קרב השפים הגדול: יהיה סוער ויהיה טעים

מה קורה כששני ענקי המטבח הישראלי מגיעים לארץ המגף והקולינריה ומתחרים זה בזה, ראש בראש? מה הם ילמדו על המטבח האיטלקי ומי יוכתר כשף הטוב ביותר?

בחורה עם מחשב נייד

מהם שני המאפיינים של המטבח האיטלקי, שעשו אותו למטבח האהוב בעולם? חומרי גלם משובחים והמון, המון לב ותשוקה.

לתכנית "קרב השפים הגדול" יש בדיוק את שני המאפיינים האלה ועוד. אין לי ספק שזה הולך להיות טוב, טעים ולעתים גם נפיץ.

את המרכיבים המשובחים מספקת איטליה, את הכישרון ואת הלהט מספקים שניים מגדולי השפים בישראל, שבנוסף ליכולות הקולינריות המצוינות שלהם, מביאים למטבח ולמסך את עצמם (שזה המון). כל אחד מהם עם אישיותו הצבעונית והייחודית, כל אחד מהם עם פילוסופיה משלו, תפיסה קולינרית משלו וסגנון משלו ושניהם יחד יוצרים דינמיקה שגורמת לך לתהות לפעמים מי הכוכב האמיתי של התכנית הזאת, הדינמיקה, האוכל, או שניהם? (ואף מילה על אגו)

אייל שני ויונתן רושפלד באיטליה (צילום: רועי ברקוביץ)

אז מה יש לנו כאן?

אייל שני ויונתן רושפלד טסים יחד לאיטליה, לפגוש מקרוב את מקורות חומרי הגלם המפורסמים והמשובחים ביותר (וגם כמה חומרי גלם חשובים ומוכרים פחות) וללמוד טכניקות ייצור ובישול ישר מגדולי המאסטרים האיטלקים. כל מפגש כזה מסתיים באתגר שמציב את השניים ראש בראש. בכל תחרות השופטים הם מיטב השפים ומומחי האוכל האיטלקים, האם יצליחו אייל ויונתן להרשים את האיטלקים במגרש הבית שלהם? מי מהם ירשים יותר ומי יוכתר למלך האזור בכל תחרות?

התכנית "קרב השפים הגדול" היא מסע של למידה ושל תגליות על רקע נופים מרהיבים, היא כל הצבעים, הריחות והטעמים של איטליה בידי האומן של שפים מוכשרים ולא פחות מזה היא התחרות העזה והבלתי מתפשרת בין אייל, האוטודידקט בעל ידי הזהב ויונתן, מלך הטכניקות והתחכום הקולינרי.

אייל שני ויונתן רושפלד ראש בראש (צילום: רועי ברקוביץ)

המסע לאיטליה

התכנית צולמה באיטליה, בפינות חמד נסתרות ובמרכזים סואנים של ערים באזורים שונים מאוד זה מזה ברחבי איטליה. להפקה הצטרפתי בדקה ה-90 וכמעט במקרה, עם הכרות מוקדמת מצומצמת ביותר עם הפקות טלוויזיה בכלל והפקות קולינריות בפרט ואפס הכרות עם הפקות שטח. לא ידעתי למה לצפות וכל רגע במסע הזה היה מבחינתי תגלית של ממש, חוויה של פעם בחיים.

הימים באיטליה היו ארוכים ומאומצים. גמאנו אלפי קילומטרים, ארזנו, פרקנו, העמסנו ופרקנו שוב כמויות גדולות של ציוד, עברנו מרגעים של המתנה בחוסר מעש לאקשן מטורף ולא נדיר היה שהמשכנו לעבוד עמוק אל תוך הלילה. אבל גם ברגעים של עייפות (ועצבנות) קיצונית, הלהט אף פעם לא נעלם, בטח לא כשאוכל טוב היה בסביבה ובדרך כלל היה. הצפייה בשני השפים הגדולים במטבחים שונים בחבלי ארץ שונים מלמדת וגם מרתקת ולעתים משעשעת מאוד.  בין לבין, היו ארוחות מצוינות במסעדות משובחות, בטרטוריות עממיות וגם סביב שולחנות פיקניק באמצע שום מקום. דווקא הארוחות החטופות והאקלקטיות, שהורכבו ממוצרים שנאספו במרכולים ובמעדניות ממחישות היטב את החשיבות שמייחסים איטלקים לחומרי גלם משובחים ואת הדברים הנפלאים שאפשר לעשות איתם.

אייל שני ויונתן רושפלד במטבח (צילום: רועי ברקוביץ)

איטלקים אוהבים מאסטר שף

מצלמות טלוויזיה תמיד מושכות קהל, באיטליה לא פחות מאשר בישראל. במרכזים הסואנים מצאנו את עצמנו לא פעם מוקפים קהל עוברים ושבים שתהו מה מתרחש וכמעט כל מי ששאל וקיבל את התשובה שמדובר ב"הפקה קולינרית בכיכובם של שני שופטים ממאסטר שף ישראל", פקח זוג עיניים גדולות והנהן ביראת כבוד. היו גם אלה שהכירו את רושפלד ושני, הודות לניצחונו של מסימיליאנו האיטלקי בעונה האחרונה, שמתברר שהדיו הגיעו עד לאיטליה.

קרב השפים הגדול (צילום: רועי ברקוביץ)

פנינים באמצע שום מקום

את המקומות אליהם הגיעו השפים תצטרכו לגלות בעצמכם על מסך הטלוויזיה וגם את פרטי התחרויות ותוצאותיהם לא נחשוף. אני יכולה רק לספר לכם שמדובר במקומות מופלאים ממש, פינות חמד נסתרות שבהם תפגשו אנשים מסבירי פנים שחיים בקצב אחר עם סדר עדיפויות שאוכל טוב מככב בו והרבה מאוד כבוד למסורת הקולינרית המפוארת של איטליה. אני יכולה גם לספר לכם שצפוי הרבה מאוד אוכל טוב ולא מעט אקשן שכולל קרבות קולינריים ומילוליים בין צמד השפים וכל הטוב הזה על רקע צילומים מרהיבים באמת.

אל המקומות הקסומים בהם ביקרנו הוביל אותנו בני בן ישראל, הבעלים של חברת טיולי הבוטיק הקולינריים MoltoBen והמפיק הקולינרי של התכנית האחראי על בניית התוכן ובין השאר גם על שכנוע השופטים והצוותים האיטלקים להשאר איתנו גם עד 4 בבוקר.

אני ממליצה לכם בחום להצטייד במשהו טעים ובכוס יין טובה ולהצטרף למסע קסום לאיטליה.

"קרב השפים הגדול", ערוץ 2 החל מיום רביעי 15.6 ב-21:00

מפיק: אריק טל

מפיק בפועל: איתי מינץ

עורכת: דורית  גבירצמן

צילום וסאונד: עומרי תקוע, יאן פינקלברג, מיכאל צייטלין, ג'רארד אלוש, רועי ברקוביץ