10 כללי הברזל של ירידה במשקל

אם כבר התחלת לעשות ספורט כדי להוריד במשקל אז ממש כדאי לך לזכור את כללי הברזל האלה שיעזרו לך להגיע ליעד בדרך הבריאה והנכונה ביותר. כמו כל דבר ראוי בחיים האלה: אין קיצורי דרך!

אז מה העניין הזה שכולם פתאום עושים מספורט? איך קרה שבזמן האחרון כולן עושות ספורט, מדברות על ספורט, מצטלמות בספורט, מתוסכלות כשלא עושות ספורט, משוות בין המדריכים מי "קורע" יותר, מי משלמת יותר ואיזה אקססורי חדש הוציאה גברת מקרטני? למה הנושא הזה מקבל את תשומת הלב הגבוהה יותר מהתזונה הנכונה, הרי ברור לכולן שהשינוי האמיתי יבוא בגלל ובזכות התזונה (גם מדריכי הכושר יודו בזה בחדרי חדרים) ואיך קרה שהמדריכים נעשו סלבים קטנים עם אלפי עוקבים בכל רשת חברתית?

 ולמה אני בחרתי במקצוע הזה אם הוא באמת לא עושה כלום? התשובה פשוטה, ספורט זה הרבה מעבר.

כשאנחנו עושים ספורט, אנחנו משקיעים בעצמנו ובגלל זה התוצאות מגיעות כבר אחרי האימון הראשון (זה בתשובה לשאלה ששואלים אותי פעם ביום..) לא כי יש שינוי פיזי אלא כי יש "הילה" קטנה שמלווה אותנו, כשאנחנו עושים ספורט אנחנו קצת יותר אוהבים את עצמנו כי אנחנו חושבים על זה, מתכננים ואולי קצת מצפים ומתרגשים, אנחנו מאוד מרוצים מעצמנו שהחלטנו שהולכים לאימון למרות שזו ממש יציאה מאזור הנוחות שלנו שלרוב מלווה בלוגיסטיקה מורכבת או מציאת מקום חנייה ובטוח שבזיעה במקומות לא מחמיאים או השארת ילדים עם הבן זוג ועוד שאר צרות.

אנחנו הבטחנו לעצמנו שנעשה את זה וזה קורה ולאט לאט קצת יותר מאמינים בעצמנו וקצת יותר אוהבים את עצמנו ואז באמת רואים שינויים פיזיים ומגיעות המחמאות.

אני מכיר אישה שעובדת במשרת חלומות מאוד תובענית וכמובן גם מתפקדת בבית בצורה מדהימה עם בן זוג מקסים וילדים אבל לא מוותרת פעם ביום על האימון שלה בטענה ש:" אני אמא יותר טובה כשאני מתאמנת". אני מניח שהתשובה המלאה היא ש:

אני מצליחה לא לוותר על עצמי בתוך המטריקס הזה של עבודה-בית-זוגיות.

אני משדרת ויטליות וכנראה זה עוזר לי ביום יום.

אני אוכלת נכון על מנת לתמוך באימונים וכנראה גם לא ברגשות אשם.

והכי חשוב- אני מציבה לעצמי מטרות באימון ועומדת בהן ולכן כל דבר אחר שאני אציב לעצמי יהיה "קטן עליי".

מטרה זה הדבר הזה שגורם לנו להגיע לאימון בזמן ולתת מעצמנו את המקסימום למרות שאפשר לוותר ולהשתמש בשק התירוצים שהכנו מבעוד מועד, אבל תחשבו על האישה שלפני שנכנסה לפגישה חשובה הסתכלה במראה, נזכרה שסיימה מרתון ואמרה: אם עשיתי את זה-הכל קטן עלי, נכנסה וכבשה את היעד שהציבה לה!

הספורט מלמד אותנו הרבה על עצמנו ואולי זו הסיבה ששעוני הדופק הם כבר מזמן סמל סטטוס יותר משעוני היוקרה, כי ספורט באמת מעיד על אופי.

ריצה קלה

טיפים של אלופות:

נסו לבחור לעצמכן ספורט עם הרבה יעדים ומטרות ביניים ולא רק מטרה אחת גדולה ורחוקה.

נסו למצוא פרטנרית טובה בדרך אל היעד.

צאו מנקודת הנחה שישנו סיכוי שלא תצליחו, לפעמים זה לא באשמתכן ולפעמים נדע רק לאחר זמן מסוים את הסיבה האמיתית לחוסר ההצלחה (לפעמים נלמד יותר מהכישלון מאשר מההצלחה).

הכינו עצמכן ליום שאחרי ההצלחה.

נסו ליהנות מהדרך, לפעמים הדרך היא המטרה.

בחורה יושבת על ספסל

10 כללי ברזל על ירידה במשקל

1. אל תסתכלי בצלחת של חברתך, לא מה שטוב לה טוב לך.

2. לא תאכלי, לא תרזי – חייבים לאכול הרבה ובצורה מסודרת . הרבה אנשים לא מרזים כי הם לא אוכלים מספיק והגוף לא מקבל את אבני הבניין הדרושות בשביל תהליך ההרזיה .

3. ספרו על התהליך – כל הסביבה הקרובה שלכם צריכה לדעת שאתם בתהליך גם בשביל המחויבות לתהליך וגם כדי לקבל תמיכה מהסביבה.

4. אל תהיו קשים עם עצמכם, אפשר לעגל פינות. זה שחטאתם בעוגה בחג לא אומר שהכל אבוד, גם אם עליתם קצת , לא לזרוק את כל התהליך שעשיתם לפח.

5. תתייעצו עם אנשי מקצוע. בידיעה שכולנו עסוקים, עדיף שהאימונים שלכם יהיו ממוקסמים ורק איש מקצוע יתאים עבורכם את התוכנית המתאימה לכם-  ההכוונה חשובה.

6. תתאמנו קשה – אנחנו רוצים שהגוף יעבוד קשה וימשיך לעבוד קשה גם לאחר האימון . באימון מתון ההוצאה הקלורית נמוכה יותר ומסתיימת בסוף האימון,  באימון אינטנסיבי ההוצאה הקלורית נמשכת גם לאחר האימון .

7. אל תפחדו להעלות מסת שריר בשביל המיצוק של הגוף ובשביל לשרוף קלוריות. אל תדאגו , אתם לא תתנפחו.

8. תגוונו – כמו בתרופות, הגוף מתרגל לכל דבר , תגוונו באימונים שלכם. אם התרגלתם לריצה , וכבר קל לגוף לרוץ, תעשו זומבה.

9. פעילות משלימה – אם אתם עושים חדר כושר, תשלימו עם יוגה. אם אתם עושים יוגה, תעשו גם פילאטיס. כיוון שאין סוג ספורט אחד שנותן מענה להכל- אירובי, אנאירובי וגמישות.

10. הכי חשוב – תיהנו מהתהליך! אם לא תיהנו, לא תתמידו, ואם לא תתמידו לא תראו תוצאות. אם צריך תחליפו ספורט, תחליפו מאמן וכו'.

ערב החשיפה לתכנית הלימודים "לחיות בריא", בהשתתפות נדב מאירסון, יתקיים ביום ב', 7.11,  בשעה 18:00, בקמפוס "רידמן" ברמת אביב

.

** הכותב הוא נדב מאירסון, מאמן כושר, מנהל רשת "זאוס", מוביל את "לחיות בריא", תכנית לימודים חדשה לאורח חיים בריא במכללת רידמן

צילום: שאטרסטוק