מתוקים שלי 10#

שירלי נמש מציגה להיט שמגיע מארץ האיימיש בארצות הברית והולך להשתלט עלינו – ה- Whoopie Pie. אמאל'ה, כמה שזה טעים

הכירו את הטרנד הבא של עולם המתוקים, ה – Whoopi Pie.

נכון, טרנד הקאפקייקס עדיין בשיאו, אבל כבר הדבר הבא מאיים לכבוש אותנו בסערה.

רוצים לדעת במה בדיוק מדובר? אז ככה – אלו שתי שכבות אפויות של עוגה (כן, זו עוגה ולא עוגייה) שיוצרות מעין כריך טעים שבמרכזו מלית מתוקה ומפנקת.

מקורו של הוופי פאי בארה"ב ויש המשייכים אותו לכת האיימיש. למילה וופי, אין משמעות ממשית והיא מעין קריאת שמחה (כמו "הידד" או "ישששש" בעברית) נשות האיימיש נהגו להכין את הקינוח הזה לבני זוגם החקלאים וטמנו אותם בתוך צרור ארוחת הצהריים שלהם. כאשר החקלאים מצאו את העוגות, הן נהגו לקרוא קריאות שמחה – Whoopi!

אז אם חשבנו שאת המילה קאפקייקס קשה לתרגם, נסו לתרגם עכשיו את ה – Whoopi Pie (עוגת ישששש!??!).

הטעם הקלאסי של הוופי הוא עוגת שוקולד במילוי קרם וניל. כמו כן, גם שילוב של עוגת דלעת במלית גבינה נפוץ ביותר. אבל האפשרויות כאן הן אינסופיות וניתן למצוא שילובים מיוחדים, טעימים ומעניינים (יש למה לצפות!). כיום ניתן למצוא אותן בהרבה מהקונדיטוריות האמריקניות ובחלק מרשתות השיווק. ספרים בנושא יוצאים חדשות לבקרים, ולאחרונה התחילו אף למכור תבניות אפייה מיוחדות. טרנד, כבר אמרנו?

הוופי פאי מגיע בגדלים שונים, והאמריקאיים אוהבים אותו גדול מאוד ומפוצץ במלית. אני באופן אישי מעדיפה גרסא קצת יותר מעודנת שלו – עוגה בגודל קטן יותר (אחרי הכל כמות העוגה היא כפולה), ומלית עם נוכחות, אבל לא מוגזמת.

רוצים להיות החלוצים הישראלים בתחום? אם כן, אז המתכון הבא הוא בשבילכם. בחרתי להכין כספתח טעם קלאסי של עוגת שוקולד ובמלית קרם מרשמלו (טעים להפליא וקל להכנה).

אז איך אופים עוגה בצורת עוגייה?  בארה"ב כאמור, ניתן כבר להשיג תבניות מיוחדות לעניין, תבנית שקעים שמזכירה תבנית שקעים רגילה, אבל השקעים שבה נמוכים ולא עמוקים. אפשר כמובן לאפות גם בתבנית שקעים רגילה (זיכרו לשמן אותה היטב, כדי שהחילוץ יהיה קל), או בדרך שאני מוצאת אותה הכי נוחה – באמצעות חברתנו כף קפיצית לגלידה.

מי שעוקב בקביעות אחרי הפרסומים באתר, מכיר כבר את אהבתי לכלי הזה, פשוט כי היא מופיעה כמעט בכל פוסט אפשרי. אני כ"כ אוהבת לעבוד איתה שקניתי כפות שכאלה בכל גודל קיים. הפעם, לצורך הכנת הוופי שלנו יש צורך בכף הקטנה ביותר. אפשר כמובן להכין וופיס גדולים יותר ולהשתמש בכפות הגדולות, או פשוט לא למלא את הכפות במלואן בבלילת העוגה. ולמי שאין כף כזו, וגם לא מעוניין לרכוש (למה? למה? כי זה כדאי) ניתן להשתמש גם בשתי כפות מטבח רגילות, וליצור מהן צורת כדור עגולה עד כמה שניתן.

