המילון מעודכן להורה המותש: ויטמינים

הדרך הטובה לאזן את רגשי האשמה שלנו אחרי שהפעוטות גמרו לזלול את כל קנדילנד

המילון המעודכן להורה המותש - ויטמינים

לכאורה זה נשמע פשוט, כבר בחודשים הראשונים לחיי התינוק מנסחת האם הטרייה את רשימת תוספי התזונה שהיא חייבת (אבל אמרו!) – לתת לרך הנולד. "רק הטוב ביותר בשביל בני הקט", אומרת אמא טירונית. "אם יהיה לי זמן לקפוץ לקניות", מוסיפה אמא מנוסה.

עם השנים הרשימה של הוויטמינים שניתן לתת לילד מתארכת: ויטמין איי, בי, סי, די, אי, אף, ג'י, אבץ, סידן, ברזל, מתכת, פלדה, זכוכית. כולם באים בצנצנות קטנות וחמודות עם ציורים של פרפרים מאושרים, ואת כולם מסרב הילד לבלוע בסבבה ולכן צריך להמיס בחלב, להתיך על הכיריים ולקלוע לפה שלו בשילוב תרגילי אימפרוביזציה והסחת דעת. שימי לב: תופעה שכיחה בעולם האימהות היא זיכרון שנדפק ולכן אל תרגישי רע אם מדי פעם (כ-90 אחוז מהזמן) פשוט תשכחי איפה שמת את הצנצנת ולמי צריך לתת אותה. הפתרון: לקנות מקרר גדול, שעליו כדאי לתלות פתק שמזכיר לך להיות בנאדם אחראי.

איור: שרית עציץ

דבר המומחה

אי אפשר שלא לדון בחשיבות תזונה מאוזנת ובריאה ואין ספק שיש להרגיל את הילדים כבר מגיל צעיר לאכול נכון. אלא, שלא משנה כמה ננסה, עדיין חלק מהתזונה היומית כולל גם פחמימות ריקות וללא ערך תזונתי משמעותי, הכמויות אינן ניתנות תמיד לשליטתנו, כך שקשה לוודא שאכן הם קיבלו את מנת הוויטמינים והמינרלים התורמים  לגדילה ולהתפתחות. ישנם סוגים רבים של תוספי תזונה  לילדים שכדאי להכיר: לצד ויטמינים ומינרלים, ניתן למצוא גם פרוביוטיקה, אומגה 3 ועוד.