צבע על הכביש

אם אתם סקרנים לדעת מה יהיו הצבעים "הנכונים" לשנת 2012, כל מה שצריך זה להסתכל על...המכוניות החדשות. וגם לזכור שטרנדים הם דבר חולף

27/04/2011
אודית לורן בלקין קבלו עדכונים מאודית
  • RSS
»

בזמן שהחוזרים מיריד העיצוב במילאנו פרקו את מזוודותיהם ועוד הספיקו להתיישב בנחת לשולחן הסדר (טוב, כולי קנאה. מודה), אני הספקתי להתחפש לבחורה מלומדת ולהקשיב לסמינר אינטרנטי של חברת הצבע הבינלאומית "פנטון" (Pantone). החברה, שמשמשת כאחת מחוזות העתיד בנושאי טרנדים ומגמות צבע בכל אחד מתחומי חיינו, משחררת מדי מספר חודשים כמה רמזים שנוגעים חזק בעתידינו בארץ המגמות והטרנדים. כך, התיישבתי לי בשעה היעודה מול מסך המחשב מרוכזת כולי על מנת להביא לכם כאן כמה מהתופעות שיעטפו ויסחררו את כולנו בקיץ של השנה הבאה.

עוד בטרם התייחסה נציגת החברה נורה שנודה (Nora Shenouda) לגוונים שתביא לנו שנת 2012, היא הציגה למאזינים מספר תופעות שמתרחשות ויתרחשו סביבנו ושישפיעו הן על הגוונים והן על עיצוב בתינו. ראשית, הדגישה שנודה שהדירות בעיר ילכו ויצטמצמו בגודלן ולכן נאלץ כולנו לעשות שימוש במוצרים רב תכליתיים בסגנון ספסל שהוא מקום אחסון, שולחן שהוא גם קרש גיהוץ וכדומה. ענייני השימור ימשיכו לשחק כמגמה חשובה עם יותר ויותר מיחזור ושימוש חוזר בחומרים בלתי מתכלים. על אותו משקל, נמשיך לעשות שימוש חוזר גם בעצים או בפריטים שהיו עשויים מעצים. הגינון העירוני יתפוס חזק ויותר ויותר תושבי ערים ינסו לגדל לעצמם את סלט הפירות והירקות אם בתחום בתיהם ואם בשטחים שכורים. והשפעות הטכנולוגיה ילכו ויעצימו ויהפכו את כולנו לחיות מבודדות ככל שמכשיר אחד יכלול עוד ועוד טכנולוגיות, אפליקציות ופתרונות מהירים ונוחים לכל צרכינו.

מה שעושה הצבע

בשלב הבא סרקה שנודה את הגוונים שיהיו ה"איט" לשנת 2012 בכל תחומי חיינו ולמעשה הכילה כמעט את כולם:

  • השחור יהיה שיקי, דרמטי, מתוחכם וילווה במשחקים של מאט ומבריק ומשחקי טקסטורות כמו בדים מתקפלים.
  • הכחול שמסמל את ההתייבשות של הכדור יופיע בכל הגוונים שלו החל בכחול עמוק מאוד, דרך כחול "שוקינג" ועד טורקיז רך.
  • האדום יהיה דובדבני יותר ולכן סקסי ומזמין, משחקי ומרגש.
  • הורוד יסמל נעורים ויופיע כגוון כיפי וקופצני.
  • הירוק יקבל טוויסט לימוני ויסמל התחדשות, טריות, רעננות ובריאות.
  • הכתום יהיה עמוק, מחובר לשורשים, ארצי, חזק וחם.
  • החום יקבל את גוני השוקולד ויסמל יוקרה בעיקר בשילוב עם זהובים.
  • הצהוב ימשיך ללוות אותנו גם בשנה הבאה ויסמל ייחודיות, אופטימיות, אור, חום ודמיון חופשי.
  • הגוונים הניטראליים ימשיכו להיות נוחים ועל זמניים ויחד עם זה מודרניים ונכונים.
  • והגוונים המטאליים יסמלו את אלילי ההיי-טק, התחכום, המודרניזציה והעתידנות.

