאולזון

** הכותבת היא דפנה שאולזון בת 24 מהשומרון. אם קוספליי מסקרן אתכם, מוזמנים להגיע בחול המועד סוכות בין התאריכים 9-8 לאוקטובר לפסטיבל  הגיימינג GAME IN MAKO FAST שיתקיים בביתן 2 מרכז הירידים ת"א. בפסטיבל תתקיים מסיבת גיימיניג לילה לבן לבני 18+, תחרויות קוספליי, מתחמי משחקי MULTIPLAYER , טורנירים של משחקים מובילים, סדנאות moding, משחקי ראווה של יוטיובריים גיימרים ועוד.

לפרטים: www.gamein.co.il