דיגיטלית, וירטואלית, מובילה – 5 עצות לנשים בדיגיטל

העולם הדיגיטלי, שמזוהה עם המהפכה הממוחשבת, נחשב לגברי ומאיים על נשים רבות. אבל למעשה, הזירה הוירטואלית של ימינו תפורה על נשים ובמיוחד על עסקים קטנים של נשים

digitalady_4.1 (1)

כשאומרים ׳דיגיטלי׳ קופצות לראש אסוציאציות מעולמות התכנות, הטכנולוגיה והמחשוב, שלצערנו עדיין מזוהים כעולמות גבריים מכיוון שנשים לא משולבות בהם באופן שווה. אבל האמת היא שהקישור הזה כלל לא רלוונטי כשמתבוננים דרך המשקפיים של מסחר דיגיטלי – שנכון לתחילת 2017 מקיף כל תחום ותחום בחיינו.

בין אם שמת לב לכך או לא, אנחנו חיים בעיצומה של מהפכה. המהפכה הדיגיטלית היא זו ששמה לנו את הטלפון הנייד ביד ולאט לאט הפכה אותו להארכה של מי שאנחנו, שלוחה קטנה של עצמנו, החמ״ל של ה״אני״. אם יש לך סמארטפון – את שם. אם את פעילה בפייסבוק- את שם. אם את קונה מנקסט או מאמזון – את שם בענק. אם יש לך אתר או אפליקציית מכירה – דיגיטלי זה את. כל מה שנותר הוא להבין איך החמ״ל הזה שאת מחזיקה כל כך הרבה שעות ביום בקצה היד יכול גם לשרת אותך.

המסחר המקוון, שהוא שם גנרי לכל רכישה או מכירה שמבוצעות דרך רשת האינטרנט (באתרים, אפליקציות או רשתות חברתיות – ממש לא משנה), הוא אחד מהגורמים העיקריים שמיקמו את הנשים בחזית מהפכת העולם הדיגיטלי. תחילה נדמה היה שמדובר בשכלול התפקיד המסורתי של הנשים כ״שרות הכלכלה״ של הבית שהוביל את המיצוב הזה, אבל לאט לאט התבהר שהזירה הדיגיטלית-וירטואלית לא רק מקלה על תהליכי הצריכה של נשים, אלא שהיא משנה את אופי ההתנהלות שלהן – כצרכניות וכספקיות או נותנות שירות.

שאטרסטוק

למעשה, נשים הן אלה שאחראיות לנתח הגדול ביותר מהכספים המובילים את זירת הצרכנות המקוונת. למה? משום שברשת החברתית אנחנו רואים עליונות מובהקת של נשים – הן פעילות יותר, נוכחות יותר, משתפות יותר, והן-הן ״שיח הרשת״.

העולם החברתי הדיגיטלי בו אנחנו מתנהלות יצר מעגלי קשרים חדשים, איפשר לנשים להתבלט, להוביל שיח צרכני, לייצר מוקדי כוח צרכניים וכמובן לטפח עסקים מקוונים שמאפשרים את הג׳אגלינג הנשי המאתגר של המאה ה-21.

אז איך תנצלי את מרחב המסחר הדיגיטלי לטובת העסק הקטן שלך או לטובת הצרכנות הביתית? הנה 5 עצות זהב.

1. סמני גבולות גזרה – יש למפות את תחומי העניין שלך כמשווקת או כצרכנית. הגדירי עד 3 תחומים מרכזיים: הורות, נשים, הלבשה, ילדים, שירותים, מוצרים, עסקים קטנים, עיצוב, אימון, הפרעות קשב, פילאטיס וכדומה.

2. מצאי את הנישה המתאימה עבורך – לפי ההגדרות שהגדרת קודם, חפשי קבוצות עניין ברשתות החברתיות – קבוצות נשים שעוסקות בצרכנות, שופינג, מוצרי ילדים ותינוקות, עסקי נשים, נטוורקינג, תזונה וכדומה, והצטרפי אליהן. זו תהיה זירה מרכזית בפעילות העסקית/צרכנית הדיגיטלית שלך.

3. היי נוכחת – פעילות בקבוצות מייצרת נוכחות ושייכות לקהל ומאפשרת לך לייצר הצעות מותאמות עבורו. שיח הרשת הנשי מכיל אוצרות מידע על הרגלי הצריכה, הרצונות והחסמים של הצרכניות – נכס לכל בעל עסק.

שאטרסטוק

4. היי יזמית – בין אם את בעלת עסק או צרכנית, כדי לקבל מה שאת רוצה מומלץ ליזום ולא להמתין. למשל, אם יש מוצר שאת חושקת בו תוכלי לבדוק אם יש לו ביקוש ולייצר קבוצת רכישה מול הספק כדי להוזיל עלויות. אם את בעלת עסק וזיהית טרנד נחשק כזה – מהרי לייצר הצעה שאי אפשר לסרב לה.

5. שמרי על רצף פעילות – כדי לבסס את עצמך בזירת המסחר המקוון עלייך לשמור על נוכחות רציפה. הבלחות לצורכי שיווק ומכירה מייצרות את התוצאה ההפוכה – אנטגוניזם. הרשת החברתית הוירטואלית היא זירה מעולה לניהול קשרי לקוחות ארוכי טווח שיעלו את ערכו של הזמן שאת ״מבזבזת״ בזירה הזו וישפרו את אחוזי ההמרה באופן ניכר.

 

אם תפעלי לפי 5 כללי הזהב הבסיסיים האלה, תגלי שבתוך זמן די קצר תיווצר סביבך קהילת עוקבות, חברות, לקוחות, שתלך ותגדל מעת לעת. הרשת החברתית אף הולידה כמה וכמה צרכניות מקצועיות שהפכו את התחביב לעסק. כשיגיע הרגע הזה תדעי שאת לגמרי בתוך זירת המסחר הדיגיטלית וכדאי שתזכירי לעצמך שאת מעתה דיגיטלית מובילה.