מקפיצים את הקציצות, משדרגים את השניצל

איך מצליחים להעמיד סירים בלי לקרוס ובלי לשעמם את עצמך? הנה טיפים שיהפכו את גם את הקציצות והשניצלים המוכרים והעייפים למעדן, בלי מאמץ מיותר

בחורה עם מחשב נייד

כל עוד אנחנו קוראות לזה "להעמיד סירים" שום דבר טוב לא יצמח (צילום: שאטרסטוק)

מי לא מכירה את המונח "להעמיד סירים"?

להעמיד סירים הפך שם קוד לשעות במטבח כדי להכין אוכל לשבוע שבפתח, תכל'ס קופירייטינג רע. להעמיד סירים זה לא סקסי ובטח כל עוד אנחנו קוראות לזה ככה שום דבר טוב לא יצמח. הגיע הזמן שלא רק נשנה את השם, אלא נשנה גם את הגישה. כן, צריך להכין אוכל לשבוע, אבל אין סיבה שזה לא יהיה כיף שמתבטא לא רק במטבח, אלא גם במחמאות שאחרי.

אנחנו כבר יודעות עד כמה חשוב לצמצם בצריכת אוכל מתועש ושבישול ביתי מאפשר לנו לא רק לשלוט על מה שנכנס לנו לגוף, אלא לאכול בריא יותר ולשמור על הרגלי אכילה נכונים. אבל מה לעשות שעם סדר היום המטורף שלנו הכניסה למטבח מרגישה לפעמים כמו עונש ובניסיון לקצר עניינים אנחנו מתחילות להעמיד סירים וכשצריך להעמיד סירים אז מה שהכי חשוב זה לתקתק וככה בדיוק אנחנו מפספסות זמן שהוא לא רק טוב לגוף, אלא בהחלט יכול להיות גם טוב לנפש.

איך מתארגנים על השבוע?

כל הסוד הוא תכנון נכון וגם יציאה מהמסגרת. איך עושים את זה? משלבים בין הכנה מרוכזת של אוכל, שימוש בחומרי גלם טובים שיכולים לקצר לנו את הדרך, כמו ירקות ועשבי תיבול טריים, קצוצים וקפואים, והכנה של דברים פשוטים וטובים שלא גוזלים זמן במהלך השבוע, כשיש פחות זמן.

הזמן הטוב ביותר לבשל במהלך השבוע הוא כשיש לך יותר פנאי, כפי שאת בטח עושה גם היום. זה הזמן גם לבשל יותר וגם לבשל את הדברים שאורכים יותר זמן. שלושת המאכלים הפופולאריים הם בדרך כלל קציצות, שניצלים ועוף, אלה גם בדרך כלל הדברים שהילדים הכי אוהבים וקל מאוד לחמם אותם. אז הנה כמה רעיונות איך בכל זאת מגוונים את השגרה, גם אם הבסיס נשאר אותו בסיס.

לא חייבים שניצלים, אפשר גם חזה עוף במרינדה עסיסית שעשית בחמש דקות (צילום:שאטרסטוק)

שניצלים

הטיפ הכי טוב עם שניצלים הוא להכין כמות גדולה ולהקפיא לפני הטיגון, ככה אולי את עובדת במרוכז, אבל את גם חוסכת מאמץ באמצע השבוע וגם תמיד יש לך ברירת מחדל בפריזר לימים שלא מסתדר לך לבשל.

גיוונים: אפשר להכניס את חזה העוף הנקי למרינדה במקרר לכמה שעות לפני שטובלים אותו בפירורי לחם וביצה – זה לגמרי נותן לו טעם אחר. מרינדות יכולות להיות: שום ודבש, לימון, שום ופטרוזיליה, פפריקה וצ'ילי, וכל טעם אהוב אחר. כל מה שצריך לעשות הוא לדאוג לקנות בקניה השבועית טבליות עשבי תיבול טריים, קצוצים וקפואים, כמו שום, בזיליקום וכוסברה, ולהחזיק אותם בפריזר. מוצרים אלה הופכים את הכנת המרינדה לעניין של דקות, ללא ריחות בידיים וללא מאמץ. קחי בחשבון שלא חייבים שניצלים – אפשר פשוט להכין סטייקים עסיסיים של חזה עוף על המחבת או בתנור, במרינדות שכתבנו כאן או בכל מרינדה אחרת.

קציצות

את בטוחה שרוטב עגבניות זה הדבר היחיד שאפשר לעשות בצ'יק? זה תחשבי שוב. טיפ נהדר וחוסך זמן לקציצות הוא לטגן או לאפות כמות גדולה של קציצות, כך אפשר להקפיא חלק ובכל פעם להכין רוטב שונה ופשוט להכניס לתוכן את הקציצות המוכנות.

גיוונים: קציצות יכולות לקבל המון טעמים והכל תלוי ברוטב בו מבשלים אותן. אותו חומר גלם יכול ליצר אינסוף וריאציות אם רק משנים במקצת את המרכיבים. את רוטב העגבניות הפשוט אפשר לתבל קצת אחרת וממש בדקות ספורות של עבודה, בעזרת הוספת תיבול חריף או עשבי תיבול טריים וקפואים, אבל אפשר גם לצאת מהמסגרת ולהכין עוד סוגים של רטבים.

קציצות ברוטב שום, לימון ופטרוזיליה – הרוטב עושה את כל ההבדל (צילום: שאטרסטוק)

רוטב שום, לימון ופטרוזיליה: בצל טרי פרוס דק, כרישה פרוסה דק, 3 טבליות שום טרי כתוש קפוא, 2 לימונים קצוצים (ללא גרעינים), 4 טבליות פטרוזיליה טרייה קצוצה מוקפאת, כוס מים, מלח ופלפל שחור.

מחממים מעט שמן בסיר רחב ולטגן את הבצל והכרישה עד שנעשים שקופים, או לחלופין לטגן כרישה ולהוסיף בצל מטוגן קפוא. מוסיפים את השום עוד ואחרי כדקה מכניסים את הלימון עם המיץ שלהם לסיר. לערבב ולהוסיף את הפטרוזיליה. אחרי כדקה להוסיף את המים, לתבל במלח ופלפל, להביא לרתיחה, להוסיף את הקציצות, להביא שוב לרתיחה ולבשל כחצי שעה יחד על אש נמוכה.