שעת כושר עם הילדים

הן זזות, קופצות, רוקדות ומתעמלות כל היום. אבל בבית? מאמנות כושר ומדריכות ספורט מגלות איזה אימונים הן עושות עם הילדים שלהן, ויש גם רעיונות לתרגילים שאפשר לעשות בבית

ספיר ורועי: "בשבילי זה אימון בשבילו זה משחק"

[youtube SesaE3DAOHs]

ספיר בן ישי יועצת תזונה, מדריכת כושר וזומבה ואמא של רועי בן תשעה חודשים.

איזה פעילות אתם עושים ביחד?

"בגלל שרועי עוד תינוק ולא הולך אנחנו עושים הרבה הליכות במנשא או עם העגלה, זה מאוד כיף. אני משתמשת בו כמו משקולת, והתרגילים האלה מחזקים את כל הגוף – רגליים, שרירי הבטן והליבה וידיים שמחזיקות את רועי. לפעמים, במקום סתם לשכב לידו על המזרון כשהוא משחק אני ממציאה ריקודי זומבה ורצה והוא זוחל ומנסה להגיע אליי, הוא חושב שאנחנו משחקים".

מה את מקבלת מהפעילות המשותפת?

"קודם כל זמן איכות עם רועי, הוא נהנה וצוחק ומנסה להגיע אליי כשאני מתאמנת לידו וזה ממש משמח. חוץ מזה, כמו שאמרתי זה נותן לי אפשרות לעשות את האימונים שלי ולשמור על כושר גם כשאני איתו".

מה לדעתך רועי מקבל מהפעילות המשותפת?

"דבר ראשון הוא מקבל ממני דוגמה אישית ואני ממש אשמח שבעתיד הוא ילך בעקבותיי ויאהב ספורט. גם מבחינה פיזית זה מאוד מחזק אותו ומפתח אותו, הוא מאוד אוהב לנסות לתפוס אותי . אני כבר מחכה שהוא יתחיל לרוץ".

תרגיל מומלץ לאמהות וילדים?

"אם זה תינוקות ופעוטות אפשר להשתמש בהם כמו משקולת, הם מאוד אוהבים. ילדים קצת יותר גדולים אפשר לעשות תחרות ריצה, או לרוץ אליהם ולהתרחק. אני תמיד אוהבת לראות איך ילדים לומדים מהר תרגילי ספורט ונהנים מהם מאוד".

אפרת עיני רוזמן: "הספורט נותן להם כלים לחיים"

צילום עצמי

אפרת עיני רוזמן מורה לחינוך גופני ובעלת סטודיו ל- TRXבבית. אמא של אדיר בן 8, אלינור 5 ואיריס בת שנתיים וחצי.

איזה תרגילים עושים במשפחת עיני רוזמן?

"בגלל גם שבעלי מאמן כושר, אנחנו משפחה מאוד ספורטיבית. הסטודיו שלי בבית ובכל הזדמנות הילדים יורדים, הם אוהבים לעשות תרגילי TRX או לעשות איתי שיעור מדרגה, עם בעלי הם משחקים כדורגל. בקיץ כשעשיתי קייטנת ספורט לילדים בבית והילדים שלי לימדו אותם לעשות גלגלונים"

מה הם מקבלים מזה?

"דבר ראשון הם מקבלים הרבה ביטחון עצמי, כי הם חווים הצלחה בתרגילים שונים ואימונים. הם גם לומדים שחשוב להתמיד, לא לוותר לעצמם. גם מבחינה מוטורית הם ממש מפותחים, הם לא נולדו ככה, זה קרה כי הם עוסקים הרבה בספורט. את איריס הקטנה שלנו, אפילו לא לימדנו לעשות גלגולים וגלגלונים, היא פשוט ראתה את האחים שלה והתחילה לחקות אותם".

מה את מקבלת מזה?

" זה מאוד משמח אותי שהמשפחה מגובשת סביב ספורט. אנחנו מלמדים אותם מסרים חשובים כמו להתמיד, לנסות עד שמצליחים וזה יהיה להם לכל החיים. אני שמחה שיש לנו תחום שכולנו נהנים ממנו, ואני ממש אשמח אם בעתיד הם ילכו בדרכנו ויפנו לעסוק בספורט."

התרגיל שהילדים של אפרת הכי אוהבים

"לוקחים גומי כמו של פעם קושרים בין שני עצים, באמצע שמים מזרונים ואפשר לתרגל קפיצות: קפיצה לרוחק, להגביה את הגומי ולקפוץ גבוהה יותר, קפיצה לאחור, משחקי 'ים יבשה' או מסירות עם כדור. הילדים נהנים מזה, משחקים שעות וכמובן מוציאים מלא אנרגיה ולומדים לסמוך על עצמם".

נטע לי מעבירה שיעורי פילאטיס לילדי הגן

צילום עצמי

נטע לי פיאמנטה מדריכת פילאטיס ו-TRX ועושה גם אימונים אישיים. אמא ל-4 בנים.

איזה תרגילים או משחקים עושים ביחד?

מדי פעם אנחנו עושים מתיחות, תרגילי יוגה על השטיח או משחקים עם הגומיות של ה-TRX. בקיץ בים ובבריכה הרבה יותר אפשר ליהנות למשל תרגילים במים, או להתאמן בגלשן. לפעמים אני גם מעבירה שיעורי פילאטיס בבית הספר או בגן של הילדים שלי.

מה זה נותן להם?

זה נותן להם השראה, מודעות לאורח חיים ספורטיבי ואני גם מסבירה להם את זה, מתוך כיף ולא בכפייה ובקשיחות, כדי שתישאר אהבה לספורט. אני מאמינה שזה חלק מאורח חיים ומגיל ינקות אני מעודדת אותם לזוז. אורח החיים שלנו מאוד יושבני וזה חשוב לעודד את הילדים להשתמש בגוף ולהיות פעילים.

מה זה נותן לך?

"מעבודתי עם אנשים מבוגרים אני יודעת איך חינוך לתנועה וליציבה נכונה מגיל צעיר זה ממש רפואה מונעת לבעיות שמגיעות בגיל מבוגר שנבעו מחוסר מודעות, לגוף. אני יודעת שהם מצוידים במודעות וכלים שבגילאים מבוגרים תהיה לטובתם וחוץ מזה זה כיף, זמן איכות ובילוי שכולם נהנים ממנו".

מה ההמלצה שלך לתרגיל נחמד שילדים אוהבים?

"קשה לי להמליץ על תרגילים כי יש כל כך הרבה דברים שצריך לקחת בחשבון. אבל בגדול, להשתמש בדימיון זה הכי כיף. למשל לעשות חיקויים של חיות כמו ביוגה. או להרים את הילד כמו אווירון זה מחזק אותך, מחזק ידיים, שרירי בטן וכו' וכמובן לא כדאי לעשות את זה עם ילדים גדולים מדי ולשים לב לעומסים, כדי שלא יגרם נזק לגוף.