אז ממלאים את הכף בבלילת העוגה.

על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה מניחים כדורים של הבלילה.

אופים בתנור ומקבלים עוגיית-עוגה.

מחלקים את העוגות לזוגות.

ומכינים את המלית. לצורך הכנת המלית משתמשים בממרח מרשמלו – Fluff שניתן להשיג בחנויות המתמחות בצורכי קונדיטוריה או אפילו בחלק מרשתות השיווק.

את המלית אפשר סתם כך למרוח עם סכין, מרית או כל מה שנוח לכם, אבל על מנת שהיא תציץ בצורה יפה בין שני כריכי העוגה הצמודים אליה, מומלץ לזלף אותה בעזרת שק זילוף, כך:

ואז כשסוגרים עם החצי השני, זה נראה כך:

כמה עצות שקשורות בשמירה והכנה של וופיס:

  • הוופיס הכי טעימים ביום הכנתם. מומלץ להתאפק, ולא לאכול אותם מיד אלא להמתין כשעה-שעתיים מהוספת המלית. המלית נספגת מעט והעוגה הופכת לרכה עוד יותר.
  • כל וופי שומרים כשהוא עטוף בצורה נפרדת בניילון נצמד. זו הדרך הטובה ביותר לשמור על טריותם.
  • וופיס ללא מלית ניתן להקפיא ולהפשיר בטמפ' החדר.
  • לא אוהבים קרם מרשמלו, או מעוניינים קצת לפשט את  אופן ההכנה? נסו להכין כריך מתוק עם מלית של נוטלה – תענוג אמיתי!

וופי פאי שוקולד וקרם מרשמלו

לעוגות:

100 גר' חמאה

1 כוס סוכר חום בהיר

1 כפית אבקת קפה נמס

1 כפית אבקת אפייה

1/2 כפית סודה לשתייה

3/4 כפית מלח

1 כפית תמצית וניל

1 ביצה L

1/2 כוס אבקת קקאו

2 ו – 1/3 כוסות קמח

1 כוס חלב

למלית קרם מרשמלו:

150 גר' חמאה רכה

1.5 כוסות אבקת סוכר מנופה

1.5 כוסות (כ – 3/4 מיכל) ממרח מרשמלו Fluff

1 כפית תמצית וניל

להכנת העוגות

מחממים תנור ל – 175 מעלות. בקערת המיקסר מקרימים יחד את החמאה עם הסוכר, אבקת הקפה הנמס, אבקת אפייה, סודה לשתייה, מלח ותמצית וניל עד לקבלת תערובת חלקה. מוסיפים את הביצה וממשיכים לערבל. מוסיפים את אבקת הקקאו ומערבלים שוב. מוסיפים את הקמח לסירוגין עם החלב – כלומר מוסיפים 1/2 מכמות הקמח, מערבלים, מוסיפים את החלב ולבסוף את יתרת הקמח. בעזרת מרית מגרדים את קרקעית הקערה ומוודאים שהתערובת אחידה.

על גבי תבנית מרופדת בנייר אפייה מניחים כדורים של הבלילה באמצעות כף קפיצית של גלידה או באמצעות כף מטבח רגילה. משאירים מרווחים גדולים בין כדור לכדור. אופים את העוגות כ – 13-15 דקות, עד שהן מתייצבות. שימו לב, העוגות נוטות להישרף מלמטה ולכן אין לאפות יתר על המידה. מצננים לחלוטין. מסדרים את העוגות בצמדים.

להכנת המלית

בקערת המיקסר מערבלים יחד את כל החומרים עד לקבלת קרם אחיד. מעבירים את הקרם לשק זילוף, ומזלפים אותו בתנועת ספירלה מעל מחצית מהעוגות. סוגרים באמצעות המחצית השנייה.

מקור המתכון: הספר Making Whoopies

לבלוג של חן שוקרון – שירלי נמש

צילומים:

חן שוקרון