7 דרכים מעולות שיעזרו לך להירדם

את מתקשה להירדם במיטה ולספור כבשים לא עוזר? אל תתייאשי! שירי אוסטרובסקי, מומחית שינה, מביאה לכן עצות מעולות שיעזרו לך לישון כמו תינוק

06/07/2016
שירי אוסטרובסקי קבלו עדכונים משירי
  • RSS

במציאות של היום יותר ויותר אנשים מתקשים בנושא השינה. איך זה בא לידי ביטוי? בבעיות  הירדמות, נדודי שינה ובסופו של דבר הם מתעוררים ליום חדש עייפים מאוד. הסיבות לקשיים בשינה הן רבות, אבל ידוע כי גורם מספר אחד אשר מדיר שינה מעיננו הוא מתח. אתן רוצות להירדם מהר, בקלות ולישון לילה איכותי ורגוע? ריכזתי עבורכן מספר כלים שיעזרו לכן לישון טוב יותר.

1. עמעום אורות בבית עד החשכה

אולי זה נשמע כמובן מאליו, אך בכל זאת אני רוצה להדגיש נקודה זו. חשוב שבבית בשעות הערב יהיו אורות עמומים בצבע צהוב ולא לבן. במיוחד אם אתן הולכות לישון ואתן משאירות לכן אור קטן. ההסבר המדעי לכך הוא הורמון השינה הנקרא "מלטונין". כאשר מתחיל להחשיך מופרש במוחנו מלטונין והוא גורם לנו להרגיש עייפות. עלייתו של ההורמון בגוף היא הדרגתית והפרשתו בגוף מגיעה לשיאה בסביבות שתיים לפנות בוקר.

לקראת הבוקר ועם הזריחה, כמות ההורמון בגוף מתחילה לרדת והמוח יודע לפרש שהגיע הבוקר. כמו שאתן מבינות, עדיף לישון בחושך מוחלט.

2. להפחית קפאין לפני השינה

הפחיתו ואף הורידו את הקפאין עד שעתיים לפני השינה. מחקרים מראים שרמת המלטונין בגוף מושפעת מכמות הקפאין בגוף. לכן כאשר יש רמה גבוהה של קפאין בגוף, רוב הסיכויים שאתן תסתובבו מצד לצד עד שתירדמו.

3. לערוך "טקס שינה"

אנחנו מכירות את המושג הזה מעולם הילדים ויודעים שטקס קבוע לפני השינה מסייע לילדים להירדם מהר יותר, אז למה לא לנסות את זה בעולם המבוגרים? הנהיגו טקס קבוע, כמו למשל מקלחת חמה ומרגיעה, קראו פרק בספר טוב ונסו להיכנס למצב רוח של שינה. סקס גם יכול לעזור כחלק מטקס השינה שלכן בלילה.

בחורה במיטה

4. האזנה למוזיקה

יש לכן מוזיקה מרגיעה שגורמת לכן לשכוח את כל הדאגות, גם אם רק לזמן קצר? הקשיבו למוזיקה שאתן אוהבות ושעושה לכן נעים ונסו לאחר מכן נסו להירדם. מחקרים מראים שהאזנה למוזיקה משפרת את איכות השינה.

5. נשימות לפני השינה

קבלו תרגיל מנצח: קחו נשימה עמוקה, עצרו אותה לחמש שניות ונשפו את האוויר החוצה. לאחר מכן עוד נשימה עמוקה, עצרו אותה לשבע שניות ונשפו. לבסוף קחו נשימה שלישית, עצרו אותה לשמונה שניות ונשפו. כאשר אנו לוקחות נשימות עמוקות ועוצרות אותן אנו יוצרות האטה בקצב הלב. לאחר מכן, אנו מתעייפות ומצליחות להירדם מהר ובקלות. תרגיל הנשימות מרגיע ומסייע בהרפיית הגוף.

6. הורידו את הצפייה במסכים לפני השינה

מחקרים מראים שצפייה במסך סלולר, טלוויזיה, מחשב או כל סוג של מסך גורמת לשינה פחות איכותית. כדי לקבל שינה טובה פשוט הורידו את הצפייה במסכים. ספר יכול להיות תחליף נהדר ואף שיחה על איך עבר עליכם היום, שוחחו עם אנשים שעושים לכם טוב.

7.  דמיון חיובי

נסו לדמיין לפני השינה דברים חיוביים. דמיינו חוויה טובה שהייתה לכן, מקום שהייתן רוצות להיות בו, כל דבר שעושה לכן טוב. התמקדות במשהו שעושה לכן נעים תרחיק מכן את כל המתח והדברים שמטרידים אתכן. בעזרת הדימיון תצליחו להירדם בקלות. אתן בטח שמתן לב שמטרת כל הכלים היא להרגיע ולהפיג מתח. אתן יכולות לבחור מה שנכון עבורכן ושעובד לכן הכי טוב. העיקר שתהיה לכן שינה שלווה ונעימה!

** הכותבת היא שירי אוסטרובסקי, יועצת שינה 

כתובת מייל:
[email protected]
כתובת אתר:
http://www.shiri-sleep.co.il/




מיטב הכתבות והבלוגים של סלונה: בסלולרי שלך | במייל שלך

בחזרה למעלה