שיכורה ולא מבירה

הדר אוקנין טעמה מתפריט מיוחד של אוכל שבושל בבירות ב"פורטרהאוס" שבתל מונד. הבירות מקוריות, האוכל ברובו מדהים, וגזר הדין הוא: תמהרו!

כוס בירה

מסעדת פורטרהאוס בתל מונד ידועה בהתמחות שלה בבשרים. אבל הפעם לא הוזמנו לארוחה הרגילה שניתן להזמין מתפריט המסעדה, אלא הוזמנו כדי לטעום את התפריט הזמני והמיוחד – מנות בבירה בפורטרהאוס. מדובר בחמש מנות ראשונות ואחת אחרונה, שמה שמייחד אותן זה שכולן מבושלות או מתובלות בסוגים שונים של בירות.

כל אחת ממנות התפריט המיוחד עולה 60 שקלים ומגיעה בליווי בקבוק בירה (כל מנה עם בירה שונה).

ואלו המנות:

פואה גרה דובדבנים בליווי לינדמנס קריק

מדובר במנה צרפתית קלאסית – כבד אווז מבושל בבירת דובדבנים, בסגנון בישול "טורשון" (בישול בתוך מגבת, כסגנון האיכרים הצרפתיים), מוגש עם ריבת ג’ל של של בירת דובדבנים. הבירה שמגיעה עם המנה: בירת דובדבנים בלגית מסורתית, שאחרי יישון של שנה בחביות אלון מוסיפים לה 25% דובדבנים מובחרים.

ואני אומרת: אני מתה על כבד אווז, אבל המנה הזאת מאוד אכזבה אותי, אולי כי ציפיתי למשהו אחר לגמרי. הכבד עצמו הרגיש כמו גוש חמאה שומני מאוד והג’ל שהיה מעל המנה היה מריר ולא טעים לי כלל. מהבירה, לעומת זאת מאוד נהניתי. זאת הייתה מבחינתי הבירה הטעימה של הערב.

מולים במרסדו בליווי מרדסו טריפל

פה מדובר במנה בלגית קלאסית – מולים טריים מטוגנים בחמאה, מבושלים בציר ירקות, מוגשים לצד הבירה "מרסדו טריפל",שנשפכת על המנה לאחר ההגשה, בעודה חמה ומבעבעת. הבירה שמגיעה עם המנה היא בירת מנזר חזקה מאוד, מיוצרת לפי המתכונים העתיקים של המנזר.

ואני אומרת: המנה הייתה מעולה. איכשהו, הבירה שנשפכה על המולים בעודם רותחים, הוסיפה המון לטעם המולים ונתנה להם טעם "מעושן" ומאוד מיוחד. מהבירה עצמה, לצרכי שתיה, דווקא פחות נהניתי.

''

''

המבורגר סטאוט אמריקאי בליווי ברוקלין בלאק שוקולד סטאוט

מדובר במיני המבורגר מנתחים מובחרים, שהוגש ברוטב הבירה שנספג בלחמניית הפורטר. הבירה שמוגשת עם המנה היא מאוד חזקה (10% אלכוהול), והיא כהה מאוד עם ארומה של קלייה ושוקולד ובעלת מרקם סמיך.

ואני אומרת: ההמבורגר היה מצוין. בהחלט מרגישים שהבשר טרי ומשובח ורוטב הבירה הפך את המנה למעניינת יותר. הבירה עצמה הייתה טעימה לי בהתחלה, אבל לא מהסוג שאני יכולה לשתות בכמויות.

''

''

נקניקיה גרמנית בבירה וינאית בליווי ברוקלין לאגר

מדובר בנקניקיה מבשר טלה עסיסי שנעשית במקום ומתובלת בפיסטוק, דבש ופרחי בזיליקום. מוגשת עם חסה רומית ברוטב ברוקלין לאגר. הבירה שמוגשת מזוהה מאוד עם העיר ניו-יורק ומיוצרת במבשלת ברוקלין.

ואני אומרת: הנקניקיה מדהימה. לצערי, היו בה כמה קטעים חריפים (ואני ממש לא מחובבי החריף), אבל בקטעים הלא חריפים היא הייתה מדהימה. הבירה הייתה נחמדה לשתיה.

ספיישל קאט פורטר בליווי לונדון פורטר

מנת ספיישל קאט פורטרהאוס מנתח בשר מובחר. לבשר המוגש על המחבת מוסיפים בירת לונדון, הנשאבת לנתחים. המנה מוגשת בתוספת מיני תפו"א אפויים בשמנת ועירית קצוצה. הבירה, ממבשלת פולרס מלונדון, בולטת בטעמיה הקלויים עם רמזים לשוקולד מריר ואספרסו.

ואני אומרת: לטעמי זוהי המנה המוצלחת ביותר בתפריט. הבשר עסיסי, טרי וטעים ביותר. הבירה, לעומת זאת, הייתה קצת מרירה בשבילי.

''

''

והקינוח:

אפל קרמבל בליווי סיידר אולד רוזי

מנה אנגלית טיפוסית. מאפה תפוחים חמים, מכוסה בפירורי עוגיות חמאה וג’ינג’ר, שנאפה במקום. לצד המנה: סיידר חם בעל אחוז אלכוהול גבוה וניחוחות קינמון, ציפורן ופירות הדר מבושלים.

ואני אומרת: המנה הזאת ממש הפתיעה אותי לטובה. בדדרך כלל אני לא אוהבת תפוחים מבושלים בקינוח שלי, אבל פה היה שילוב טעמים נהדר, וגם הסיידר היה טעים ומחמם.

''

''

המלצה של? רוצו לפני שנגמר התפריט המיוחד, ותזמינו לפחות אחת מהמנות הבאות: מולים במרדסו / המבורגר סטאוט / נקניקיה גרמנית / ספיישל קאט פורטר.

בתיאבון!

לבלוג של הדר אוקנין.

צילום:

הדר אוקנין