כל מה שרצית לדעת על ניתוח עפעפיים

היום ניתן להתגבר על ההשלכות האסתטיות והבריאותיות הללו בעזרת ניתוח עפעפיים. הניתוח מסיר עודפי עור וכך מתקן את הצניחה והרפיון בעפעפיים וכן מסלק עודפי שומן ומחליק אזורי בלט ונפיחות בעפעפיים

אומרים שהעיניים הן ראי לגוף ולנפש והן משקפות את המתרחש בגופנו ובנפשנו מבחינות רבות; עצב, שמחה, דאגה, הרהור, סיפוק אהבה ועוד.  יש שמנסים לאבחן מצבים בריאותיים בעזרת הסתכלות בעיניים.  העיניים הן גם אלה שמשקפות היטב את סימני הזמן, הגיל והבשלות; קמטוטי הבעה בצידי העיניים, (שקיות מתחת לעיניים וצניחת העפעף העליון הם הבולטים שבסימנים אלו).

העור שמסביב לאזור העיניים ידוע בדקותו וברגישות שלו. עם השנים הוא מאבד מגמישותו ומהמוצקות שלו, מפתח קמטים ומאפשר התפתחות של שקיות שומן בולטות. גנטיקה, חשיפה ממושכת לשמש, עישון, אורח חיים לא בריא, תזונה והזדקנות יובילו בסופו של דבר לצניחת העפעפיים והופעת נפיחויות בולטות של שומן.

מעבר למשמעות האסתטית של התופעות הללו עשויות להתלוות אליהן גם תחושת כובד ועייפות בעיניים ואף השלכות רפואיות כגון פגיעה בשדה הראיה, הסתרת ציר הראיה ואפילו כאבי ראש הנוצרים מהמאמץ של כיווץ שרירי המצח במטרה לעזור בפתיחת העיניים. כל אלה יוצרים ירידה בערך העצמי, אי נוחות סביב העיניים ובמקרים מתקדמים אפילו פגיעה בתפקוד היומיומי.

היום ניתן להתגבר על ההשלכות האסטטיות והבריאותיות הללו בעזרת ניתוח עפעפיים. הניתוח מסיר עודפי עור וכך מתקן את הצניחה והרפיון בעפעפיים וכן מסלק עודפי שומן ומחליק אזורי בלט ונפיחות בעפעפיים. המטרה היא להעניק לעיניים מראה צעיר ורענן במקום המראה העייף, המבוגר ונטול החיוניות.

עפעפיים

מדובר בניתוח שכיח, המאפשר שיפור במראה העיניים, שמשליך על מראה הפנים ועל הרגשתו הפנימית של המטופל. מה חשוב לדעת בטרם ניגשים לניתוח עפעפיים?

1. בחירת המרפאה – יש לוודא שהמרפאה מוכרת ובעלת ניסיון בביצוע ניתוחי הרמת העפעפיים. הניתוח צריך להתבצע בחדר ניתוח, עם צוות רפואי הכולל, בנוסף למנתח, גם צוות אחיות ומרדים.

2. בחירת הרופא – יש לבדוק הרופא המנתח הינו אוקו-פלסטיקאי, כלומר מומחה בכירורגיה פלסטית של העין, בעל מיומנות גבוהה וניסיון ניתוחי רב.

3. התאמה לניתוח – לאחר בחירת הרופא המנתח ומקום הניתוח, יש לקבוע  פגישת ייעוץ בה הרופא יעריך את מידת התאמת המטופל לניתוח. הרופא יתאים את  הניתוח באופן פרטני לכל מטופל בהתאם לבעיה הספציפית שלו ולאחר מכן עליו יספר למטופל על השיטה בה בחר לבצע את ההליך הניתוחי, אופן הניתוח, תהליך ההחלמה ותוצאות הניתוח המצופות.

4. הניתוח וההחלמה – ניתוח הרמת עפעפיים עליונים נמשך כ- 45 דקות, בהן מבוצע חתך בקפל הטבעי של העפעף, כך שלאחר ההחלמה  הניתוח לא יראה. מוסרים עודפי העור וכן שקיות השומן במידת הצורך. בניתוח עפעפיים תחתונים מוסרים בעיקר עודפי שומן, תהליך שניתן לבצע בחתך ניסתר ללא צורך בחתך עורי. במידה ונדרשת גם הסרת עודף עור, החתך מבוצע בקו טבעי מתחת לקו הריסים. בסוף הניתוח המטופל מפונה לחדר ההתאוששות לשעה עד שעתיים ומשוחרר לביתו.

5. בתקופת ההחלמה בבית יש להניח על העיניים רטיות קרות, המרגיעות ומקלות על הנפיחות, ומשחה או טיפות אנטיביוטיות. כחלק מהתופעות הטבעיות שלאחר הניתוח יתכנו תחושת אי נוחות, גרד או דמעת אך כאבים של ממש הם נדירים.

6. ניתן לחזור לפעילות רגילה תוך מספר ימים אך יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת, חשיפה לאבק ומקומות לא נקיים וכן הרכבת עדשות מגע. התפרים יוסרו  לאחר שבוע מיום הניתוח והתוצאה הסופית תראה לאחר מספר שבועות עד חודשים ספורים.  תוצאות הניתוח מחזיקות מעמד למשך שנים.

** הכותב הוא ד"ר אלן פלג, אוקופלסטיקאי, מומחה ברשת פרופורציה

צילום: שאטרסטוק