זמר אהבה לים

שייט על יאכטה, יין לבן ויין אדום הביאו את מרב שדה לדון מחדש על כמה הנחות יסוד. קבלו הצצה מתועדת היטב לבילוי נשי בלב ים

רגליים

חיי בנויים מפרדיגמות, היום לאחר שנים ארוכות אני עסוקה בלהפריך או לאושש אותן. אני רוצה לספר לכן על שתי פרדיגמות שהוכיחו את עצמן ושתיים שהופרכו:

יין הוא אחד מאבות המזון החשובים ביותר.  נכון \לא נכון

נשים הוא אחד המגדרים שאני מעדיפה להיות איתו כשאני מבוסמת. נכון \ לא נכון

ייו טוב הוא יין בוטיק ולא קונים אותו בסופר. נכון \ לא נכון

בשבילי? רק יין אדום, לא נוגעת בלבנים  נכון \ לא נכון

למזלי לא הייתי צריכה לזכור את כל מה שהיה על היאכטה של גדי רמון, באתי על תקן פוטובלוגרית. ארבעת הג’יגה של כרטיס המצלמה שלי עשו את העבודה באופן מצויין. חשבון פשוט העלה שאם היינו 9 נשים ו13 פקקים חולצו…ממוצע של…טוב עדיין לא התפכחתי מספיק בשביל לעשות את החשבון.

מה שאני זוכרת טוב מאוד, לעומת זאת, זה את החברותא המקסימה ואת טעם היינות ששתינו, מתגלגל בפה, עם הגבינות המעולות והשקשוקה החבל על הזמן של לימור.

כל אדם מתגאה במשהו, אני מתגאה בכושר השתייה שלי…( נו,אני יודעת שיש כאלו שמצקצקים בלשונם כעת ואומרים לעצמם "היינא גאוה" (תמיד ידעתי שכמו באגדות יגיע היום והיכולת הזאת תבוא לידי שימוש (חוץ מאשר לצבור אומץ להתחיל עם גברים זרים בבר אפל) ותציל אותי. היום הזה הגיע ביום רביעי האחרון. אבל הי, אני  פה בשביל התמונות so let the show begin.

אין, אין דבר יותר שמח, פורה ומשחרר מחבורת נשים וסקיפר אחד הסגורה יחד לחצי יום על יאכטה במימי הים-התיכון עם ארגז בקבוקי יין.

עלינו על היאכטה של גדי רמון שעגנה במרינה בהרצליה בבוקר של יום שהסתמן כהולך להיות יום נפלא (היאכטה של גדי) .

לשבירת הקרח פתחה מירה, יועצת התקשורת והעיתונות של יקבי כרמל את הבקבוק הראשון של יין נתזים סלקטד ספרקלינג רוזה, היין עשה את עבודתו, הקרח נשבר.

מהר מאוד נפתח הבקבוק השני מיינות היקב, סוביניון בלאן מסדרת פרייבט קולקשיין. מלווה בירקות טריים ומגש גבינות נוסח פרובנס . 

חייבת וידוי קטן:  כשמירה בישרה לנו שהיום הזה יהיה על טהרת היינות הלבנים, חשתי אכזבה קלה. אני אישה של יינות אדומים, אוהבת את התחושה שהיין תופס לי את כל הבלוטות בפה ,מאוהבת בתחושת הבוסר שתופסת את הלשון. כמה שיותר כבד הרי זה משובח.  אבל, נותנים לי, אני לא אקח?

בפתיחת היין השלישי גם הוא מסדרת פרייבט קלוקשין – השרדונה, הלשון שלי התחילה להתיידד עם הטעמים המרעננים של היין הלבן. יין אדום בשבילי הוא גבר מסוקס, בעל זיפים, קשוח מבט, לנשיקה שלו יש ריח של ויסקי ,לעולם לא ישאיר לי פתק אהבה על הכרית בבוקר ( אם ישאר עד הבוקר) יין אדום הוא יין של ברים חשוכים כשברקע מתנגן מיילס דיויס .

יין לבן לעומת זאת הוא בחור עם עבודה קבועה, כזה שפותח דלתות ומבקש רשות לפני הנשיקה הראשונה, היא ישאיר לי פתקים מצחיקים על דלת המקרר וישלח לי SMS באמצע יום עבודה, תוך זמן קצר יפנה לי מדף בארון בגדים שלו ומעט אחר כך אימא שלי תהיה החותנת שלי, בדרך לחופה ננגן את צ’ט בייקר .

