המילון מעודכן להורה המותש: זיכויים והחלפות

השמיכות ורודות מדי? הפיג'מות כחולות מדי? המנשאים מוזרים מדי? קחו פתק ותעמדו בתור

תינוק עולה כסף. ובכל זאת, בכל שנה מיליוני קרובי משפחה וחברים בארץ ובעולם מתעקשים לקנות לו מתנות במקום להכניס מזומנים למעטפה ולחסוך את כאב הראש. איש אינו יודע מדוע, אבל מי שצריכים לשאת בתוצאות הם ההורים הצעירים, שמוצאים את עצמם עומדים חסרי אונים מול ערמות של שמיכות ורודות מדי ופיג'מות כחולות מדי ומנשאים מוזרים מדי שאין להם אזכור בגוגל ודובונים ושאר פוחלצים מוזרים ולא מזוהים.

זוכרת איזה כיף היה לעשות שופינג כשהיית רווקה ולחזור הביתה עם מלא שקיות? אז זה כמעט אותו דבר, רק ההיפך: את קמה בבוקר, מעמיסה 38 שקיות על העגלה ומקווה לחזור עם כמה שפחות שקיות וכמה שיותר נייר, שאחר כך תוכלי להמיר אותו בשקיות אחרות. וכך, למקרה ששאלתם את עצמכם, מעבירות אמהות צעירות את חופשת הלידה שלהן.

רוצים עצה טובה? אם בכל זאת אתם מתעקשים להביא מתנה במקום מזומנים, תביאו חיתולים וההורים יאהבו אתכם לעולמים.

איור: שרית עציץ

דבר המומחה

במסגרת התדרוך שאתם מקבלים מהורים אחרים לפני שמשמרת ההורות שלכם מתחילה, אתם מתכוננים ללילות ללא שינה, לשינויים בסדר היום, לשיחות על יציאות (ולא כאלה שאחריהן יש אפטר פארטי) או תהיות אילו הורים תהיו. איכשהו העניין הזה של זיכויים והחלפות לא מקבל את ההתייחסות  הראויה  לו. אז הנה "ספוילר" קטן: גם אתם, כמו כל הורה, כנראה תמצאו את עצמכם די מהר מוקפים בשלל צעצועים, אביזרים או בגדים שכבר יש לכם, שלא מתאימים לגיל או סתם כאלו שלא הייתם בוחרים בחיים. לא נורא, אתם חושבים לעצמכם, הכל גמיש וניתן להחלפה ומה זה בכלל לעומת העובדה שתינוק זה לתמיד – אין זיכויים, אין החלפות ואין החזרות.

למרות שאין נעים יותר מלקבל מתנות, החלפות יכולות להיות מתישות. הורות בכלל מצריכה הסתגלות, וחלק ממנה הוא גם מציאת המוצרים שנוחים לכם וטובים לתינוק שלכם. ערכות לידה הן פתרון נפלא לכך בדיוק: הן מכילות דוגמאות של מוצרים שונים שבהם אתם יכולים להתנסות כדי להחליט מהם המוצרים הנכונים לכם. ערכת לידה מאפשרת לכם לדגום מוצרים באריזות קטנות יחסית ולבחון את נוחות השימוש ואיכות המוצרים. חשוב שיהיו בערכה חיתולים (מאחר שמדובר בהוצאה יחסית גדולה, שווה להתנסות קודם במגוון חיתולים באריזות קטנות עד שמחליטים), מגבונים, קרם החתלה, סבון וקרם גוף – מוצרים שהשימוש בהם הוא יומיומי ואיכותם ומידת הנוחות שלהם הם אלו שעושים את ההבדל.