כשלמעשה היא לא משאירה כמעט אף צבע בצד המשיכה שנודה למנות את צירופי הגוונים תחת כל מיני כותרות הזויות כמו "חומר ונשמה", "עבר ועתיד" ,"אור וחושך", "גשר לעולם אחר", "גשר לשומקום", "טבע וטכנולוגיה" ועוד ועוד. משום מה, בעלי הדעה בתחומי העיצוב תמיד מרגישים צורך עז לתת כותרות סמי-מובנות לקטגוריות הטרנדים והמגמות הבאות עד שאני חושבת לעצמי שאולי זו הדרך להשאיר פתחי בטחון פשוט כדי להכניס את הכל.

הנבואה ניתנה למכוניות

מכיוון שרציתי בכל זאת לבדוק מה יהיו הגוונים הנכונים לשנה הבאה החלטתי לבחון את תחום הרכב. אחרי הכל, מדובר באחד התחומים המושפעים ביותר ממגמות הצבע האופנתיות. מכיוון שתחום זה הוא מהראשונים לחשוף את הדגמים העתידיים, כבר באביב של כל שנה נחשפים הדגמים של השנה הבאה. ואם להיות מדויקת יותר, רבות מהחברות כבר חשפו או עומדות לחשוף בסביבות אפריל- מאי את הלהיטים של 2012. אם לשפוט לפי מה שנראה באינטרנט, הולך להיות חם ואפילו לוהט. וכך, ללא ספק, מנצחים ללא תחרות הגוונים החמים – צהוב, כתום ואדום. אחריהם מגיעים גם כמה כחולים עמוקים וירוקים ואז הגוונים הבנאליים המוכרים.

מתוך תערוכת הרכב בבייג'ין

על הצהוב הלכו "אאודי", "למבורגיני", "לקסוס", "ניסן", "סיאט", "קאיה" ו"קודה". על כתום הלכו "וולוו", "פורד", "שברולט", "ב.מ.וו", חיפושית של "פולקסוואגן", "אאודי", "פורד", ו"לקסוס". על אדומים הלכו "טויוטה", "אאודי", "יונדאי", "מרצדס", "פררי", "פורד" וכמובן חיפושית של "פולקסווגן". דווקא "פורש" הלכו על כחול וירוק בתוספת של "טויוטה" ו"סובארו" לירוק.

מתוך תערוכת הרכב בניו יורק- Gettyimages

מתוך תערוכת הרכב בניו יורק- Gettyimages

מתוך תערוכת הרכב בניו יורק- Gettyimages

בסופו של דבר, הולכים על בטוח

מכיוון שתעשיית הרכב נחשבת לאחת האופנתיות הקיימות, בהחלט אפשר ללמוד משהו מהנתונים הנ"ל. יחד עם זה, לפי סקרים של חברת Du Pont, עד שנת 2010 עדיין מובילים הגוונים הבטוחים יותר שהם כסוף (ראשון כמעט בכל העשור האחרון) ואיתו האפור, הלבן והשחור. אחרי הכל, כמו באופנה, קצת קשה להתהלך עם חולצה מהשנה שעברה שהגזרה והצבע שלה כבר מזמן לא נחשבים "אין" ולכן, גם בתחום הרכב, או בעיקר בתחום הזה רב אוכלוסיית העולם עדיין הולכת על בטוח.

אז מה למדנו? שמובילי הדעה בתחום הטרנדים משאירים לעצמם פתחי מילוט למקרה של כשלון בחיזוי. שחברות המכוניות הולכות לפי התחזיות אבל שרוכשי המכוניות עדיין הולכים על בטוח. שבתחום עיצוב הפנים, תחזיות ומגמות אופנתיות יש לקחת בעירבון מוגבל בעיקר כשמדובר בחלקי הבית שלא ניתן לשנות בקלות (ראה חיפויים, מטבחים, חדרי רחצה). שאחרי הכל כמעט הכל הולך וכל עוד אנחנו מצליחים לייצר לעצמנו אמירה טבולה באסתטיקה וטוב טעם הרי זה משובח.




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה