המילון מעודכן להורה המותש: אמבטיה

מים מים בששון או סצינה מ"מלתעות"? זהירות, פעוטות רטובים לפניכם

המילון המעודכן להורה המותש - מהי אמבטיה?

כלי גדול ורחב המשמש לרחצה סימולטנית של התינוק, ההורים, הרצפה, התקרה והקירות. ידוע גם בתור "הדבר ההוא שהתינוק משתולל כי הוא לא רוצה להיכנס אליו ואח"כ משתולל כי הוא לא רוצה לצאת ממנו". בניגוד לימי קדם, בהם הורים רחצו את ילדיהם פעם ברבעון, היום מקובל לרחוץ פעוטות מדי יום לפני השינה, לפני האוכל, לפני הגן, לפני שהם קמים בבוקר ולפני / אחרי / תוך כדי בילוי בבריכה, והכול כדי שחס וחלילה השכנה לא תעיר שהיא ראתה על הפרצוף של הילד שלנו גרגר חביתה.

דוגמאות לאביזרי אמבטיה: שמפו שלא שורף בעיניים, קצף שלא שורף בעיניים, ברווז גומי שלא שורף בעיניים, מצב רוח קרבי, ויכוחים מי ינקה אח"כ, הטלת וטו על שפריצים ועוד ועוד. שירים מומלצים במהלך האירוע: מים מים בששון, הסבון בכה מאוד, ישראל מתייבשת.

איור: שרית עציץ

דבר המומחה

כולנו יודעים שאמבטיה חשובה להיגיינה, להקניית הרגלים נכונים, ליצירת סדר יום והכנה לשינה. למעשה, מים חמימים הם הסביבה הכי טבעית לתינוק, אחרי 9 חודשים של שכשוך במי שפיר. לכן, הגיוני שזמן הרחצה יהיה גם הזדמנות מצוינת להנאה, משחקים ותקשורת. עורו העדין של התינוק, סבונים (טבעיים ככל שיהיו) וכן תנאי הסביבה גם בקיץ ובטח שבחורף, מחייבים הגנה מירבית על עור התינוק או הפעוט. כדי לטפח את העור ולהרגיע יובש ואדמומיות, הוסיפו שמן רחצה למי האמבט, מומלץ להשתמש בשמן צמחי שאינו מכיל חומרים מקציפים כדוגמת בלנאום בייבי. טיפ נוסף, טעות נפוצה בקרב ההורים היא להפסיק את השימוש בשמן אמבטיה אחרי שלושה חודשים, על אף שמומלץ להתמיד עד גיל שנה, לצורך הגנה על עור התינוק.