אבל בא לי עכשיו!

כל ילדה בת 3 היא נסיכה. הן יודעות מה הן רוצות ללבוש, איזו תסרוקת עושים היום, ואיזו גומיה לשיער תתאים בצורה המיטבית לסנדלים. ואתה? אתה רק רוצה לסיים וללכת לעבודה, אבל זה פחות חשוב

טיפים מילדה בת 3: כך תתחמני את אבא

tisrokot3210317-sec

״בוקר טוב בובה יפה״, אני מלטף את ראשה הקטן בעדינות, כשקרני שמש ראשונות מלטפות את שיערה הבהיר ומתפזרות ממנו לכל החדר. לאט לאט היא מסתובבת לכיווני, פוקחת את עיניה הגדולות והרכות, מביטה בי ומשיבה: ״די אבא, לך מפה!״.

ברוכים הבאים לטקס הבוקר שלי. ולא שאני יכול להאשים אותה כי זה לא שאני עשיתי לאמא שלי חיים קלים יותר. וכמו שהיא תמיד אהבה לומר לי ברגעי השיא: ״הלוואי שהילדים שלך יעשו לך אותו דבר״. ובכן, תודה אמא.

אני מגיש לה את בקבוק החלב, הקפה של הבוקר שלה, לפניו שאף אחד לא ידבר איתה. אני תוהה עם עצמי אם זה משתנה באיזשהו גיל או שאצטרך למסור אותה לבעלה העתידי עם חוברת הפעלה.

שלא תבינו אותי לא נכון. אני מאוהב ביצור הקטן והחכם הזה. בעיקר תוהה על פלא הטבע הזעיר – איך יכול להיות שילדה בת 3 יודעת להסתכל במראה בפרופיל, להתאים את הגרביים לשמלה, ובעיקר מכירה אינסוף דרכים לתחמן את אבא. תמיד מעניין אותי איך הן מצטיינות בזה כל כך, האם הן יושבות כל בוקר בגן ועושות ישיבת אסטרטגיה שבה הן מנתחות ומחליפות רשמים על מה עובד יותר, וחושבות על עוד דרכים להשיג את מה שהן רוצות.

 tisrokot3210317-2

אחרי שאנחנו מסיימים להתלבש אנחנו מגיעים לחלק המעניין של הבוקר: התסרוקת. מה עושים היום? קוקו בלוף? צמות? אולי צמה סינית? לצערי אני לא יודע לעשות אף אחד מאלו, מבחינתי אם הצלחתי לעשות שהקוקו יהיה באמצע הראש זה הולך להיות יום טוב. אבל החלק הבאמת מאתגר הוא מה שקורה לפני: הסירוק.

האתגר: לצלוח אותו בשלום, כלומר במינימום זמן ועם כמה שפחות ״די אבא״. לאחרונה השתפרה הסטטיסטיקה שלי כשלכוחותינו הצטרף שובר שוויון בדמות ספריי להתרת קשרים – מעולה לימים קשים במיוחד. אני לא אשקר, זה עוזר שיש נסיכות על האריזה. אין מה לעשות, תדע עם מי יש לך עסק זה כלל מספר אחד. את הספריי מגבה מברשת שמתירה קשרים – הסיבים שלה שבורים ולא ישרים כמו מברשת רגילה, וזה גורם לשיער לזרום איתה, ולילדה לזרום איתך.

כשאני מצטיין במיוחד זה מאפשר לנו לסיים עם החלק הזה כשכולם במצב רוח טוב ואפילו נשאר קצת זמן להשתוללות:

״אבא תדגדג אותי בבטן״

מדגדג אותה בבטן

״נו דייי אבאאאאא״

לא משנה. בכל מקרה, כמו ותק בעבודה, ככל שאתה צובר כזה אתה יכול לבצע את אותן מטלות בפחות מאמץ ופחות זמן. הדרך לבוקר קצר ויעיל עוברת דרך בחירות נכונות, הנה כמה מהן:

טיפים מאבא – כך תצא מהבית עם ילדה בת 3 בפחות משעתיים

  1. כמו שאומרת הקלישאה – העולם מתחלק לשניים. במקרה שלנו, אם אתם רוצים להשיג משהו, חשבו על משהו נוסף, רצוי פחות אטרקטיבי מהראשון וצמצמו לשתי אופציות. זה נותן להן את האשליה שהן בוחרות ומחליטות וחוסך לכם את הוויכוח.
  2. אם יש לכם חוש תיאטרלי, נצלו אותו לחקות אותן מדי פעם (בהומור כמובן). המניירה הזו של ״די נו אבא״ בהליכה כשהכתפיים שמוטות וכפות הרגליים חובטות ברצפה – קורע אותן ומוציא את כל העוקץ מההתנגדות.
  3. לא הרבה אבות יודעים את זה, אבל לסרק קודם את החלק התחתון של השיער מונע הרבה צרות. רוב הקשרים מסתתרים מתחת, ולכן עדיף להתחיל מהם.
  4. אלוהים הולך אתכם, ולכן המציא את הספריי והמברשת שמתירים קשרים. קחו את מה שהחיים נותנים לכם, חבל על כל יום.
  5. ככל שתקדימו עם הבגדים, כך יש סיכוי גבוה יותר שהם לא יידחו. אצלנו זה הדבר הראשון שקורה, עוד לפני שהיא יוצאת מהמיטה. אם תעשו את זה לפני שהיא לגמרי פוקחת את העיניים תהפכו את העניין לעובדה מוגמרת.
  6. אל תגידו לא – אחר כך זו מילת המפתח. הילדה רוצה לראות טלוויזיה? מעולה, תשאל איזו תכנית וספר לה על הרגע שבו היא תראה אותה (אחרי הגן? בערב? בסוף שבוע עם סבתא? בחופש הגדול?). לילדים אין הערכת זמן וחשוב לדעת להשתמש בכלים שהעולם נתן לך.

 טיפים מילדה בת 3 – כך תתחמני את אבא

  1. יש משהו שאת רוצה? בקשי משהו אחר. בדרך כלל זה יגמר בזה שתקבלי את שניהם.
  2. תחייכי הרבה מהבדיחות של אבא, רצוי גם צחוק מתגלגל. זה ממיס אותם ואז את יכולה לקבל את מה שאת רוצה.
  3. יודעות מי עושה את הקוקו הכי טוב בעולם? הגננת. לשמחתכן בנות הסבלנות של אבא בבוקר מוגבלת ביותר. 3 פעמים ״די אבא״ בתדירות של 15 שניות יסגרו לכן את הפינה.
  4. רוצה מברשת להתרת קשרים כמו של רוני? שימי לב! אין לבקש אותה ישירות. ספרי לאבא שאבא של רוני מסרק אותה בלי למשוך לה בשיער ותני ליתר לקרות מעצמו.
  5. 5 דקות שבועיות של ״מה אני רוצה ללבוש היום״ יקנו לך שבוע שלם שבו אבא ילביש אותך ואת תרוויחי עוד כמה דקות במיטה.
  6. תכנון קדימה זה המפתח. אם בא לך על פרק של דורה אחרי הגן, חשוב לזכור לבקש בבוקר. כשאבא ממהר.

בהצלחה לכולם!