לשמור על השיער בקיץ

זה תלוי רק בך- הקיץ הקרב אלינו בצעדי ענק יכול לגרום לך נזק לשיער, וגם לחיות איתו בשלום. הנה כל הדרכים בהן תוכלי להגן על שיערך. משימוש בתכשירים הנכונים ועד לתזונה

30/03/2011
יופי ואופנה קבלו עדכונים מיופי ואופנה
  • RSS
» להגן על השיער. צילום: thinkstock

למזג האויר הישראלי יש יתרונות בלתי מבוטלים (ראו החורף המקפיא שהיה עכשיו באירופה), אבל הקיץ הישראלי יכול להיות אכזרי. במיוחד עם אחוזי הלחות ורמות החום, שאת תוצאותיהם רואים מיד על עור הפנים, ובמיוחד על השיער. יתרה מכך - אפילו הדרכים בהן אנחנו מתגוננות מהחום, צורך העניין מזגנים, מזיקות לנו. גם שהייה ארוכה בבריכה, ובייחוד על כמויות הכלור שבדרך כלל קיימות בה, עושה שמות בשיער.

אז נכון, השיער שלנו ראה כבר כמה עשרות קיצים עם שמש ואי אפשר לקחת זאת ממנו. אבל כן ניתן, אם תצטיידו בחכמה וניסיון, למזער את נזקי החמה על שיערכן. צוות המומחים של "נטורל פורמולה" תרם לנו טיפים חשובים מניסיונו.

הכל מתחיל מניקיון

האגדה מספרת שחפיפות רבות מזיקות לשיער, אבל מעצבי השיער טוענים שדווקא ההיפך הוא הנכון, ביחוד בקיץ. חפיפה, אפילו יומיומית, מנקה את הקרקפת ואת השיער משאריות זיעה, שומן ולכלוך שמכבידים עליהם מאוד, ומעבר למראה הלא נקי, הם יכולים לגרום אפילו לנשירה. מכיוון שהניקוי הוא אבן היסוד של הטיפוח, כדאי להצטייד בשמפו ומרכך טובים ולנסות לא לשטוף במים החמים ביותר, שמהווים גורם מייבש עבור השיער וגורמים לאיבוד של ברק.

הזנה לשיער היא הכרחית

אחת לכמה ימים מומלץ מאוד להשתמש במסיכת הזנה לשיער. מסכה טובה עושה פעולה כפולה; היא גם נותנת זריקת אנרגיה לשיער עייף וחסר לחות, וגם משדרגת גם את התחושה וגם את המראה. רצוי לעשות זאת במיוחד אחרי חשיפה לשמש או שהייה בבריכה עמוסת כלור, במקרה שלא חבשתן כובע.

בנוסף למסכה טובה, מומלץ השימוש בסרומים ובאמפולות שתורמים לשמירה על רכות וברק. כמו כן, בימי הקיץ מומלץ להשתמש בתכשירי שיער המכילים תמציות טבעיות, כגון: תמצית דבש, פרו ויטמין B5 ופרוטאיני חיטה, שחודרים למבנה השערה ומזינים אותה במינרלים, ויטמינים ואנזימים.

תהיי חכמה בשמש

כובע זה הדבר הבא שחשוב מאוד להקפיד עליו, ובמיוחד כשמדובר בשיער צבוע, שעבורו השמש מהווה גורם עיקרי לדהייה חזקה של הצבע. היצמדות לכובע רחב שוליים תכסה אתכן, תרתי משמע, גם כשמדובר בשמירה על עור הפנים (מהנזקים הרבים שאנחנו מכירות כבר: קמטוטים, כתמי פיגמנטציה ומחלות עור שהחמורה בהן היא סרטן) וגם כשמדובר בשיער. גם השיער שלנו אינו עמיד בפני קרינת השמש, וזו בדיוק הסיבה שככל שעוברות השנים יותר מסנני קרינה מתווספים למוצרים לטיפוח השיער.

ובזמן הרחצה בים או בבריכה, מומלץ לחבוש כובע ים, או לכל הפחות לאסוף את השיער לתסרוקת צמודה כדי לצמצם את האזור בקרקפת שנחשף לכלור.

וכשאתן מייבשות

בשלב ייבוש השיער מומלץ לנהוג עימו בעדינות רבה ולא למתוח או להבריש שיער רטוב. כמובן שייבוש טבעי הוא המומלץ ביותר ורצוי ללוות אותו בסרום או מריחה של קרם לחות. אבל בגלל החיבה הבלתי נשלטת של נשים רבות לפנים ומחליקים למיניהם, כדאי מאוד להשתמש בהם בתבונה; כשאתן משתמשות בפן - מומלץ לייבש באויר קר. בנוסף, יש קרמים מיוחדים שמורחים לפני ייבוש בחום, שמנצלים את החום לטובת טיפוח סיב השערה במקום להרוס אותו, ומומלץ להשקיע גם בהם, במיוחד במקרה של התמכרות כבדה.

ובסופו של דבר – תזונה, תזונה, תזונה

חשוב מאוד לדעת שיש ויטמינים ורכיבים מסוימים שעוזרים לחיזוק השערה. ברגע שתדעו אילו מאכלים מכילים את אבות המזון או התוספים המסוימים הללו, השתדלו לשלב אותם בקפידה ולפי טעמכן האישי, בתוך התפריט שלכן.

למשל – ויטמין B חיוני מאוד לחיזוק השערה. אפשר למצוא אותו בקטניות שונות כמו אפונה, פולי סויה ושעועית, בגזר, כרובית, אגוזים, סובין וביצים. עוד רכיב חיוני לשיער הוא ביוטין, שמצוי בחלק מתכשירי מניעת ההתקרחות שגברים רבים משתמשים בהם. את הביוטין ניתן למצוא בגרעיני חמניה, אגוזי לוז, חיטה, עדשים ובורגול.

ויטמין C הוא עזר חשוב לזרימת הדם בקרקפת, ואותו ניתן כידוע למצוא בעיקר פירות הדר. ו-ויטמין E מגן על השיער מפני נזקי קרינת השמש ואותו תוכלו למצוא במוצרי "קוואקר" שונים הנמכרים בשפע בכל רשתות המזון, באגוזים, שקדים, עגבניות, תרד ודגים.

וכמובן, הדבר החשוב ביותר, אותו דבר שאנחנו צריכות לדקלם כבר מתוך שינה; שתיית מים. הרבה מים. ועוד קצת מים, אם אפשר. כשהעור רווי מראה השיער משתפר והשורשים צומחים רכים וטבעיים.

לטיפים ולמידע נוסף:

בקרו באתר נטורל פורמולה

צילומים:

Thinkstock



לטיפים,ייעוץ אישי והדגמות שיער בקרו בעמוד הפייסבוק של נטורל פורמולה

מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה