שבוע האופנה 2017: עידן לרוס

בגדי שינה מהווים השראה לעידן לרוס בפעם השניה בשבוע האופנה. איך עובד המעבר מהמיטה אל המסלול?

עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (73) (Custom)_res...

חדר השינה הוא ללא ספק המקום המסקרן ביותר עבור המעצב עידן לרוס, לפחות מהפן האופנתי.

בקולקציית הביכורים שלו, זו שהציג בשבוע האופנה של ת"א בשנה שעברה, התמקד לרוס בבגדי לנז'רי סקסיים שנראו כאילו נלקחו היישר מחדר המיטות וגם הפעם הוא מעצב פיג'מות, חלוקים וגלביות השואבים השראה מבגדי שינה. אבל בעוד שאז היה מדובר בסקסיות מהסוג המעודן, עם שמלות סאטן דקיקות וצמודות גוף וצבעוניות של גווני פודרה ורודים, שחור ולבן, בקולקציה הנוכחית מדגיש לרוס דווקא את הפן הגברי של בגדי השינה ובוחר בצבע אדום עז  – שלא מזוהה עם בגדי שינה – כצבע המרכזי בקולקציה שלו, בדוגמת חלוקי שינה בנוסח ג'נטלמנים בריטים, בגזרות נינוחות ורחוקות מהגוף ובעיקר הוא משתמש בבד משבצות הטארטן הסקוטי ובבד עם פסי סיכה – שני סוגי בדים המזוהים באופן מסורתי עם המלתחה הגברית.

כדי לשדרג את העניין ובעיקר כנראה כדי שהבגדים יקסמו לנו – קהל הלקוחות הנשי שלו, הוא חיבר לרבים מהפריטים שיבוץ של אבנים נוצצות דוגמת תכשיט, במקום בודד אחד בבגד (פעם בשולי אחד השרוולים, בבגד אחר על הדש) ונגיעות רומנטיות אחדות, כמו בשמלת מקסי פסים ורדרדה.

זה עבד לו? אז ככה: אופנה היא עניין של חיבורים ושכלולים מהעבר, עם העכשווי והעל זמני. לפעמים דווקא החיבורים המופרכים והקיצוניים ביותר עובדים נפלא ולפעמים זה פשוט לא מצליח להתחבר. אצל לרוס בקולקציה היו מעט השפעות מבריטניה וקצת מסקוטלנד, כולל אזכורים קלילים למעצבים כמו ויויאן ווסטווד ואלכסנדר וונג (בעיקר עם החיבור המופרך לכאורה לכפכפי אדידס ובתמונת הסיום שבה צעדו כל הדוגמניות בגוזיות שחורות ומכנסיים קצרים בהשראה ספורטיבית, עם לוגו המעצב) וכולל זוהר קיטשי של נצנצים ופאייטים באדום לוהט, בהשראה מממ.. מזרח תיכונית. האמת: יצא קול! בשורה התחתונה בגדים שברובם הגדול עושים חשק להשתחל אליהם ולא דווקא לחדר השינה.

רק החיבור למקור ההשראה של המעצב: פרשת בר המצווה שלו והנשים המלוות אותו בחייו, כמו גם מזמור התפילה שפתח את התצוגה, נראו לא שייכים ומעט מוזרים על רקע הפיג'מות האדומות שעלו על המסלול.

עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (23) (Custom)_res...עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (178) (Custom)_re...עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (89) (Custom)_res...עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (58) (Custom)_res...

עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (7) (Custom)_resi...

עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (146) (Custom)_re...עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (164) (Custom)_re...עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (190) (Custom)_re...

עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (259) (Custom)_re...

עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (126) (Custom)_re...עידן לרוס Gindi TLV Fashion Week 2017 צילום אבי ולדמן  (303) (Custom)_re...

לכתבות של אלישבע כספי

***

הצטרפו לסלונה אופנה בפייסבוק 

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.