אני שמחה שהגעתי בראש פתוח, ביום שישי אני כותבת את הפוסט הזה ובמקרר שלי מתקררת שלישיית יינות לבנים מהסדרה האזורית של כרמל. מי יודע אולי בקרוב גם יחכה לי פתק מצחיק על הדלת של אותו המקרר. רשת החנויות "עדן מרקט" מוכרים את השלישיה במבצע ו…קבלתי גם תיק אחסון לבקבוקים מתנת יקבי כרמל .

אנחנו מתרחקים מחופי הרצליה, באופק מתחילים לראות את נתניה, נפתח הבקבוק הרביעי, גוורצטרמינר, בשלב הזה, גם אם יעמדו מולנו עם אקדח מופנה לרקה, לא נוכל להגות את שם היין, אבל הטעם, הטעם והרוח והאויר והאווירה והגבינות, למה, למה מגיע לנו הפינוק הזה????

וכאילו אנחנו לא סובלות מספיק, מגיחה לימור ממעמקי היאכטה המצוידת היטב במטבח קטן וקומפקטי (יש שם בדבר הקטן הזה 3 חדרי שינה ושני חדרי רחצה) עם מחבת מבעבעת וריח מטרף של שקשוקה מתובלת היטב.

בשלב מסויים עברנו כולנו לחלק הקדמי של היאכטה והשתרענו על הסיפון העליון, כאילו גם לנו יש גבולות כשמדובר על 5, 6 ,7? בקבוקי יין?

יש!! הגיע הרגע שחיכיתי לו, מירה הבטיחה לנו הפתעה לקראת הסוף. כלאחר כבוד נשלף בקבוק יין אדום! מקורר כמו שיין אדום צריך להיות מקורר בישראל ( כן, כן, לא להרים גבה, אפילו אני ידעתי את זה).

יין אדום יבש, רב זני, בלנד של כמה זנים שירז,פטח ורדו, פטיט סירה, ויונייה וקריניאן. הגיע הזמן לקבל את הגבר המסוקס שלי…

ממממ….הנאה מושלמת , באמת ,אין דרך מוצלחת יותר לסיים את היום הזה מאשר לפתוח 2 בקבוקי יין אדום.

עגנו חזרה במרינה בהרצליה, התנדנדנו לעבר בית הקפה הסמוך, ירדנו על אספרסו כפול, התאוששנו וחזרנו אל המציאות. עד למפגש הבא.

יין נתזים סמוק, קל, שמח, כיפי ומרענן, ממשפחת יינות הרוזה המבעבעים, המקובלים מאוד בעולם, ואחד משלושת יינות המיני סדרה החדשה בסדרת סלקטד.

סוביניון בלאן פרייבט קולקשן יין לבן יבש. בעל אופי מרענן מאוד וניחוחות של אננס, ליים ועשב קצוץ.

הבקבוק השלישי : שרדונה של פרייבט קלוקשן יין לבן יבש. תסס בחלקו במיכלי נירוסטה ובחלקו בחביות עץ אלון. מתאפיין בארומות של פירות טרופיים לצד רמזים לחבית האלון.

גוורצטרמינר גליל עליון 2010 יין לבן חצי יבש, הופק מענבי גוורצטרמינר מהגליל העליון. בעל ניחוחות אופייניים של ליצי, ורדים ופירות טרופיים.

יוהנסברג ריזלינג גליל עליון 2009 יין לבן חצי יבש. התירוש תסס במיכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומאטי של הענבים. מתאפיין בארומות של פריחת הדרים, תפוח עץ ירוק וליים

Carmel Mediterranean 2007 יין ייחודי המופק מזני ענבים אשר מייצגים התאמה מיטבית לאקלים הים תיכוני השורר באזורנו. היין מייצג תפיסה ייננית המושפעת מן ה"עולם הישן" אשר שמה דגש על אלגנטיות ואיזון בין הפרי לטאנינים ולרמות החומצה.

>> הפוסט פורסם בבלוג של מרב שדה

צילומים:

מרב שדה