חייבים להזמין את מירי רגב לטקס פרסי אופיר

קל לכעוס על מירי רגב שלא מפספסת אף הזדמנות לפרובוקציה וכמעט תמיד יוצאת מנצחת. זו אחת הסיבות שזו טעות לא להזמין אותה לטקס פרסי אופיר

שרת התרבות מירי רגב (צילום: noamgalai / Shutterstock.com)

מירי רגב (צילום: מארק ניימן / לעמ)

מירי רגב זכאית בקלות לתואר האישה הכי חשוכה ומקוממת בממשלת ישראל, זה תואר שהיא הרוויחה ביושר ומקפידה לתחזק על בסיס קבוע, באופן מחושב ומודע לחלוטין. קל לכעוס עליה והיא לא מפספסת אף הזדמנות לנופף בסדין אדום מול עיני הציבור שהיא מגדירה בחדווה "סמולני, אשכנזי, מתנשא" ושאני הייתי אולי קוראת לו ישראלי שפוי. פעם זה צ'כוב ופעם זו שמלת ירושלים ופעם זו שאט הנפש שהיא מביעה לנוכח זכייתו של סרט ישראלי שהיא לא ראתה בפרס בינלאומי יוקרתי.

היא לא עושה את זה סתם כי היא נהנית לשאת את דגל הבורות (מסוג מסוים מאוד) או כי באמת חשוב לה לזעוק את זעקת המזרחיות. היא לא עושה את זה כי היא אוהבת את המדינה יותר ממני או ממך, היא בטח לא עושה את זה כי היא טיפשה, כי זה הדבר האחרון שהיא.

מירי רגב בשמלת ירושלים (צילום מסך מטוויטר)

מירי רגב היא מכונת היחצ המשומנת ביותר במדינה. אימפריית תעמולה של אישה אחת, בשירותה הבלעדי של אישה אחת – היא עצמה. היא יודעת על כל צעד ושעל בדיוק מה היא עושה, לא מעניין לה את קצה הזרת מה חושב עליה הציבור שאינו נמנה על ציבור בוחריה ואנחנו משחקים לידיה פעם אחר פעם. אנחנו יכולים ללעוג לה, לומר שהיא המונית, גסה, קולנית ובורה, אבל איכשהו, לא משנה מה נעשה, היא תמיד מנצחת ואם היא משאירה אחריה, על הדרך, שובל של שנאה ושל תהום קצת יותר פעורה בין שסעי העם הזה, זה במקרה הטוב אפקט שולי זניח עבורה ובמקרה הסביר יותר, חלק מתכנית העל שלה שיש לה מטרה אחת – לקדם את עצמה. מכל מהומה שהיא מעוררת יוצאת רגב חזקה ואהודה יותר בקרב הקהל שלה ובסופו של יום, הקהל שלה הוא שיקבע את עתידה הפוליטי כאישה החזקה של מפלגת השלטון.

ההחלטה של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה לא להזמין פוליטיקאים לטקס פרסי אופיר מכוונת כמובן לפוליטיקאית מסוימת אחת והיא הדרך שמצאה האקדמיה "להעניש" את רגב על המהומה שעורה באותו טקס לפני שנה. הבעיה היא שמירי רגב היא לא הבריון של הכיתה שדרך על העוגה במסיבת יום ההולדת של הילד השקט והממושקף. אי אפשר להשעות אותה בהפסקה או לא להזמין אותה למסיבה הבאה. רגב היא שרת התרבות בממשלת ישראל ומתוקף תפקידה היא שולטת בתקציבי האקדמיה ואי אפשר שלא להזמין את שרת התרבות לאירוע רשמי של ארגון שבתחום אחריות משרדה, גם לא במסווה של "לא מזמינים פוליטיקאים". אבל יותר מזה, לא להזמין את מירי רגב זה פשוט לא אפקטיבי כי גם אם השנה היא לא תעמוד על הבמה בטקס ותנאם עוד נאום מקומם ומכוער, לרגב יש במה משלה ובכל מקום שבו תחליט לפתוח את פיה, היא תמצא מיקרופון פתוח, קהל שיאזין ויריע לה ותקשורת שתסקר אותה. הסירוב להזמינה לא רק מטופש, קטנוני ולא אפקטיבי, הוא כבר יצר לה כותרת נוספת ושוב, מירי רגב מנצחת בנוק אאוט.

לקריאה נוספת:

קאט זה בולשיט: 10 הרגעים של מירי רגב

מירי רגב בפסטיבל קאן, זו לא שאלה של אסתטיקה

מירי רגב נגד ליאור אשכנזי

מירי רגב שרת התת תרבות