לחיי ההנאה

שוקולד ואלכוהול נכנסים לרשימת ההנאות של החיים, יחד הם יכולים להיות תענוג משכר או קטסטרופה, אז איך עושים את זה נכון? בעזרת ארבעת הטיפים האלה

אלכוהול ושוקולד זה זיווג נפלא, אם עושים אותו כמו שצריך (צילום: שאטרסטוק)

אלכוהול ושוקולד זה זיווג נפלא, אם עושים אותו כמו שצריך (צילום: שאטרסטוק)

אנחנו לא באמת צריכים מחקרים שיסבירו את המנגנון הכימי שמייצר תחושת אושר, כבר ידוע לכולנו ששוקולד וגם אלכוהול בצריכה מתונה מייצרים הרגשה טובה ומעצימים את ההנאה. לשילוב הזה יש פוטנציאל נפלא לערב מאושר, אבל כרגיל יש אבל – צריך לדעת לשלב נכון.

שילובים שכדאי שתכירו

שילובים הם תמיד עניין של טעם אבל הנה כמה שילובים שהתגלו כמנצחים:

וויסקי: לא לנועזים בלבד – איכשהו הרבה אנשים מפחדים מוויסקי על לא עוול בכפו, שוקולד וויסקי הם דרך מצוינת להתחיל כי הם איזון הטעמים מושלם. שוקולד מריר בעל אחוזי קקאו גבוהים עם וויסקי יצליח להפחית את מרירות השוקולד לעמעמם את חריפות המשקה. והשילוב? ממכר.

ברנדי: לאוהבי הפרלינים והאגוזים – ניסיתם פעם ברנדי עם פרלין? זה הזמן לנסות! הטעם המעודן של הברנדי מתאים במדויק לפרלינים ובעיקר לשוקולדים המשלבים אגוזים, קרוקנט או שקדים. ושילוב הטעמים יחד מחליק בגרון עם המון טעם וארומה.

שוקולד, טקילה ופירות – הטקילה הדרום אמריקאית אוהבת טעמים פירותיים ועשביים ולכן שוקולד במילוי פירות (תפוז, תות, לימון) או שוקולדים עם נגיעות של מנטה או עבי תיבול יהיו שילוב מעולה ויפיגו את טעם הלימון החמצמץ.

שוקולד במילוי אלכוהול

שוקולד במילוי של אלכוהול כבר חזר מזמן לככב בעולם השוקולד והחזיר לעצמו את המעמד היוקרתי שלו כשוקולד למבינים. חברות השוקולד הגדולות חזרו לייצר שוקולדים ממולאים באלכוהול ולהפיץ אותם בסופרמרקטים והמקום של פרליני אלכוהול לא נפקד משום שוקולטרי המכבדת את עצמה. ובצדק, כשעושים את זה נכון לכל אלכוהול ניתן לשלב שוקולד ולהפך.

אלכוהול שמתפרץ מתוך מתיקות השוקולד (צילום: שאטרסטוק)

אז מה חשוב לדעת? 4 הטיפים הפשוטים לשילובים נהדרים:

טיפ 1: הכירו את הטעם – זה אולי מובן מאליו אבל כדי לשלב נכון צריך להכיר את הטעם של האלכוהול ואת את הטעם של השוקולד וכן לכל שוקולד יש טעם וארומה משלו, בדיוק כמו לאלכוהול. כדי לחבר ביניהם אין ברירה אלא להכיר את המרכיבים. הכרת המרכיבים תאפשר לכם גם להיות יצירתיים בשילובים.

טיפ 2: תחשבו על שילוב הטעמים – שילוב הטעמים בין שוקולד ואלכוהול הוא עדין. עקרונית, הכלל הוא שככל שהשוקולד מריר יותר, האלכוהול צריך להיות מתוק וקליל יותר ולהפך. כלומר ככל שהשוקולד בהיר יותר ומתוק יותר, האלכוהול צריך להיות קליל יותר. ואם בחירת האלכוהול שלכם היא יין – שוקולד חלב יתאים עם יינות בהירים ושוקולד מריר כהה עם יינות עם גוף מלא יותר ומעט מריר כמו מרלו או קברנה.

