6 סיבות למה קריטי לשתות מים בזמן הדיאטה

בזמן הדיאטה חשוב יותר מתמיד לשתות מים אבל למה בעצם?. לפניכן 6 סיבות טובות, מפי המומחה לתזונה וכושר, אלכס וינרסקי, שיגרמו לכן לא לשכוח לשתות מספיק בדרך למשקל הנכסף

31/07/2016
אלכס וינרסקי קבלו עדכונים מאלכס
  • RSS

כאשר אנשים מחליטים לעשות דיאטה הם צריכים לקחת בחשבון שעליהם לצרוך הרבה נוזלים. תמיד אומרים לנו ש"לשתות מים זה חשוב" ובמיוחד בתקופות של דיאטה אבל למה בעצם? מה כל כך קריטי בשתיית מים דווקא כשמנסים לרדת במשקל? הנה כמה עובדות חשובות שיעזרו לכן להעריך מחדש את סגולות המים.

אז הנה הן, סגולות המים:

1. תא שנמצא בהידרציה טובה (רווי במים) יפרק ביתר קלות את השומן שבתוכו, ואילו תא מיובש יאגור את השומן. המים חיוניים לתהליך פירוק השומנים בתא.

2. הכליות שלנו לא יכולות לפעול ביעילות גבוהה כשאין בגוף די מים. במקרה כזה חלק מהעומס שלהן מועבר לכבד. אחד מתפקידיו של הכבד הוא להפוך שומן אגור לאנרגיה שימושית לגוף אבל אם הכבד נדרש לעשות חלק מהפעילות של הכליות, הוא אינו יכול לפעול בניצול גבוה ולכן פחות שומן מפורק.

3. הגוף נזקק למים כדי לדלל את רמת המליחות שלו. מליחות גבוהה גורמת לגוף לשמור על המים כדי שריכוז המלחים לא ישתנה. שתיית מים רבה שוטפת את המלחים והגוף אינו נזקק למים רבים על מנת לשמור על ריכוז מלחים תקין.

4. מים חשובים למנוע את תופעת העור העודף המידלדל לאחר ירידה במשקל. בתהליך התכווצות תאי השומן בזמן הרזיה הם מוצפים במים וכך העור נשאר גמיש ובריא.

בחורה שותה מים
5. במהלך פירוק השומנים נוצרים חומרי פסולת והמים עוזרים לשטוף אותם מהגוף.

6. שתיית מים קרים מחייבת את הגוף לחמם אותם לטמפרטורה שלו (37 מעלות ). חישוב פשוט מראה ששתיית שני ליטר של מים קרים (בטמפרטורה של עשר מעלות) מדי יום, מביאה לאובדן של עד ארבעה קילו בשנה.

מומלץ להקפיד לשתות כ- 12 עד 15 כוסות מים ליום (שווה ערך ל- 2 ליטרים), בכל תנאי ושעה. מיצים ממותקים לא נכללים בהמלצות אלו עקב היותם משמינים ובעלי קלוריות ריקות. מומלץ מאוד לשתות כוס מים עד 2 לפני הארוחה ,כאשר אדם לועס את מזונו בלוטות הרוק מפרישות את מיצי הרוק בכמות המדויקת הדרושה לפירוק של מרכיבי המזון כל תוספת של נוזלים מביאה למיהול של המערכת האנזימטית המצויה במיץ הרוק. כתוצאה מכך נפגם עיכול המזון.

חוסר שתיית מים בכמויות מספקות עלולות ליצור את התופעות הבאות:

• פגיעה בפעילות המוח: איבוד הזיכרון.
• הפרעות במערכת העיכול: עיכול לא-תקין של המזון, בחילות, הקאות, איבוד תיאבון, עודף חומצה בקיבה.
• כאבי לב וחזה.
• כאבי ראש מיגרנליים.
• כאבים בגב התחתון וברגליים.
• כאבי מפרקים.
• עצירות.
• דלקת המעי הגס.
• כאבי בטן, המתמקדים במעיים.

 ** הכותב הוא אלכס וינרסקי, מאמן הכושר האישי עם ניסיון של 20 שנ בתחום, מייסד ויזם של מועדון הכושר VIM ומומחה בתחום אורח החיים

לדף הפייסבוק של אלכס וינרסקי לחצו כאן

כתבות נוספות של וינרסקי:

נזקי הסוכר שעליכן לדעת

הדברים שתצטרכי לוותר עליהן כדי לרדת במשקל

11 שימושים מפתיעים עם לימון

למה לא מומלץ לאכול בננה על הבוקר

11 טעויות שאנשים עושים בתזונה ובכושר

7 דרכים מעולות להפחתת סטרס

צילום: שאטרסטוק

 

 

 




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך