זה הקשר בין כמות הסקס שתעשו לאישיות שלכן

גברים אשר דורגו ברמת פתיחות גבוהה במיוחד דווקא ציינו שהם פחות מרוצים מחיי המין שלהם בעוד נשים אשר דורגו ברמת פתיחות גבוהה במיוחד היו מרוצות למדי מחיי המין שלהן. כן, הגודל אולי לא קובע אבל האישיות כן

מחקרים חדשים מראים שכמות הסקס שתעשו ורמת ההנאה שלכן מכל פעם קשורה דווקא לאישיות שלכן ולא לרמת ההשקעה של הפרטנר איתו אתן נמצאות.

בעוד אנחנו רגילות להשוות את חיי המין שלנו לאחרות ולבדוק את כמות הפעמים ואת רמת ההנאה שלהן מהעניין ביחס אלינו, מחקר חדש שפורסם ב "מגזים תחקיר האישיות" טוען שעלינו לבדוק את עצמינו קודם לפני שאנחנו משוות לאחרות. מתברר, שהאישיות שלנו משפיעה גם על התחום של חיי המין שלנו וכמה אנחנו מרוצות, או לא מרוצות מהם.

חוקרים מאוניברסיטת פלורידה לקחו 278 זוגות הטרוסקסואליים אשר נשואים פחות מחצי שנה והעבירו אותם תחקיר פסיכולוגי אישיותי המבוסס על חמשת המאפיינים העיקריים לאישיות של אדם והם: פתיחות, מצפון, החצנה, נינוחות, ונירוטיות.  בנוסף ביקשו החוקרים מהנבדקים לנהל יומן המתעד את כמות יחסי המין שלהם ואת ההנאה מכל מפגש מיני במשך שבועיים רצופים.

המסקנה מהמחקר היתה שברוב הפעמים אלו הנשים שיזמו את יחסי המין וכמעט כל הפעמים היו בזמן השבועיים אחרי קבלת הוסת והתחלתו של מחזור חודשי חדש. אצל הגברים לא צוינו תאריכים או ימים מיוחדים לקיום היחסים אך הם כן ציינו שכאשר ביקשו לקיים יחסי מין בזמן השבועיים אחרי הוסת, הנשים היו פתוחות ונעימות יותר והסכימו לקיים יותר פעמים יחסי מין.

בתרגום פסיכולוגי פשוט הכוונה ב'פתוחות ונעימות יותר' היניה מוכנות לנסות דברים חדשים, להתנסות וסקרניות יותר.

חוץ מהנאה, בסקס גם יש סיכונים וכדאי שנהיה מוכנות (צילום: שאטרסטוק)

גם הנשים וגם הגברים בעלי רמה נמוכה של נירוטיות היו מרוצים יותר מחיי המין שלהם, מה שהגיוני מכיוון שאנשים בעלי רמת נירוטיות נמוכה הם בטוחים ורגועים יותר. גברים אשר דורגו ברמת פתיחות גבוהה במיוחד דווקא ציינו שהם פחות מרוצים מחיי המין שלהם בעוד נשים אשר דורגו ברמת פתיחות גבוהה במיוחד היו מרוצות למדי מחיי המין שלהן.

הנתון המעניין ביותר במחקר כולו, הוא שרמת ההנאה של כל אחד מהנבדקים מחיי המין שלו כלל לא היתה קשורה לאופי או לדירוגים של בן או בת הזוג שלו אלא לאופי ולתכונות של הנבדק עצמו.

לא ניתן לפי המחקר לדעת מה יהיו הנתונים אצל אנשים אשר אינם נשואים או שנשואים זמן רב יותר, שכן הנבדקים במחקר עדיין נמצאים בשלב ירח הדבש שלאחר החתונה והרגלי המין שונים בתקופה זו. מה שהכי חשוב זה שאם אתם ובני הזוג שלכן מאושרים מחיי המין- לא צריך להיות לכן אכפת כלל מזוגות אחרים!

** הכותבת היא חן קרופניק, מנהלת משרד יחסי ציבור