טיפ 3: דעו איפה האיזון – יש לשים לב לכמויות כיון שכמות גדולה מדי של אלכוהול תקלקל את חווית השוקולד. עם אלכוהול שאינו יין צריך להחליט על ניגוד או שילוב, ניגוד יתבטא לרוב בשילוב מריר ומתוק, כמו טקילה ושוקולד חלב, ושילוב יהיה טעם דומה – מתיקות עם מתיקות או מעושן עם מעושן וכדומה, למשל וויסקי יתאים לשוקולד כהה בעל טעמים עמוקים.

טיפ 4: תקפידו תמיד על איכות – אם משלבים שוקולד ואלכוהול מומלץ מאוד להקפיד על האיכות של שניהם.

משקאות אלכוהוליים ושוקולד ולהפך

שוקולד מרטיני – שילוב מתוחכם של ארומה וטעם (צילום: שאטרסטוק)

יש המון דרכים לשלב אלכוהול עם שוקולד, גם בקוקטיילים מתוחכמים וגם במשקאות שוקו תמימים למראה. כל עוד אתם פועלים לפי ארבעת הטיפים, תנו ליצירתיות שלכם למשול. אנחנו הבאנו לכם שתי המלצות אחת קרה, שניה חמה ושתיהן נפלאות:

הדרך הקרה – דרך אלגנטית וקלה להכנה היא מרטיני שוקולד, שילוב של שוקולד וודקה שהוא מתוחכם, חריף אך מתקתק ובעל מרקם נהדר

מרטיני שוקולד

60 מ"ל ליקר שוקולד

60 מ"ל קרם דה-קקאו

20 מ"ל וודקה

100 מ"ל חלב או שמנת לבישול 9% או רוויון

1 כוס קרח

מכניסים את כל המרכיבים לשייקר 3 חלקים ומשקשקים עד שהיד קופאת. מוזגים לשתי כוסות שקושטו מסביב בשבבי שוקולד מריר או בסירופ שוקולד.

הדרך החמה – עונת החורף מזמינה משקאות חמים, אין צורך למזוג בחשאי ברנדי לשוקו, אפשר להכין יצירות מתוחכמות, חמות, מתוקות ולא לוותר על אלכוהול וגם לא על איכות משקה השוקולד. אחד השילובים היותר מלהיבים של אלכוהול עם שוקולד הוא וויסקי. אחוז האלכוהול הגבוה היחסית לרוב מאפיל על הטעם המתוק, אך אם תוסיפו את הוויסקי למשקה שוקולד חם, אמנם תרגישו את הוויסקי אבל הטעם שיישאר בפה יהיה מתוק ומענג.

משקה שוקולד חם עם וויסקי, מקל קינמון וקצפת (צילום: שאטרסטוק)

משקה שוקולד וויסקי

ניתן להכין שוקו מאבקה אבל מומלץ עוד יותר להכין משקה שוקולד חם ואחרי ההכנה להוסיף לו וויסקי ולערבב.

2 כוסות חלב

3 כפות קקאו

2 כפות שבבי שוקולד מריר

3 כפות סוכר

90 מ"ל וויסקי

מכניסים את כל החומרים חוץ מהוויסקי לסיר קטן. מחממים את כל החומרים יחד תוך בחישה מעל אש בינונית מביאים כמעט לרתיחה, מורידים מהאש וממשיכים לערבב עד שהמשקה אחיד. מוזגים לספלים, מוסיפים את הוויסקי ומערבבים.

אפשר להגיש ככה או אם מרשמלו או קצפת מעל וניתן להוסיף מקל קינמון.